Gå til innhold

Selvbygg rundt 9 K, ønsker kritikk og hjelp :)

Anbefalte innlegg

Go'dagen, har tenkt å bygge min første pc :) Kan "litt" om amd sine deler men ikke så mye om intel, lurer på hva jeg skal gå for? Har satt meg opp ett amd system som jeg tror skal funke fint til mitt formål, altså gaming(CODBO, bfbc2, bf2 css og lignende). Prislappen er satt til rundt 9000 KR (jo billigere jo bedre selvfølgelig^^), da trenger jeg selve pc'en med all innmat og windows 7.

https://prisguiden.no/profil/lister/120173 + PSU og GPU som ikke fantes på prisguiden

Dustin Home:

HDD: Samsung Spinpoint F3 1 TB 449,-

OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk OEM 849,-

CPU: AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition 1249,-

OPTISK DREV: Samsung SH-S223C 149,-

PSU: Cooler Master GX 750W 679,-

Komplett:

HK: Asus Crosshair IV Formula 1549,

KABINETT: In-Win Dragon Rider 998,-

RAM: Corsair Vengeance DDR3-1600 4 GB 589,- Bytter disse til Corsair XMS3 (1600MHz CL9) da de andre trolig ikke vil få plass

GPU: Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 2195,- (Skal modifiseres og klokkes til ett "6970" om jeg får det til)

Sum 8704 kr inkludert frakt

også veldig hyggelig om noen gidder å sjekke om alt passer sammen :) har kanskje tenkt å legge ved en Noctua NH-D14 CPU Kjøler viss lommeboken tillater det. pc'en blir nokk ikke handlet inn før i slutten av januar da jeg får lønning ;) SSD blir vell med neste lønning trur jeg

ønsker at alle kritikere skal kommentere, og komme med forslag til forbedringer, selvsagt innenfor pris sjiktet.

Edit: endret butikk + linker fra Amentio til Dustin Home

Endret av colnin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på å legge ved en NH-D14 (som forøvrig er en kanonbra kjøler) må du bytte ut RAMen din. Den er alt for høy til å få plass under kjøleren.

Du kan evt bytte ut RAMen med Corsair XMS3 (1600MHz CL9). Det er en helt ok RAM til 450 kr som ikke har noen stor og fancy kjøleribbe. Link.

Når det gjelder skjermkort kan det være lurt å vente noen dager. GTX 560 fra Nvidia skal visstnok lanseres 20januar og vil være en direkte konkurrent til 6950. Dette vil kunne presse prisen til AMD en smule, eventuelt kan du ende opp med et bedre skjermkort for samme prisen.

Håkon

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på å legge ved en NH-D14 (som forøvrig er en kanonbra kjøler) må du bytte ut RAMen din. Den er alt for høy til å få plass under kjøleren.

Du kan evt bytte ut RAMen med Corsair XMS3 (1600MHz CL9). Det er en helt ok RAM til 450 kr som ikke har noen stor og fancy kjøleribbe. Link.

Når det gjelder skjermkort kan det være lurt å vente noen dager. GTX 560 fra Nvidia skal visstnok lanseres 20januar og vil være en direkte konkurrent til 6950. Dette vil kunne presse prisen til AMD en smule, eventuelt kan du ende opp med et bedre skjermkort for samme prisen.

Håkon

Ja var litt usikker på om de kjøleribbene på rammen ville få plass med en så stor cpu kjøler, blir vell at jeg går for xms3 rammen da:)

Takk for tipset om GTX 560, blir spennende og se ;)

Lenke til kommentar

Forøvrig skal du være klar over at Amentio kan være skikkelig treige når det gjelder å sende tingene du har bestillt. De har ikke et eget lager, så at lagerstatusen viser at de har den på lager betyr bare at den finnes på lageret til leverandøren til Amentio. Mange historier om trege leveranser derfra, så om du ønsker en rask leveranse burde du nok velge en annen butikk og heller betale noen kroner ekstra.

Håkon

Lenke til kommentar

Sitter selv på en 120Hz skjerm fra Acer, men har selv 2 stk 5850. Skulle selv gjerne hatt etpar gode kort fra Nvidia i stedet, for å kunne kjøre 3D-Vision :p Avventer ytelsen fra 560 kortene, kanskje blir det 2 slike på meg :D

hehe ser den ja, dog har jeg bare 60 Hz skjrem så 3d blir nok ikke aktuelt med det samme.

Forøvrig skal du være klar over at Amentio kan være skikkelig treige når det gjelder å sende tingene du har bestillt. De har ikke et eget lager, så at lagerstatusen viser at de har den på lager betyr bare at den finnes på lageret til leverandøren til Amentio. Mange historier om trege leveranser derfra, så om du ønsker en rask leveranse burde du nok velge en annen butikk og heller betale noen kroner ekstra.

Håkon

jaha? hørtes ikke så bra ut... har du noen tips til andre butikker med ikke så lang leveranse tid og lave priser? :)

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Dustinhome. De har stort sett lave priser og godt utvalg, og har vært svært gode på kundeservice så langt. Det beste er at de har gratis frakt på alle bestillinger over 2000 kr hvis du registrerer deg med en mailadresse fra et universitet :)

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Dustinhome. De har stort sett lave priser og godt utvalg, og har vært svært gode på kundeservice så langt. Det beste er at de har gratis frakt på alle bestillinger over 2000 kr hvis du registrerer deg med en mailadresse fra et universitet :)

er dessverre ikke student ved et universitet, men skal sjekke ut butikken senere i kveld eller i morgen ;) Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...