AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hei hei... Jeg er en VELDIG negativ person. Ifølge venner og kollegaer. Jeg klarer ikke se hva som er negativt med meg, eller det jeg sier. Og hver gang noen presterer og si at jeg er negativ kjenner jeg bare det koker over i raseri. Men jeg smiler og sier åja. Så jeg begynnte og bite meg merke i det siste jeg sa etter noen konstanterer at jeg er negativ. Ja greit, jeg så en reklame på fjernsyne å sa "Hvorfor faen gidder de lage reklame for det der? De tjener sikkert ikke nokk på produktet til og betale for reklamen engang" Husker ikke hva det var, men det var latterlig og de fleste var enige at det ikke kunne være stor sukksess. Eller jeg kunne kansje latt være og sagt noe, og vente på noen andre sier det før meg... Da hadde det sikkert vært greit. Jeg vet jeg ofte kommenterer de negative tingene før de positive. Men det er bare sånn jeg er. Folk er forskjellige? Det er tydelig at jeg kansje må endre væremåte, men jeg vil ikke være slik jeg føler 90% av befolkningen er. Endrer personlighet etter hvem de er med, ler å prater med personer de hater. Sitter også med mye hat for andre uten noen grun. Om jeg står i kø så tenker jeg mye stygt om personen foran meg. Eller om et barn griner på bussen "Hold kjeften drittunge". Har ikke noen harmoniske tanker, det plager meg ikke. Men når jeg tenker over det virker det ganske urovekkende. Vet igrunnen ikke helt hvor jeg vil med denne posten men.... Kansje noen kan dele noen tanker? Flere som meg kansje? Hva er normalt og tenke når du står i en kø hehe... Og hvorfor er det så jævlig viktig å si at planten var fin istedet for å si at potten den står i er stygg? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg kjenner meg igjen i det du sier! Og jeg syns de vennene og kollegaene dine virker negative. De reagerer jo negativt når du bare kommer med din mening (som ikke var så negativ!) De som har sagt at jeg er negativ har vært de som er urealistiske til de grader, som elsker å baksnakke folk, og snakker om alt som er "galt" med verden og hvor fint de selv har det selv om kjæresten var utro, moren døde av kreft og en venn tok livet sitt Jeg syns ikke du skal forandre deg og bli like tankeløs som de andre. Det er fryktelig mange her i landet som blokkerer ut alle "negative" tanker og følelser, jeg tror ikke de er sunt rett og slett! Men jeg hadde nok sagt "hvorfor står den fine planten der i den stygge potten?" -B. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Du har ikke andre eksepler? Syns det er rart om noen kaller deg negativ siden du kritiserer et produkt som reklameres for på TV. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Pleide før å spøke med at en pesimist var en optimist med erfaring Det å si at alt er positivt er like feil som å si at alt er negativt, men det har litt med hvilket syn og innstilling man har på ting. Du vil merke at folk stort sett setter mer pris på at du nevner positive trekk på ting enn de negative. Hvis folk kommenterer negativiteten så er det vel fordi det stort sett er det du forteller om og derfor biter folk seg merke i det. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Du har ikke andre eksepler? Syns det er rart om noen kaller deg negativ siden du kritiserer et produkt som reklameres for på TV. Tviler på at noen reagerer om det skjer et par ganger i året. Kan jo hende trådstarter sier slike ting uansett hva det blir snakket om, da er det jo ikke rart folk reagerer. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 "Om du ikke har noe positivt å si så hold kjeft". Negative utspill og kommentarer trenger ikke å gi en negativ reaksjon hos lytteren, men da må det være en konstruktiv bakgrunn. Ellers kan du fort bli kategorisert som en som syter, klager osv uten å gjøre noe med det. Og det gir et negativt inntrykk på folk rundt deg. En slik enkeltkommentar som det der er ikke et problem, men konstant negative utspill sliter på andres energi. Eg hadde ikke orket å være med folk som kommer med slike utspill hele tiden. Om du ikke vil endre deg så er det opp til deg, og det får være din sak. Men om du vil endre deg så foreslår eg at du prøver å finne positive ting når du ser noe negativt. Det hele er et mindset. Tenker du konstant negativt så blir du negativ og du sprer negative inntrykk. Snur du det så vil du bli mer positiv og spre positive inntrykk til de rundt deg. I eksempelet du gav så kunne du, om du absolutt måtte kommentere det, si noe slikt: "De har nå i det minste penger nok til å satse på det produktet der!" eller "De kunne kanskje brukt litt mindre penger på reklamebudsjettet og litt mer penger på produktutvikling" <- er i tillegg en konstruktiv kommentar Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Dette var en veldig interessant diskusjon og trådstarter skal ha all takk for å bringe dette temaet på banen. Negativitet her forstått i første rekke som negative tanker og ytringer kommer til utrykk på et vidt spekter av ulike vis avhengig av kultur og situasjon. Dette kan man si veldig mye om, imidlertid vil jeg kun holde meg til hva jeg rent subjektivt sett mener om saken. I dagens samfunn finnes mange ulike hierarkiske maktstrukturer. Disse er innenfor familie, venner, jobb, politikk etc. Hvis et individ har tanker som avviker fra de konvensjonene som gjelder innenfor en bestemt gruppe, da vil det enkelte individ stå i fare for å bli "lyst i bann" av gruppen som helhet. Gruppens reaksjon på individets brudd med normen er imidlertid preget av store kulturelle ulikheter. Byfolk har i sin allmenhet større romslighet i så måte da man det i en by er et større omløp av ulike tanker. "Bygdedyret" råder i større grad i distriktene. På bygda er derfor lurt å ikke stikke hodet for langt frem om man vil unngå unødige konflikter etc. Det er derfor verdier som "sympatisk", "sindig" og "god" er ansett for å være gode norske verdier. Imidlertid eksisterer det i norge kun en by hvor den urbane tradisjon etter mitt skjønn har manifistert seg gjennom flere århundrer. Resten av byene i norge har ikke tradisjon for en slik urban meningsutveksling og preges derfor av at folk undertrykker sine meninger. Dette viser at Norge er en nasjon av bønder. I Bergen får folk dritten ut. Når den øvrige del av det norske folk, derfor kaller bergensere for skrytepaver, høye på seg selv osv. Så forstår de seg ikke på et fenomen som er et vanlig urbant fenomen; Nemlig å gi utrykk for hva du mener. Heldigvis er dette i endring. Den urbane tradisjon er i ferd med å bre om seg i dette landet og man har fått større takhøyde for avvikende meningsytringer. Dette skyldes etter min mening at byene vokser mens folk på bygda minker. Etter mitt skjønn, bør trådstarteren være relativt stolt av sin negativitet. Jeg ser på dette som dritt som gjødsler jorda vi alle lever av. Min oppfordring til trådstarteren er imidlertid at han bør få mer av dritten ut på jordet. På dette viset brenner han ikke inne med det og det føles fan meg mye bedre når en har fått det ut av systemet. Henrik Ibsen uttalte at Norge er et fritt land bestående av ufrie mennesker. Om trådstarteren ønsker å bære den kostnad det er å være fritt menneske, har jeg kun et råd; Få dritten ut! Endret 23. januar 2011 av Running Fox Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier, men jeg vil si at det er mer negativt av dine venner og kolleger å påpeke eventuelle feil hos deg, enn å påpeke en hjernedød reklame. Det gjør jo alle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå