Gå til innhold

Bygge stasjonær PC max 3000. Hva gir mest for pengene?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en PC for max 3000kr! PC`en skal brukes til å se på høyoppløste filmer ghennom Tv`en, og til å surfe på nett. Jeg har ofte oppe 30-40 faner samtidig. Jeg har foreløpig funnet frem til disse komponentene fra Komplett og Dustin Home:

AMD Athlon II X3 450 650kr Komplett

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9 299kr Komplett

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB 465kr Komplett

ACE MIDTOWER CLUBS 4 BLACK 450W 409kr Dustin Home

Gigabyte GA-880GMA-UD2H (rev. 2.0) 729kr Dustin Home

Jeg ser at man kan få mer harddisk for pengene et annet sted, men jjeg har et gavekort på 1500kr fra Komplett jeg er avhengig av å bruke. Jeg er ingen habil PC-bygger. Jeg har bare bygget 2 PC`er før, så jeg lurer også på om disse komponentene passer sammen. Er dette isåfall den beste løsningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlige tilbud hos Komplett da. Jeg ville være litt forsiktig med å velge et billig kabinett kombinert med en strømforsyning. Kvaliteten på disse er labre, og hos mange dør enhetene før et års bruk. I tillegg er hovedkort og kabinett viktige innvesteringer, som jeg gjerne ser at du legger litt mer penger i. Her er hva jeg foreslår:

Kabinett: Fractal Design Define R3 (kjempestille, og så har det 2 vifter inkludert)

Hovedkort: Asus M4A88T-EVO/USB3 (vanlig ATX-størrelse er et pluss, og så har det USB3)

Prosessor: AMD Athlon II X3 445 (spiller absolutt ingen rolle om du velger denne eller den dyrere 450)

Minne: Crucial ValueRAM 1333MHz 4GB

Lagring: Samsung SpinPoint F3 500GB (rask disk er viktig når du ikke har SSD)

Strømforsyning: Corsair VX 550W (kvalitet tvers igjennom)

Pris: 3090,-

Lenke til kommentar

Hei Agentspoon!

Takk for fint innslag! Det ser slettes ikke verst ut! jeg var egentlig litt skeptisk selv til mitt eget forslag til kabinett og strømforsyning! Det er ikke umulig at jeg bestiller dette oppsettet.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Man må tenke på at de billigste kabinettene (Ace Clubs 4 inkludert) kun kommer med en enkelt vifte. Det gjør dårlig luftflyt. Ellers er det som jeg sier mange skrekkhistorier om hvordan strømforsyningen har tatt kvelden og overhodet ikke holder det den lover. Fractal Define R3 derimot er blant de beste allrounder kabinettene man finner (lett innstallasjon, bra støyisolering, 2 vifter og pent ytre), og det til en særdeles hyggelig pris. Corsair er derpå en kjent produsent av strømforsyninger som foruten CX-serien, kun har kvalitet på lager. Da kan man nesten ikke gå feil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...