Merko Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det er sagt at det komme til å komme mange krevende spill nå med Tegra 2 bølgen. Så de med Android har mye å glede seg til. Det er sant, men så kommer sikkert iPhone 5 og 6 med noe spennende også Men for all del, konkurranse skader ikke Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Fordelen iOS har med tanke på spill er at utviklerene vet at 95? % av de med iPhone nå har iPhone 3GS eller iPhone 4 og begge telefonene gpu, noe som betyr at spillene kan tilpasses det. På android må utviklerene tenke seg litt om før at de gjør spillet alt for krevende. Viss ikke så vil jo det potensielle markedet for spillet bli lavere. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Lilac1: Du kunne faktisk hatt godt av å være en mongoloide sengevæter så hadde du i det minste vært en gladgutt;) ingen er så glade som de karene! Du har ikke vondt av å prøve og se litt positivt på ting og ikke være så utrolig vrien å ha med å gjøre. Jeg har ikke noe kjære OS og jeg har ingen eier interesser i Android, kanskje i framtiden ja men ikke nå. Den vurderingen tar jeg uansett siden. Jeg håper de fleste er som meg og ikke er slaver av hype, andre forbrukere eller tilsvarende dårlige grunner til å anskaffe seg ett produkt. Jeg gidder ikke. Om du ikke klarer innse at du opptrer som en fanboy du óg, kan neppe jeg fortelle deg det. Fortsett å kjempe for "sannheten", for all del. Endret 9. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Skype videosamtale over 3G funker i værtfall bra. Og du er ikke i nærheten like skeptisk til alle android eiere som er eksperter over iphoner. Hvorfor det tror du? Prisen på en iPhone er 4890, ikke 6000 kr. Skype er ikke temaet, mener vel FaceTime, så vidt jeg forsto. Prisen på 16 GB iPhone er 4890 ja, men 32 gb koster 5790. Uansett så ligger de fleste telefonen på rundt 4000 (som er betegnet som gode telefoner). Av de er iPhone omtrent den dyreste av de med dårligst specs, hvorfor? Appstoren har jo også et betydlig bedre utvalg enn Marketstore. Er jo flere spill\programutviklere som synes iOS er et bedre valg og selge sine spill\programmer til. Marketstore består vel av rundt 200 000 apps, App Store består av 300 000. Så forskjellen er ikke gigantisk. Det har også blitt sagt man tror Marketstore er forbi App Store allerede til sommeren. Det med spill ogsånt kan jeg vel si meg enig i. Men så har også iPhone hatt bedre mulighet for å dra de mer krevende spillene. Nå derimot kommer det Tegra 2 telefoner som vil være kraftigere enn iPhone 4. Det er sagt at det komme til å komme mange krevende spill nå med Tegra 2 bølgen. Så de med Android har mye å glede seg til. Betyr dette at du sier iPhone 4 har dårlige specs samtidig som at at den har hatt mulighet til å dra de mer krevende spillene, samt at man må vente på Tegra 2 for det virkelig skal komme krevende spill til android? Det virker som du motsier deg selv ganske bra her 3GS kjører alt som er pr. i dag av spill til iPhone, så vidt jeg vet. Den er vesentlig svakere enn mange nyere android-telefoner, så mangel på ytelse er ingen unnskyldning for android ikke tiltrekker seg spillutviklere. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Fordelen iOS har med tanke på spill er at utviklerene vet at 95? % av de med iPhone nå har iPhone 3GS eller iPhone 4 og begge telefonene gpu, noe som betyr at spillene kan tilpasses det. På android må utviklerene tenke seg litt om før at de gjør spillet alt for krevende. Viss ikke så vil jo det potensielle markedet for spillet bli lavere. Nei. Det er nettopp derfor Google har satt krav til Android. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Skype videosamtale over 3G funker i værtfall bra. Og du er ikke i nærheten like skeptisk til alle android eiere som er eksperter over iphoner. Hvorfor det tror du? Prisen på en iPhone er 4890, ikke 6000 kr. Skype er ikke temaet, mener vel FaceTime, så vidt jeg forsto. Prisen på 16 GB iPhone er 4890 ja, men 32 gb koster 5790. Uansett så ligger de fleste telefonen på rundt 4000 (som er betegnet som gode telefoner). Av de er iPhone omtrent den dyreste av de med dårligst specs, hvorfor? Appstoren har jo også et betydlig bedre utvalg enn Marketstore. Er jo flere spill\programutviklere som synes iOS er et bedre valg og selge sine spill\programmer til. Marketstore består vel av rundt 200 000 apps, App Store består av 300 000. Så forskjellen er ikke gigantisk. Det har også blitt sagt man tror Marketstore er forbi App Store allerede til sommeren. Det med spill ogsånt kan jeg vel si meg enig i. Men så har også iPhone hatt bedre mulighet for å dra de mer krevende spillene. Nå derimot kommer det Tegra 2 telefoner som vil være kraftigere enn iPhone 4. Det er sagt at det komme til å komme mange krevende spill nå med Tegra 2 bølgen. Så de med Android har mye å glede seg til. Betyr dette at du sier iPhone 4 har dårlige specs samtidig som at at den har hatt mulighet til å dra de mer krevende spillene, samt at man må vente på Tegra 2 for det virkelig skal komme krevende spill til android? Det virker som du motsier deg selv ganske bra her 3GS kjører alt som er pr. i dag av spill til iPhone, så vidt jeg vet. Den er vesentlig svakere enn mange nyere android-telefoner, så mangel på ytelse er ingen unnskyldning for android ikke tiltrekker seg spillutviklere. Nope. Sier ikke det. Det jeg mener er at iPhone 4 har dårligere specs enn noen telefoner til samme pris. Synes bare den er overpriset. Men det er som så. Uansett sa har ikke Tegra 2 vært aktuelt før nå. Når jeg sier krevendespill så uttaler jeg meg litt feil. Mener spill som kan makses til iPhone. Tegra 2 telefoner vil jo kunne kjøre spill bedre enn iPhone 4. Og til nå har Android telefoner hatt dårlig med spill som har bedre grafikk en tidligere. Nå endrer dette seg. Vil du forstår du hva jeg mener. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Da vil jeg igjen si at det er andre årsaker enn maskinvaren til at spillutviklere ikke trekkes til androidsystemet. Ytelsen rent maskinvaremessig har vært ganske bra en god stund nå, men de krevende spillene uteblir stort sett. Hvorfor? 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Da vil jeg igjen si at det er andre årsaker enn maskinvaren til at spillutviklere ikke trekkes til androidsystemet. Ytelsen rent maskinvaremessig har vært ganske bra en god stund nå, men de krevende spillene uteblir stort sett. Hvorfor? Kanskje fordi Android Marked har dårligere betalingssystem enn App Store. Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Lilac1: Jeg er nok ikke fanboy jeg vurdere alternativene som finnes. Dette har jeg snart nevnt i hver eneste post til nå. Ikke har jeg Android mobil heller jeg har en Samsung Wave. Den har så godt som samme innmaten som din kjære iPhone, Apple kjøper jo plenty av utstyr. Din telefon har høyere oppløsning på skjermen og iOS min har Super Amoled og Bada. Din telefon har en SGX535 min har SGX540 men ikke la deg lure av talla, den er dobbelt så rask i tester. http://www.anandtech.com/show/4064/glbenchmark-20-released-modern-socs-benchmarked Og ja før du kommer til angripe testen og si at apple har høyere oppløsning enn de mobilene som bruker SGX540 så kan du jo se at iphone 3gs har sgx353 brikken og langt lavere oppløsning og likevel mye treigere. Du kommer sikkert til å si du ikke bryr deg om 3D og det gjør ikke jeg heller;) Spiller jeg så spiller jeg bare grafisk enkle småspill. Det har vært mye snakk om spill til mobil nå de siste posten og ja det er plenty av de til iPhone og helt sikkert de grafisk mest imponerende. Dette vil nok bedre seg på andre plattformer spesielt på Android da det er såpass mange store selskaper som har interesse i den plattformen. Skal man ha 3D spill så driver jo også Nvidia og pusher på med sin tegra2 plattform og får optimalisert for grafikkbrikken som sitter i den så du kan forvente å se masse forskjellig på Android snart. Dessuten øker Android sin markedsandel såpass brutalt om dagen at utviklere ikke kan se bort fra inntektene de potensielt kan skaffe seg ved å også lage Android utgaver av sine spill eller programmer. Her snakkes det om tegra zone og den slags: http://www.engadget.com/2011/01/07/nvidia-shows-off-tegra-2-gameplay-on-atrix-4g-and-optimus-2x/ Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Da vil jeg igjen si at det er andre årsaker enn maskinvaren til at spillutviklere ikke trekkes til androidsystemet. Ytelsen rent maskinvaremessig har vært ganske bra en god stund nå, men de krevende spillene uteblir stort sett. Hvorfor? Kanskje fordi Android Marked har dårligere betalingssystem enn App Store. Det er en ting, den såkalte fragmentasjonen er en av de andre. iOS er vesentlig enklere å utvikle til da det brukes på langt færre forkjellige modeller. 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Til hvem enn det var som mente det var elendig av sony å sende ut X10 på markedet med android 1.6. Android 1.6 var sikkert dårligere men de har oppdatert men nyere versjon av OS'et. iPhone4 ble sendt ut med antenne problemer og det kan ikke bli oppdatert i software men derimot med å pakke den inn i gummi. Så å snakke om halvferdige produkter så kan du ikke komme utenom den design glippen Apple hadde der. Heldigvis lærte de nok og kommer med iPhone5 som ser dønn lik ut bortsett fra at de har fikset antenne problemet og oppgradert innmaten. Bare å glede seg til sommeren, huske å stille i kø nå 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Lilac1: Jeg er nok ikke fanboy jeg vurdere alternativene som finnes. Dette har jeg snart nevnt i hver eneste post til nå. Ikke har jeg Android mobil heller jeg har en Samsung Wave. Den har så godt som samme innmaten som din kjære iPhone, Apple kjøper jo plenty av utstyr. Din telefon har høyere oppløsning på skjermen og iOS min har Super Amoled og Bada. Din telefon har en SGX535 min har SGX540 men ikke la deg lure av talla, den er dobbelt så rask i tester. Hvorfor i all verden skulle jeg bry meg om hvordan telefonen min gjør det i syntetiske tester, når brukeropplevelsen er milevis over noen implementering av Android? "Uæh, denne macen som kun kjører macprogrammer har 666 mhz mot denne linuxboksen som kjører linuxprogrammer på 1000mhz, faen for en idiot jeg er" Av effektivitetshensyn vil jeg erstatte alle argumentene mine med denne smileyen. Hver gang du ser den, kan du lese gjennom innlegget ditt noen ganger til for å finne ut hvor logikken din uungåelig sporer av hen. Nå, om du vil ha meg unnskyldt skal jeg spille litt infinity blade. Du får kose deg med androidversjonen. http://www.coated.com/epc-says-no-infinity-blade-for-android/ Og til nå har Android telefoner hatt dårlig med spill som har bedre grafikk en tidligere. Nå endrer dette seg. Vil du forstår du hva jeg mener. Dagens! La oss drite i å tjene penger, la oss produsere spill til et lite fragment av en stor plattform der halvparten av brukerne piratkopierer alle programmene sine! Endret 9. januar 2011 av Lilac1 3 Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Fordi tester nødvendigvis sier noe om hvor rask maskinvare du har. Hvor mye du kan forvente ut av den og dette var opengl2 tester. Både iOS og Android benytter seg av open. Dette ble gjort til et poeng fordi mange mente det var spennende med spill på mobilen og også spill med tung 3D grafikk. Utover tunge 3D spill så har nok ikke GPUen allverdens å ta seg til. Godt din iphone ikke lugger når du bruker den til å gå inn i din mapper og finner appen din. Skulle kanskje bare mangle at den klarte det, høres ikke ut som en tung prosess den skal utføre. Fordi tester nødvendigvis sier noe om hvor rask maskinvare du har. Hvor mye du kan forvente ut av den og dette var opengl2 tester. Både iOS og Android benytter seg av openGL som du ser er jo både android mobiler og ios mobiler med i testen. Dette ble gjort til et poeng fordi mange mente det var spennende med spill på mobilen og også spill med tung 3D grafikk. Utover tunge 3D spill så har nok ikke GPUen allverdens å ta seg til. Godt din iphone ikke lugger når du bruker den til å gå inn i din mapper og finner appen din. Skulle kanskje bare mangle at den klarte det, høres ikke ut som en tung prosess den skal utføre. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Utover tunge 3D spill så har nok ikke GPUen allverdens å ta seg til. Godt din iphone ikke lugger når du bruker den til å gå inn i din mapper og finner appen din. Skulle kanskje bare mangle at den klarte det, høres ikke ut som en tung prosess den skal utføre. Jepp, den ikke-eksisterende hakkingen plager meg i infinity blade til stadighet. Hvordan er spillet på din Samsung Wave®? Eller prater vi om hypotetisk ytelse på spill som aldri kommer, eller kanskje dungeon hunter 2? Endret 9. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Takk for nyttig link om Infinity Blade. Greit du får kanskje ikke spille det på Android nå eller noen gang i framtiden men jeg leste ett sitat: "According to Epic’s Mark Rein the engine works on the Android OS and in fact it is being offered up to licensees" Så hva kan man si.. Det finnes allerede Unreal Engine spill til Android. Fra tidligere poster kan du se at det allerede er flere mobiler som yter bedre enn din iPhone og disse testene inkluderte ikke Tegra2 mobiler engang som vil legge seg litt over de beste i testen der.. 2 Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg forventer ikke at Infinity Blade noen gang kommer til Bada. Forventer ikke allverdens av den plattformen i forhold til å utvalg til spill og programmer. Forresten sto det også i linken din at ditt kjære spill Infinity Blade kommer til Android det var bare ikke prioritet akkurat nå Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Fordi tester nødvendigvis sier noe om hvor rask maskinvare du har. Hvor mye du kan forvente ut av den og dette var opengl2 tester. Både iOS og Android benytter seg av open. Dette ble gjort til et poeng fordi mange mente det var spennende med spill på mobilen og også spill med tung 3D grafikk. Utover tunge 3D spill så har nok ikke GPUen allverdens å ta seg til. Godt din iphone ikke lugger når du bruker den til å gå inn i din mapper og finner appen din. Skulle kanskje bare mangle at den klarte det, høres ikke ut som en tung prosess den skal utføre. Fordi tester nødvendigvis sier noe om hvor rask maskinvare du har. Hvor mye du kan forvente ut av den og dette var opengl2 tester. Både iOS og Android benytter seg av openGL som du ser er jo både android mobiler og ios mobiler med i testen. Dette ble gjort til et poeng fordi mange mente det var spennende med spill på mobilen og også spill med tung 3D grafikk. Utover tunge 3D spill så har nok ikke GPUen allverdens å ta seg til. Godt din iphone ikke lugger når du bruker den til å gå inn i din mapper og finner appen din. Skulle kanskje bare mangle at den klarte det, høres ikke ut som en tung prosess den skal utføre. Så hva kan man si.. Det finnes allerede Unreal Engine spill til Android. Fra tidligere poster kan du se at det allerede er flere mobiler som yter bedre enn din iPhone og disse testene inkluderte ikke Tegra2 mobiler engang som vil legge seg litt over de beste i testen der.. Ah, hypoteseland igjen. Ofte der om dagen. Jeg tror at det blir en jobb for iphone 5, så kommer androidversjonene slepende litt etter. Endret 9. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 GReit det var ikke så mye nyttig du kunne bruke den til fra før likevel? Men det var mange som syns ytelsen på 3D grafikk var interessant og du dro også fram Infinity Blade spillet ditt så da er det jo greit for folk å vite at det finnes bedre ting enn det som er i iphone4? Lenke til kommentar
valen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det er ikke noe hypotese når faktum er at Unreal Engine som Infinity Blade spillet ditt bruker også er på Android. Poenget ditt har falt i gruss. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) GReit det var ikke så mye nyttig du kunne bruke den til fra før likevel? Men det var mange som syns ytelsen på 3D grafikk var interessant og du dro også fram Infinity Blade spillet ditt så da er det jo greit for folk å vite at det finnes bedre ting enn det som er i iphone4? Ingenting nyttig, ikke noe avføringskalendersynkronisering, ikke noe ustabil facebookapp som autosorterer vennene dine etter hvor mange likes de har gitt deg, ingen ting Poenget er at iphone 4 har programmer, ikke bare det, men godt optimaliserte programmer. I 3D. Laget av mer enn én person. Og det vil hele tiden komme mange mange flere fordi utviklere kan tjene penger på app store. Det er ikke noe hypotese når faktum er at Unreal Engine som Infinity Blade spillet ditt bruker også er på Android. Poenget ditt har falt i gruss. Er det ikke en hypotese når noen bruker uttrykket "vil nok?" Si meg, hva er hypotese i din verden, et slags pålegg? Endret 9. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg