khan_ Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hva er den enkleste måten på å hindre kondens på komponenter? Tenker på å ha vanntank på utsiden av huset eller kanksje nedgrevd i hagen Er det spes rørtype en må bruke? Hva med kondens rundt cpu? tips mottas med takk! Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hva er den enkleste måten på å hindre kondens på komponenter? Tenker på å ha vanntank på utsiden av huset eller kanksje nedgrevd i hagen Er det spes rørtype en må bruke? Hva med kondens rundt cpu? tips mottas med takk! vet ikke noe sånn om rør og slikt, men jeg har en idé til hvor du kan plassere tanken.. hva med i FRYSEREN? er ikke det bra da.? da får du jo ekstra effekt ut av vannkjølingen..! spør du meg er det konge.! Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 vet ikke noe sånn om rør og slikt, men jeg har en idé til hvor du kan plassere tanken.. hva med i FRYSEREN? er ikke det bra da.? da får du jo ekstra effekt ut av vannkjølingen..! spør du meg er det konge.! Og når han da skrur av PC'en en sjelden gang og vannet ikke lenger blir varmet opp vill hele tanken sprekke fordi vannet utvider seg eller systemet vil ikke starte opp fordi vannet er blitt til is. Trukke det ville vært en god løsning. Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 vet ikke noe sånn om rør og slikt, men jeg har en idé til hvor du kan plassere tanken.. hva med i FRYSEREN? er ikke det bra da.? da får du jo ekstra effekt ut av vannkjølingen..! spør du meg er det konge.! Og når han da skrur av PC'en en sjelden gang og vannet ikke lenger blir varmet opp vill hele tanken sprekke fordi vannet utvider seg eller systemet vil ikke starte opp fordi vannet er blitt til is. Trukke det ville vært en god løsning. Hehe... jaja.. men så lenge han har maskina igang hadde det vært fint, ikke sant..? dessuten trenger han jo ikke ha "VANN" i tanken da... hehe... det er da noen væsker som har enda lavere frysepunkt..!! er du ikke enig at det kunne vært en fin løsning..? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 vet ikke noe sånn om rør og slikt, men jeg har en idé til hvor du kan plassere tanken.. hva med i FRYSEREN? er ikke det bra da.? da får du jo ekstra effekt ut av vannkjølingen..! spør du meg er det konge.! Og når han da skrur av PC'en en sjelden gang og vannet ikke lenger blir varmet opp vill hele tanken sprekke fordi vannet utvider seg eller systemet vil ikke starte opp fordi vannet er blitt til is. Trukke det ville vært en god løsning. Hehe... jaja.. men så lenge han har maskina igang hadde det vært fint, ikke sant..? dessuten trenger han jo ikke ha "VANN" i tanken da... hehe... det er da noen væsker som har enda lavere frysepunkt..!! er du ikke enig at det kunne vært en fin løsning..? Dette er overhodet ikke en god løsning. Som så mange ganger sagt før så utvikler en prosessor godt over 100W i overklokket tilstand. Dette fører til at kompressoren på fryseren går konstant. For det første er ikke en fryser laget for å gå konstant, og for det andre klarer den ikke å kvitte seg med 100W. Dette fører først til at vanntemperaturen vil stige og stige. Deretter vil kompressoren i fryseren gå ned i knestående og dø på seg selv fordi den går konstant over lang tid. Sorry mac. Fryser + pc er ingen god idè. Ikke med standard kompressor hvertfall. DrErling Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Den vanlige måten er: -isolere slangene og blokk. -Spraye plast spray på kortet. -montere et varmelement rundt kjøleblokken på noen watt. Du kan også forhindre kondens ved å ha et tett kabinett med en beskyttelses gass inni. MVH Øyvind Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 vet ikke noe sånn om rør og slikt, men jeg har en idé til hvor du kan plassere tanken.. hva med i FRYSEREN? er ikke det bra da.? da får du jo ekstra effekt ut av vannkjølingen..! spør du meg er det konge.! Og når han da skrur av PC'en en sjelden gang og vannet ikke lenger blir varmet opp vill hele tanken sprekke fordi vannet utvider seg eller systemet vil ikke starte opp fordi vannet er blitt til is. Trukke det ville vært en god løsning. Hehe... jaja.. men så lenge han har maskina igang hadde det vært fint, ikke sant..? dessuten trenger han jo ikke ha "VANN" i tanken da... hehe... det er da noen væsker som har enda lavere frysepunkt..!! er du ikke enig at det kunne vært en fin løsning..? Dette er overhodet ikke en god løsning. Som så mange ganger sagt før så utvikler en prosessor godt over 100W i overklokket tilstand. Dette fører til at kompressoren på fryseren går konstant. For det første er ikke en fryser laget for å gå konstant, og for det andre klarer den ikke å kvitte seg med 100W. Dette fører først til at vanntemperaturen vil stige og stige. Deretter vil kompressoren i fryseren gå ned i knestående og dø på seg selv fordi den går konstant over lang tid. Sorry mac. Fryser + pc er ingen god idè. Ikke med standard kompressor hvertfall. DrErling Hehe... men vi på Overklokking.no liker å finne våre egne løsninger..! :wink: så litt skruing og mekking, så fikser man det problemet... hva med å f.eks seriekople flere kompressorer i én fryseboks..? jaja.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hehe... men vi på Overklokking.no liker å finne våre egne løsninger..! :wink: så litt skruing og mekking, så fikser man det problemet... hva med å f.eks seriekople flere kompressorer i én fryseboks..? jaja.. Jojo, jeg bare sier ifra om at en fryseboks er et dårlig utgangspunkt for å kjøle en overklokket maskin... Å seriekoble flere kompressorer i èn fryseboks hjelper ikke så mye, hvis radiatoren bak på fryseboksen skal fjerne all varmen. Den er heller ikke supereffektiv... En hvilken som helst radiator beregnet på vannkjøling av pc har høyere effektivitet enn radiatoren (rørene) bak på fryseren. Dessuten er det stress å begynne å fikle med kjølemiddelet i fryseren... Hvis du nå på død og liv skulle bruke modifisert kompressorkjøling, så må du finne en kompressor som er beregnet for kontinuerlig drift. F.eks er kompressorene i vapochill og prometeia egnet for slik bruk. Tror faktisk det billigste/beste er å satse på en av de to overnevnte løsningene hvis du skal ha kompressorkjøling. DrE Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 takker for ett slikt "laaaaaaaaaaaaaaaangt" svar... hehe.. skal no se om jeg kommer på en løsning jeg :wink: Lenke til kommentar
Izex Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du får ikke rare kondensen av vannkjøling vel?...Om du bruker peltier element derimot, da blir det fare for rim og kondens på komponenter og da trenger du litt neopren rundt kjøleren. Lenke til kommentar
Noty Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 For å hindre kondens på rør som kommer fra utsiden av huset kan du jo bruke armaflex (cellegummi). Jeg brukte det selv på vannkjølingen jeg hadde. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Khan_: Bare lurte på noe, hvordan får du kjørt PC3500 brikker på det hk'et ditt? Måtte bare spørre siden så vidt jeg vet så støtter det bare PC3200.. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Khan_: Bare lurte på noe, hvordan får du kjørt PC3500 brikker på det hk'et ditt? Måtte bare spørre siden så vidt jeg vet så støtter det bare PC3200.. det spiller jo lite rolle om man bruker raskere brikker på et hovedkort en det det er spesifisert for! det gir jo bare bedre oc potensiale det! Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Khan_: Bare lurte på noe, hvordan får du kjørt PC3500 brikker på det hk'et ditt? Måtte bare spørre siden så vidt jeg vet så støtter det bare PC3200.. det spiller jo lite rolle om man bruker raskere brikker på et hovedkort en det det er spesifisert for! det gir jo bare bedre oc potensiale det! ah..my bad, trudde det ikke gikk an og kjøre raskere brikker enn kortet støtta jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå