*F* Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Hei! tar dette kort Fredag 31.12.2010 rundt kl 15 bestilte jeg denne PC-en på "ukens tilbud": http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=180442&model=&salg= Ikke lenge bestilling ser jeg at spessifikasjonene i tittelen på produktet ASUS G73JW 17.3" (HD. Glare type) - Intel Core i5 460M 2.53GHz(Turbo up to 2.8GHz) GTX460-1.5GB 4GB HybridSSD 500G (embedded 4G ikke samsvarer med spessifikasjonene oppgitt under. Nemlig i7, Full HD ++ Jeg ringer straks både kundesenteret dems undt klokken 15:30 og går sitter i en telefonkø som aldri stopper, trolig er dem stengt og jeg kommer derfor ikke igjennom (dog tlf-automaten sier at jeg står i kø osv), dem skal ha åpent til 16, men sidend et er nyttprs-aften er det kanskje unntaket. Uansett, jeg fikk ikke tak i dem, jeg valgte derfor å sende dem en E-post: Hei! Har et spørsmål angående bestillingen. Fikk ikke kontakt med dere på TLF så seneder derfor denne E-posten.På denne siden står det i produktnavnet at PC-en har en Intel Core i5 460M CPU, mens i beskrivelsen står det at den har en Intel Core i7 740QM. Hva er riktig her? Og er resten av spessifikasjonene rett? Spessielt tenker jeg på Skjermen, er den full HD som opplyst? Nå akkurat Sønndag (02.01.2011) tengte jeg at sansynligvis var dette en PC som ikke holdt det den lovet til sammenlikning med spessifikasjonene (denne PC-modellen finnes forresten i flere modeller, fra "dårlige" til rundt 10000kr til "gode" til rundt 13000kr). Jeg bestemte meg derfor for å kanselere ordren i påvente av mer informasjon fra PSdata. Jeg logger inn og finner ut at ordrestatus er "Sendt". Hvilke rettigheter har jeg? Jeg vet jeg har retur-retten, men da må jeg betale for tilbake-sending og slikt, noe jeg ikke er serlig lysten på. Jeg ser også nå at dem resserverer seg mot skrivefeil: 4. Opplysninger gitt i nettbutikken”Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.” ps.no vil til enhver tid videreformidle informasjon om produkter gitt fra våre leverandører. Dersom et produkt ikke stemmer overens med de spesifikasjoner som er gitt fra ps.no eller andre kilder, gir det i seg selv ikke rett til noe krav ovenfor ps.no fra kjøperens side. ps.no tar ingen ansvar for følgefeil som eventuelt måtte oppstå grunnet feil i de gitte og/eller de faktiske spesifikasjonene angående et produkt. ps.no tar også forbehold om feil i produktinformasjonen. Vi gjør spesielt oppmerksom på forhold knyttet til skjermer. I sjeldne tilfeller vil man kunne oppleve pikselfeil i skjermbildet. Egen bransjestandard (ISO) ivaretar dette. De fleste produsentene har en bedre garanti enn standarden. men antall aksepterte piksler varierer fra merke til merke. http://www.ps.no/SaleConditions.aspx Så, hvilke rettigheter sitter jeg igjenn med? Kan dem praktisk talt sende meg en ostehøvvel og si at det er en skrivefeil at det står PC i nettbutikken? Endret 2. januar 2011 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Ja, den jeg tengte på, dog må jeg selv stå for fraktkostnader(?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå