nbf Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg har kjøpt en Jensen AirLink 29150 for å ta ned det trådløse nettverket mitt og distribuere det videre via kabel. Den har en funksjon som heter AP-client som jeg mener skal fungere til dette formålet, men jeg får det ikke til å virke. Det er ikke noe problem å koble den til det trådløse nettverket, men jeg får ikke internett-tilgang. Noen som har tips? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Prøv å endre LAN ip addresse på routeren til samme addresseområde som routeren du sender fra. Gateway ip addresse til Jensen Airlink blir sender routerens ip addresse etc. Dekativer DHCP i Jensen Airlink og gå på "site survey" og koble til det trådløse nettet til sender routeren. Lenke til kommentar
nbf Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Prøv å endre LAN ip addresse på routeren til samme addresseområde som routeren du sender fra. Gateway ip addresse til Jensen Airlink blir sender routerens ip addresse etc. Dekativer DHCP i Jensen Airlink og gå på "site survey" og koble til det trådløse nettet til sender routeren. Skal Jensen-ruteren ha statisk ip? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Ja, mener det. Det er mulig å få allokert dette av DHCP server også, men jeg ville satt statisk ip på denne. Bare pass på at IP addressen du setter ligger utenfor området som DHCP serveren gir ut addresser. Edit: Lettleselighetsendringer... Endret 2. januar 2011 av kahorn03 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå