kradalby Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hei Jeg går for tiden VG3 Påbygging og har før dette gått ikt-servicefag. Jeg har nå den siste tiden hatt litt lyst til å ta et år etter videregående hvor jeg jobber og har samtidig lyst til å få med fagbrev, det kan jo alltids bli nyttig. Det eneste som er er at jeg synes to år med læretid er veldig lenge, sånn iforhold til at jeg har tenkt å ta videre utdanning i ettertid. Det jeg er ute etter med denne tråden er å høre om noen vet om muligheter for å få læretid redusert til 1 år istede for 2. Jeg har hørt om en person som har fått tilbud om å ta fagprøven etter år tidligere fordi han hadde gått Påbygg, men har ikke noe håndfast på dette. I tillegg har jo nå flere steder teknikk yrkesfag studentene fått anledning til å ta en taf utdanning (taf.no), som er fagbrev, og studiespes med realfag på 4 år. Burde da ikke være mulig for oss andre å gjøre dette og? Erfaringer eller noe informasjon som kan hjelpe? bare å poste:) Takker for svar:) mvh Kradalby Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 taf studenter går to år lære, men fordelt på 4 år, så dem går like mye. Tror ikke det er noen snarveier, du får ta to år Lenke til kommentar
kradalby Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Ja, men jeg går fortsatt 5 år totalt, så ett eller annet sted gjør de noe annet, og jeg har hatt fulle uker alle de tre årene jeg allerede har gått. Så noe må vel være mulig å gjøre med dette? Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 www.vilbi.no eller rådgiver på skolen for mer informasjon. Svaret er trolig nei. 3VG har absolutt ingenting med fagfeltet å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå