Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm på en Dell Latitude, fungerer fint i sikkerhetsmodus!

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Dell Latitude D620 her. Den får blåskjerm etter ca 5-6 sekunder i Windows.

Hvis jeg booter opp i sikkerhetsmodus fungerer alt og jeg får ingen blåskjermer. Jeg har nå installert windows på nytt og får samme blåskjerm med en gang.

Derfor lurer jeg på om dette kan være noe minneproblem eller annen hw problem?

Men synes det er litt rart siden alt fungerer i sikkerhetsmodus.

Blåskjermkoden jeg får er: c000021a (kritisk systemfeil)

Endret av Nessi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe minneproblem - da vil du ha tendens til å få mer eller midnre random STOP-koder, ikke den samme om og om igjen.

litt info om STOP-koden:

http://ezinearticles.com/?Troubleshooting-the-C000021a-Fatal-System-Error-Easily&id=4469014

Det er noe programvare eller drivere her som forårsaker et problem, og som ikke kjører i safemode slik at den da putselig fungerer der.

Du kan teste med "use last known good configuration" fra F8 oppstartsmenyen. utover det så er dette en ganske generell feilmelding så det er litt vanskelig å identifisere kilden så mye mer spesifikt bare fra STOP-koden. kanskje det er mulig å se noe mer fra minimdump filene...

-Stigma

Lenke til kommentar

Hmm, ja i så tilfelle så er det jo litt merkelig, men det er sikkert ikke umulig at det kan oppstå feil i standard drivere og deler av oftwaren som blir isntallert som standard også - på visse spesifikke hardware oppsett.

Jeg ville som sagt annbefalt å poste minilogene av BSOD'ene. Det finnes andre her som er bedre på å analysere slike enn meg, go de kan kanskje gi deg en bedre pekepinn på hvor problemet ligger.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...