Gå til innhold

Hva tjener en avioniker og en flymekaniker i året ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge jobbfeber.no. Vet ikke hvor nøyaktige tallene er. Virket lavt.

Anslagsvis gjennomsnittsinntekt i industrien er 315.000 kroner (2007). Avioniker/flyfagarbeider noe høyer

http://utdanning.no/yrke_og_karriere/yrkesintervjuer/flymekaniker_yrkesintervju

"Som mekaniker ligger årslønna på anslagsvis 300-400.000 kroner. Som tekniker går den fra 400.000 kroner og oppover, avhengig av hvor lenge man har sertifisert, samt hvor mange sertifikat og kurs man har. Snittet på flyteknikere ligger nok på 500-600.000 kroner i året."

Du må bare lete litt rundt på nettet. Dette fant jeg på 2 korte søk på nett.

Skatt er umulig å svare på.

Det kommer an på den enkelte sin økonomi.

Og er svært påvirket av hvor stort lån man har mm.

Lenke til kommentar

Tror nok 315 i året som mekaniker må være begynnerlønn.

Og du kan vel forvente omtrent det samme i begynnerlønn for en avioniker. Om man dømmer ut ifra det intervjuet jeg linket til.

Ellers så er det bare å google videre å se om du finner flere artikler.

Lenke til kommentar

Jobbefeber.no:

Anslagsvis gjennomsnittsinntekt i industrien er 315.000 kroner (2007). Avioniker/flyfagarbeider noe høyere.

De fleste fagarbeidere og teknikere er skiftgående og kompensasjonen for ubekvem arbeidstid utgjør en ganske stor del av lønnsbildet og kommer i tillegg.

Siste punktet er veldig viktig. En vanlig fagarbeider jobber vanligvis mye skift - og dette er ikke regnet med lønna på 315 000.

Jeg har hørt at gjennomsnittslønna blant en flytekniker ligger på rundt 750 000.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor ofte jobbfeber blir oppdatert, men jeg tjener hvertfall 200 000 kr mer i året enn hva de skriver om mitt yrke, og jeg er nyutdannet på laveste lønnstrinn. Har forresten ingenting med makaniker å gjøre, bare et eksempel på at tallene kanskje ikke stemmer helt.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor ofte jobbfeber blir oppdatert, men jeg tjener hvertfall 200 000 kr mer i året enn hva de skriver om mitt yrke, og jeg er nyutdannet på laveste lønnstrinn. Har forresten ingenting med makaniker å gjøre, bare et eksempel på at tallene kanskje ikke stemmer helt.

Tallene er gjennomsnitt. Virker som om jobbfeber ikke har noe spesifikke tall til avioniker, da de går ut i fra industrilønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...