protoneedhelp Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Mitt videokamera er Canon MVX20i, hvis det er viktig å nevne. Jeg har 4 slike batterier. Jeg lader dem når de er tomme, men jeg synes at de blir fort tomme så jeg må skifte dem hele tiden. Problemet er at jeg bruker videokameraet når jeg er på ferie, og det er ikke mulig å lade batteriene på lange turer som f.eks fra by til by med bil. Kan grunnen være at batteriene er for gamle? de er ca 5-6 år gamle. ja, hvordan bruker dere batteriene? takk på forhånd Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 NB-2LH er ett ganske lite batteri til videobruk. Tror ikke du kan håpe på mye mer enn 30-45 minutter brukstid i beste fall, i hvertfall om du bruker LCD-skjermen på kameraet. Det finnes større batterier til kameraet ditt, som f.eks. BP-2L13, som bør gi deg i hvertfall en times brukstid. Li-Ion-batterier er ikke så følsomme for hvordan du bruker dem, så lenge du ikke lader dem helt ut, men i likhet med alle andre typer oppladbare batterier har de en endelig grense for hvor mange ganger de kan lades opp før de rett og slett er oppbrukte. Om batteriene dine har vært flittig brukt i 5-6 år er det ikke usannsynlig at de rett og slett ikke har så mye mer å gi. Kjøp nye, større batterier, så blir det nok ordnings... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå