Emils. Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Er slutt på tiden da Apple seilte inn til salgstopp over alt. Nå må de på lik linje konkurrere med andre mobiler, selv om det tok sin tid. På den tiden klarte Apple virkelig å sette dype spor og de hadde ikke konkurranse. Og slå Symbian, BADA osv var jo så klart ingen jobb. Takket være Android er konkurransen tilspisset og Apple er ingen selvfølge lenger. Det snakkes LG, Samsungs og SE. iPhone 5 får nok sin bølge den og. Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Andre mobiler komemr virkelig ikke sleppende etter. iPhone4 var det raskeste som fantes men det varte veldig kort stund du. Hardwaren i andre mobiler tok forbi etter en måned eller to når Samsung Wave og Samsung Galaxy kom. De kom sikkert før iPhone4 også i enkelte områder, hva vet jeg. Tegra2 overgår alt din iPhone4 klarer å yte av 3Dgrafikk, så det er i realiteten iPhone5 som kommer slepende etter og gjerne tar ett steg forbi igjen. 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Andre mobiler komemr virkelig ikke sleppende etter. iPhone4 var det raskeste som fantes men det varte veldig kort stund du. Hardwaren i andre mobiler tok forbi etter en måned eller to når Samsung Wave og Samsung Galaxy kom. De kom sikkert før iPhone4 også i enkelte områder, hva vet jeg. Tegra2 overgår alt din iPhone4 klarer å yte av 3Dgrafikk, så det er i realiteten iPhone5 som kommer slepende etter og gjerne tar ett steg forbi igjen. Du breker og breker om hardware, men nekter å innse at det ikke finnes utviklerteam som vil kaste bort tiden på en brukerbase som er så gjennomfragmentert og piratdominert som android. Og det betyr i praksis at plattformen må igjennom en massiv endring før den kan markedsføres til utviklere. Endret 9. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Lilac1: Du skriver Er det ikke en hypotese når noen bruker uttrykket "vil nok?" Si meg, hva er hypotese i din verden, et slags pålegg? Sikkert sant. Men det du refererer til som en hypotese inneholder virkelig ikke uttrykket "vil nok". Denne gangen får du heller lese om igjen og jeg gidder ikke legge ved en smiley. Vel Lilac1, det er du som snakker mest om Infinity Blade og ga oss en fin link. Jeg leste linken din. Du hadde lest overskriften. Jeg har allerede linket til dokumentasjon om at det har blitt lagt og lages spill som tar i bruk tung 3D grafikk også på Android plattformen. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Lilac1: Du skriver Er det ikke en hypotese når noen bruker uttrykket "vil nok?" Si meg, hva er hypotese i din verden, et slags pålegg? Sikkert sant. Men det du refererer til som en hypotese inneholder virkelig ikke uttrykket "vil nok". Denne gangen får du heller lese om igjen og jeg gidder ikke legge ved en smiley. Unnskyld, det var ikke en hypotese men en påstand begrunnet med ingenting, som flere av dine andre i rekken. Jeg har allerede linket til dokumentasjon om at det har blitt lagt og lages spill som tar i bruk tung 3D grafikk også på Android plattformen. Ja, det blir nok en "hit", tegra 2 vil helt sikkert redde android fra piratvirksomhet og fragmentering. Pffffft Nvidia kommer sikkert til å lansere sin egen app-manager med DRM man MÅ installere for å komme rundt problemet, og da er vel mye av vitsen med et åpent OS borte. Endret 9. januar 2011 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det var en påstand, men en dokumentert en. Du bruker åpenbart for kort tid til å sette deg inn i hva du selv har vinklet denne diskusjonen innpå. Du tok feil angående Infinity Blade, innse det. Du tok feil angående imponerende 3D grafikk på Android, innse det. Du kommer til å savne meg nå som jeg stikker og gjør andre ting, innse det;) Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Det var en påstand, men en dokumentert en. Du bruker åpenbart for kort tid til å sette deg inn i hva du selv har vinklet denne diskusjonen innpå. Du tok feil angående Infinity Blade, innse det. Du tok feil angående imponerende 3D grafikk på Android, innse det. Du kommer til å savne meg nå som jeg stikker og gjør andre ting, innse det;) Infinity blade er ikke ute til android, og vil sannsynligvis heller ikke bli utgitt. Ordentlig 3D grafikk på