Gå til innhold

Nytt skjermkort til både stue-tv og pc-skjerm (samt spm om kabellengde)

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Litt usikker på hva standaren er på TV-er og skjermkort osv er om dagen.. så derfor den generelle "stue-tv" og "pc-skjerm" -formuleringen..

Vel, jeg er på tur til å sette sammen en ny PC til mamma.. Den skal brukes til kontorbruk, så slikt sett skal det være muligheter til å koble til en vanlig pc-skjerm (er det forresten HDMI, DVI, eller hva, som brukes der om dagen, helst!?), og -siden mamma også ønsker slik oppkobling mot stue-tven slik jeg har hjemme, så skal det helst også være muligheter til å koble til denne, samtidig. Altså, slik at hun kan bruke PC-en til kontor-greier, OG også bruke den til å se saker og ting (nett/film, etc) på stue-tven, uten at man trenger å koble om fra gang til gang..

OG, for å gjøre noe litt vanskeligere.. Mamma ble noe forelsket i en "vanlig" stue-TV LCD/LED fra Samsung, 32" ca: noen av dem har et noe rødskjær rundt, og jeg fikk "klar beskjed" om at DETTE var noe hun ville ha på "sin nye pc" .. Så, finnes det et skjermkort som klarer 2 HDMI -utganger!?

Eller hvordan gjøres dette!? Som sagt, finnes det skjermkort som kan ta HDMI/HDMI, HDMI/DVI, eller må man ha 2 skjermkort, eller er ikke dette mulig heller!?

Noen tanker rundt dette!?

Skjermkortet skal ikke brukes til noe spilling, så behovet er vel å dra BluRay -filmer (kjøper vel muligens et sånt drev), men i hvert fall 1080p -filmer (de som man får tak i noen steder)..

Noen som har noe forslag til dette!? :)

Og, et annet spørsmål; Stue-tven står noen meter unna der PCen skal stå, hvordan er å få tak i en lengre HDMI-kabel, og vil dette bli noe bra!?

Takk, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Radeon-serien til film. Et HD 5570 uten vifte tror jeg vil være mer enn godt nok. For å få HDMI på dette må du bruke en DVI>HDMI adapter, og det fungerer fint. PC-skjermen fungerer vel DVI?

Du kan enten ha klonet bilde på TV'n, eller du kan programmere en hotkey for å skifte skjerm. Ganske enkelt.

Jeg kjøpte dette kortet til guttungen sin PC, og jeg tror jeg betalte en overkant av 500. Det er billigere versjon av dette kortet. Selv dette kortet er på en måte overkill til formålet da. :)

Det er ikke noe problem angående lengde på kabelen. Jeg brukte en 5meter(eller var det 10?), og det fungerte fint. Disse kablene får du billig på Clas Ohlson og dyrt på Elkjøp. :)

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...