Nessi Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Hei Har en Dell Latitude D620 her. Den får blåskjerm etter ca 5-6 sekunder i Windows. Hvis jeg booter opp i sikkerhetsmodus fungerer alt og jeg får ingen blåskjermer. Jeg har nå installert windows på nytt og får samme blåskjerm med en gang. Derfor lurer jeg på om dette kan være noe minneproblem eller annen hw problem? Men synes det er litt rart siden alt fungerer i sikkerhetsmodus. Blåskjermkoden jeg får er: c000021a (kritisk systemfeil) Endret 2. januar 2011 av Nessi Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Neppe minneproblem - da vil du ha tendens til å få mer eller midnre random STOP-koder, ikke den samme om og om igjen. litt info om STOP-koden: http://ezinearticles.com/?Troubleshooting-the-C000021a-Fatal-System-Error-Easily&id=4469014 Det er noe programvare eller drivere her som forårsaker et problem, og som ikke kjører i safemode slik at den da putselig fungerer der. Du kan teste med "use last known good configuration" fra F8 oppstartsmenyen. utover det så er dette en ganske generell feilmelding så det er litt vanskelig å identifisere kilden så mye mer spesifikt bare fra STOP-koden. kanskje det er mulig å se noe mer fra minimdump filene... -Stigma Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Du har helt sikkert rett, synes bare det er rart at etter en ny installasjon av windows så får jeg fortsatt blåskjerm... er vel ikke all verden med drivere installert nå. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hmm, ja i så tilfelle så er det jo litt merkelig, men det er sikkert ikke umulig at det kan oppstå feil i standard drivere og deler av oftwaren som blir isntallert som standard også - på visse spesifikke hardware oppsett. Jeg ville som sagt annbefalt å poste minilogene av BSOD'ene. Det finnes andre her som er bedre på å analysere slike enn meg, go de kan kanskje gi deg en bedre pekepinn på hvor problemet ligger. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå