Gå til innhold

Har jeg ødelagt mitt ASUS Maximus II Formula hovedkort?

ilpostino

Anbefalte innlegg

igår monterte jeg på vannkjølingsutstyr på mitt ASUS Maximus II Formula hovedkort. jeg satte på vannblokk på prosessoren og et av skjermkortene. da jeg skulle skru på maskinen igjen fikk jeg ikek liv i maskinen. selv ikke en vifte som var koblet til CPU-fan-kontakten på hovedkortet ville starte. på dette hovedkortet er det CPU LED, memory (ram) LED, Northbridge/Southbridge LED, harddisk LED og power led. av disse er det kun RAM LED og Power LED som lyser mens de andre er døde. tidligere lyste alle disse for å vise at det fungerte. (det viste normal eller extreme for å vise instillingene som var satt på de forskjellige delene i BIOS).

jeg har tatt alt fra hverandre og satt det sammen igjen uten at det har gitt noe bedre resultat. jeg har koblet fra det skjermkortet som jeg har satt vannkjøling på og det meste andre også. kan det at få av LEDsene lyser tyde på at jeg har på et eller annet vis har greid å grille hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

igår monterte jeg på vannkjølingsutstyr på mitt ASUS Maximus II Formula hovedkort. jeg satte på vannblokk på prosessoren og et av skjermkortene. da jeg skulle skru på maskinen igjen fikk jeg ikek liv i maskinen. selv ikke en vifte som var koblet til CPU-fan-kontakten på hovedkortet ville starte. på dette hovedkortet er det CPU LED, memory (ram) LED, Northbridge/Southbridge LED, harddisk LED og power led. av disse er det kun RAM LED og Power LED som lyser mens de andre er døde.

Det er de som lyser som indikerer feil, er det ikke?

Har du husket all strøm til hovedkortet? CPU-kabel er lett å glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...