android er enda ikke noen realitet, og vil muligens heller ikke bli det, du baserer tøvet ditt på en magisk framtidsvisjon som du dirigerer vrangforestillingene dine ut i. Du vet at du ikke forandrer den faktiske virkeligheten ved å skrive at motparten i en diskusjon tar feil? Altså, du argumenterer jo ikke med den faktiske virkeligheten, kun med støtte i noen vage previews VET du at 3Dsatsningen til android blir en slags suksess, og når infinity blade utviklerne åpner for å lisensiere spillet til andre, VET du at det kommer til android. Folk som deg med påstander som dine gjør ikke brukerbasen du representerer noen tjenester, men det ville jo blitt tungt for deg om du måtte krype til korset, innrømme at du er på jordet og innser at market er en enorm flopp målt i kroner og øre i forhold til det store antall enheter med tilgang til det. Men takk for at du bekrefter noe alle visste, de færreste vil innrømme at de har brukt tusenvis av kroner på noe som ikke fungerer tilfredsstillende. Endret 9. januar 2011 av Lilac1 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hva i all verden er vitsen med overdrevent god 3D ytelse når de ikke engang klarer å få menyene til å gli knirkefritt ? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Nei, si det. . . jeg synes android 3.0 Honeycomb hakker frykelig på klippet i denne artikkelen, og det ser ikke ut som det er selve klippet sin feil. http://www.amobil.no/artikler/her_er_android_3_0_honeycomb/80334 Vil det si at de nok en gang ikke prioriterer dette? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Ordentlig 3D grafikk på android er enda ikke noen realitet, og vil muligens heller ikke bli det Uhm, what? Senest i dag spilte jeg X-plane på min Tab. Hvis dette ikke er ordentlig 3D-grafikk, hva er det da? Hopp til 02:50 for å se ytterligere demonstrasjon av 3D Endret 9. januar 2011 av Khaffner 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Ordentlig 3D grafikk på android er enda ikke noen realitet, og vil muligens heller ikke bli det, du baserer tøvet ditt på en magisk framtidsvisjon som du dirigerer vrangforestillingene dine ut i. Lever du på planeten som heter Jorden eller er du et vesen som lever på en annen planet som ikke har peiling på hva 3D grafikk / smart mobiler er? Det du sa her er beviset på at du ikke har snøring på hva du snakker om. Du har ikke rett til å snakke om Android når du kommer med slike uttalelser. Endret 9. januar 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Sånn, jeg har gledet meg til å komme tilbake! Greit, Lilac1, vi får fortsette å fylle diskusjonen her med sider opp og ned. Jeg skal bryte det ned for deg: Du skrev noe om Infinity Blade og sa det aldri kom til Android og gav oss følgende link. http://www.coated.com/epc-says-no-infinity-blade-for-android/ Jeg tok meg tid til å lese den, noe du tydeligvis ikke hadde gjort. I siste avsnitt sto følgende: According to Epic’s Mark Rein the engine works on the Android OS and in fact it is being offered up to licensees but there are no plans to bring Infinity Blade to Android just yet. Rein says that it will get there but it’s not as big of a focus as iOS mostly because Android devices come with a multitude of different hardware options and ensuring that the game works correctly across all of the different devices will be a challenge. Da kan alle selv de som er for late til å klikke linken sjekke ut og se at jeg har rett og slettes ikke kommer med påstander, altså jeg VET at Infinity Blade kommer til Android. Som en liten ekstra kommentar så lisenserer de ikke SPILLET Infinity Blade men de lisenserer grafikk motoren sin Unreal Engine. Angående heftig 3D på Android så linket jeg til denne siden: http://www.engadget.com/2011/01/07/nvidia-shows-off-tegra-2-gameplay-on-atrix-4g-and-optimus-2x/ Så kan du se om du gidder å trykke deg inn denne gangen. Det du derimot har rett i er at jeg ikke VET om det blir en suksess med slike spill på Android. Det jeg heller ikke VET er om Android Market er suksess i ører og kroner. Det er tydeligvis en suksess dersom man regner antall spill og programmer. Du er velkommen til å dokumentere at Android Market ikke er en suksess i ører og kroner men nå er det du som kommer med påstander inntil du har gjort det. Dersom du derimot klarer å dokumentere det så VET jeg det også Hva andre folk har brukt pengene sine på vet jeg ikke, heller ikke hvor fornøyde de er med sine produkter. Det jeg VET er at jeg brukte under 3000 på min Samsung Wave i sommer (gjentar meg selv igjen her til glede for deg) og det har jeg hele tiden syntest var ett utmerket godt kjøp. Så igjen er det du som kommer med påstander. Det eneste er at du er fornøyd med din iPhone4 så ikke skryt på deg for mye i kveld;) Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 EPIC Citadel på Android: Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg tok meg tid til å lese den, noe du tydeligvis ikke hadde gjort. I siste avsnitt sto følgende:According to Epic’s Mark Rein the engine works on the Android OS and in fact it is being offered up to licensees but there are no plans to bring Infinity Blade to Android just yet. Rein says that it will get there but it’s not as big of a focus as iOS mostly because Android devices come with a multitude of different hardware options and ensuring that the game works correctly across all of the different devices will be a challenge.[/] Mulig du har tatt deg bryet med å lese linken, men du forsto tydeligvis ikke hva som sto der. Siste del av sitatet ditt bekrefter alt Lilac med flere har hevdet gjennom hele denne tråden. Er forskjell på å lese og å forstå... 3 Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Dagens! La oss drite i å tjene penger, la oss produsere spill til et lite fragment av en stor plattform der halvparten av brukerne piratkopierer alle programmene sine! Humm, er det PC-markedet du snakker om? Det høres jo veldig slik ut. Trodde ikke det manglet spill, i det minste ikke i forhld til Mac. Hvordan er forholdet der, 100:1? Dersom det mot all formodning er Android du snakker om jeg så tror jeg bare vi henviser til PC'n. Der ser du akkurat hvor ille det vil gå med utvikling av 3D spill på slike platformer. 4 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Synd tråden havarerte i personlig vendetta. Det var en interessant tråd. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Og siden vi snakker om 3D, så er jo dette litt kult: Kommer selvfølgelig til Android.. (0:44) Endret 9. januar 2011 av DroidOle 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Her kan dere se sjefen for Rovio (de som lager Angry Birds) forklare hvorfor Apples App Store funker, mens googles versjon ikke gjør det (som kommersiell plattform). Angry Birds creators: Apple still does mobile apps best Ellers synes jeg de mest hardcore Android-folka burde lære seg litt om oppførsel på forum. Det meste av støyen og uvilligheten til å høre på hva folk sier kommer definitivt fra den siden. De fleste som forsvarer iOs her har faktisk påpekt at Android er en knallplattform, men at vi har en preferanse for iOs. Androidfolket roper stort sett bare om at alle som ikke forstår hvorfor de har rett er idioter. Endret 9. januar 2011 av kvasbo 3 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Her kan dere se sjefen for Rovio (de som lager Angry Birds) forklare hvorfor Apples App Store funker, mens googles versjon ikke gjør det (som kommersiell plattform). Angry Birds creators: Apple still does mobile apps best Synes han burde holde kjeft, han har jo selv uttalt at de kommer til og tjene 1mill$ pr mnd i reklameinntekter på Android platformen: http://techcrunch.com/2010/12/03/angry-birds-android-1-million-advertising/ Endret 9. januar 2011 av DroidOle 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Her kan dere se sjefen for Rovio (de som lager Angry Birds) forklare hvorfor Apples App Store funker, mens googles versjon ikke gjør det (som kommersiell plattform). Angry Birds creators: Apple still does mobile apps best Synes han burde holde kjeft, han har jo selv uttalt at de kommer til og tjene 1mill$ pr mnd i reklameinntekter på Android platformen: http://techcrunch.com/2010/12/03/angry-birds-android-1-million-advertising/ Det er uten tvil i reklame pengene ligger i android, det er også derfor Google lanserte android. Edit: Ble med en ekstra bokstav Endret 9. januar 2011 av PL610 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg