espen88 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Apps til iPhone er av generelt høyere kvalitet føler jeg. Og med iOS så følger det gjerne med en iPhone 4 -> Retina display Det er VIRKELIG bra. Føler alikevel at iOS er litt kjedelig. Det er så app-basert at jeg rett og slett kjeder meg når jeg bruker den. Savner hjemmeskjerm med widgets (evt ingen widgets) osv som android har. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg tror Apple-folk hadde valgt iPhone 5 selv om den er dårligere enn en Doro. Nettopp fordi de ikke klarer å vende Apple ryggen samme hva. 2 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 artig "diskusjon" å følge med har ikke lekt meg med Ios lenge nok til at jeg kan komme med en ordentlig mening. Men jeg tror at denne tråden har konkludert med at Ios har ikke noe som Android ikke har. Vel, muligens det Ios har er vel begrenset valgmuligheter, noe som både kan være bra og dårlig. Det jeg liker godt med Ios er mappesystemet de introduserte i ios4? at man kan gjøre tilsvarende i Android hjelper ikke, da dette er noe som jeg syns burde vært nativt i os'et. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Et enklere brukersystem, kvalitetssikring av apps og generelt et bedre utseende. (Ja, man kan få android til å se like bra, om ikke bedre ut, men det krever at du trikser litt selv) Har forøvrig android selv. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Valen: Hva er egentlig svaret du godtar fra iOS-brukere? Ja, vi er hjernevaskede og tar feil, du har objektivt rett, Android er best? Dette er ikke en spekk-konkurranse, det eneste som til syvende og sist teller er om man får gjort det man vil med telefonen og hvordan brukeropplevelsen er. Alt annet er bare støy. Det har ingenting å si hvor mange mhz en telefon har, eller hva slags cpu som sitter i den, så lenge den kan kjøre programvaren brukeren ønsker. Androidtelefoner funker flott, det samme gjør iPhones. Hardware er for meg fullstendig uinteressant sålenge den virker. Apple forstår hva som har noe å si - det er derfor de med iPhone ikke fokuserer på CPU-hastigheten, men på skjermen - en spekk som faktisk har noe å si for brukeren. For å ta en sammenlikning har jeg nettopp kjøpt en ny laptop til 14.000 med 1,86Ghz C2D-prosessor. Helt elendig på papiret, og den beste maskinen jeg noen sinne har hatt i bruk. Den har topp tastatur, god skjerm, nok ram og disk, veier lite og har super batterilevetid. Det er en Macbook Air - enda et eksempel på at Apple forstår at hardware bare er noe som understøtter brukeropplevensen, alle tallene har ingenting å si. Jeg vet at man får gjort alt man ønsker på en Android-fon, og at man er friere til å konfigurere som man vil. Men vet du hva? Jeg gidder ikke. Og Android out of the box er for ingeniørsk for meg, jeg vil ikke forholde meg til en task manager på telefonen min (eller på laptopen, for den saks skyld). (jeg har forøvrig hatt begge plattformer, samt kodet for dem, er datasiving og dermed en meget oppegående bruker av teknologi, og foretrekker iOs fordi jeg rett og slett har null interesse for å bruke fritiden på å forholde meg til forskjellige roms, rooting av telefon osv. Nerding får jeg gjort nok av i arbeidstiden) Å være overlegen og overbærende og sikker på at du har den ene og fulle sannhet fordi du har lagt merke til at Android-telefoner har bedre specks enn iPhone får deg bare til å fremstå som skikkelig dum. Endret 8. januar 2011 av kvasbo 8 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Du kan ønske deg ett åpent sinn;) For å gjøre det klart igjen så eier jeg ikke Android mobil og kommer ikke til å eie en med det første. Eier en Samsung Wave og kommer ikke til å bytte den ut med det første. Er bare festlig å kaste bort litt tid i Apple hjørnet for å få mine antakelser bekreftet, som har vært at de fleste som kjøper iPhone gjør det samme hva fordi det er Apple. Du er også en av den flokken. Gratulerer og du har virkelig vist det med stil i forrige innlegg. Jeg trodde virkelig det var en diskusjon der folk tok til seg og forsto hva som ble ytret men det er det jo ikke i det hele tatt. Er spørs det hvorfor iOS er bedre og hvis det ikke er bedre så vil dere ikke ha det uansett så hva er vitsen med å ta diskusjonen i første omgang? Det du derimot har rett til i er, hva er riktig for deg. Det avgjør valget ditt men du er virkelig ikke interessert i noe annet enn Apple så det vil alltid være Apple uansett hva andre teknologibedrifter produserer, du tar det ikke med i vurderingen engang og du er derfor ikke skikket til å være med å diskutere dette emnet. Kjære lille vennen, Har hatt mobiltelefoner i ca 20 år og tror du ikke jeg har sett og vært borti litt av hvert i løpet av denne perioden? Har alltid ligget i forkant og kjøpt alt av det siste, med de konsekvenser det har i de fleste tilfeller... Det at jeg etter så lang søken endelig har funnet noe som tilfredsstiller mine behov utover det jeg kunne drømme om, kan vel - etter all den eksprementeringen jeg har vært gjennom - ikke skyldes at jeg ikke har et åpent sinn? Og om så var, hvilken rolle spiller det for deg? Du bør jo være glad på mine vegne. Jeg har etter 20 års søking endelig funnet noe som ga meg alt jeg ønsket meg. På ditt spørsmål og diskusjonen om hva som er best, så mener jeg at jeg har svart deg: Med min erfaring, tidligere frustrasjoner, dagens situasjon og systemer, så er Apple i dag det beste for meg! Slik er det bare enten du liker det eller ei. Han skriver at hans neste telefon kommer med all sannsynlighet til sommeren. Og at han skal bytte ut sin iPad når neste versjon kommer. Dere er noen morsomme karikaturer av standard fordommer mot Apple huer eller er der fritt tenkende individer som tar vurderinger før dere går til innkjøp. Greit så er du sikkert styrtrik 40åring men likevel aldri feil å tenke og reflektere litt?! En av fordelene med Apple sitt system er at jeg nå blir ivaretatt på måter jeg tidligere bare kunne drømme om fra en leverandør av denne type systemer. Fra mitt ståsted er det med andre ord en ønske situasjon, mens det for andre oppleves som låst og litt "for lite". Slik er livet! På dine insinuasjoner om manglende refleksjoner i denne sammenheng vises det til svaret ovenfor. Føler alikevel at iOS er litt kjedelig. Det er så app-basert at jeg rett og slett kjeder meg når jeg bruker den. Helt enig med deg i dette, men det funger slik jeg vil ha det med all den stabiliteten, sømløsheten og enkeltheten jeg - på min ferd - har savnet. Kjedelig? Definitivt (innimellom), men det fungerer i mitt tilfelle svært så godt. Jeg tror Apple-folk hadde valgt iPhone 5 selv om den er dårligere enn en Doro. Nettopp fordi de ikke klarer å vende Apple ryggen samme hva. Er vel noe av genialiteten ved Apple det, det at når man først er "hektet" på iPhone, iPad og iTV, så sitter man i "klisteret". Men gud for et deilig klister det er med tanke på enkelthet, sømløshet og stabilitet... Det fungerer og fungerer og fungerer uten noe stress overhodet. Stool Sample ps. Første gang jeg har fått til multiquote, så nok en milepæl rundet... 3 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Valen: Hva er egentlig svaret du godtar fra iOS-brukere? Ja, vi er hjernevaskede og tar feil, du har objektivt rett, Android er best? Dette er ikke en spekk-konkurranse, det eneste som til syvende og sist teller er om man får gjort det man vil med telefonen og hvordan brukeropplevelsen er. Alt annet er bare støy. Det har ingenting å si hvor mange mhz en telefon har, eller hva slags cpu som sitter i den, så lenge den kan kjøre programvaren brukeren ønsker. Androidtelefoner funker flott, det samme gjør iPhones. Hardware er for meg fullstendig uinteressant sålenge den virker. Apple forstår hva som har noe å si - det er derfor de med iPhone ikke fokuserer på CPU-hastigheten, men på skjermen - en spekk som faktisk har noe å si for brukeren. For å ta en sammenlikning har jeg nettopp kjøpt en ny laptop til 14.000 med 1,86Ghz C2D-prosessor. Helt elendig på papiret, og den beste maskinen jeg noen sinne har hatt i bruk. Den har topp tastatur, god skjerm, nok ram og disk, veier lite og har super batterilevetid. Det er en Macbook Air - enda et eksempel på at Apple forstår at hardware bare er noe som understøtter brukeropplevensen, alle tallene har ingenting å si. Jeg vet at man får gjort alt man ønsker på en Android-fon, og at man er friere til å konfigurere som man vil. Men vet du hva? Jeg gidder ikke. Og Android out of the box er for ingeniørsk for meg, jeg vil ikke forholde meg til en task manager på telefonen min (eller på laptopen, for den saks skyld). (jeg har forøvrig hatt begge plattformer, samt kodet for dem, er datasiving og dermed en meget oppegående bruker av teknologi, og foretrekker iOs fordi jeg rett og slett har null interesse for å bruke fritiden på å forholde meg til forskjellige roms, rooting av telefon osv. Nerding får jeg gjort nok av i arbeidstiden) Å være overlegen og overbærende og sikker på at du har den ene og fulle sannhet fordi du har lagt merke til at Android-telefoner har bedre specks enn iPhone får deg bare til å fremstå som skikkelig dum. + 1000! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg tror Apple-folk hadde valgt iPhone 5 selv om den er dårligere enn en Doro. Nettopp fordi de ikke klarer å vende Apple ryggen samme hva. de har jo valgt alle fra 2G, 3G, 3GS og nå 4. De sier det er den beste telefonen de har hatt, men handlingsmønsteret fortelle jo noe annet. Gull kan også kjøpes for dyrt. Lenke til kommentar
valen Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 kvasbo: Ja der har vi vel sannheten. Objektiv og subjektiv er sjeldent den samme. Jeg er objektiv i mitt forhold til hva jeg velger og helt ærlig så klarer jeg å begrunne valget mitt objektivt også. Du og mange andre er totalt subjektive og jeg håper virkelig dere ikke handler slik i andre sammenheng også da man fort kan ende opp med å bli lurt. Kan ikke alltid bruke magefølelsen og at man har en sterk dragning mot Apple produkter. Ja jeg mener objektivt at ALT av Apple produkter er overpriset men samtidig vurderte jeg å kjøpe en iPhone4 fordi jeg har ett åpent sinn men endte til slutt på ett helt annet produkt etter vurderingene mine. For å spore av: Gratulerer med innkjøp av ny bærbar. Helt enig, man skal ha spesielle behov dersom man trenger noe raskere enn en C2D. Det samme står i min bærbare og den prosessoren klarer seg helt strålende. At macbook air er en veldig interessant maskin er jeg absolutt enig i og den tilbyr nok kraft og absolutt perfekt størrelse i mine øyne også. Akkurat nå er den vel i en helt egen klasse hva angår ultraportable så skulle man hatt noe slikt måtte det vel blitt samme som det du har valgt. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Her ser du mye av grunnen til at iOS aldri vil nå helt opp: http://www.engadget.com/2011/01/08/apple-pulls-vlc-from-the-itunes-store/ Latterlig... 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Med tanke på signaturen til Stool Sample så sier vel egentlig den alt som trengs for å forstå hva slags luring han er. Er glad for at hele gjengen er superfornøyde med produktene sine. Jeg sier bare det finnes alternativer. Påstår ikke at dere trenger å velge de men det er ikke farlig å vurdere;) 1 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Her ser du mye av grunnen til at iOS aldri vil nå helt opp: http://www.engadget.com/2011/01/08/apple-pulls-vlc-from-the-itunes-store/ Latterlig... nåja. VLC er jo et merkenavn, kanskje ikke et beskyttet et. Så jeg skjønner jo hvorfor videolan folka ikke likte at andre brukte navnet sitt på en app. Er jo akkurat det som er bra med appstore. på android marked kan hvem som helst lage en app med hvilket som helst navn. slik jeg ser det så har både Ios og Android sine fordeler og ulemper. Er opptil sluttbrukeren å velge hvilke ulemper/fordeler de vil leve med. Hadde man tatt det beste fra android og ios og lagd et nytt OS, så tror jeg det ville vært et OS uten sidestykke! Til syvende og sist så er det jo brukeropplevelsen som gjelder. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Synes Apple viser gang på gang at de er flinke til og ta tak i ting som før enten ikke er gjort eller gjort på en dårlig måte.. men så stopper det liksom opp, iPhone var veldig bra på alle måter når den kom, så skjer det for lite mellom vær nye iPhone og iOS oppdatering. Mye pga av dette synes jeg ikke iOS helt henger med lengre... Det samme vil skje på PAD/TAB markedet.. Apple vil falle til sine "vanlige" 10% markedsandel... noe som er i ferd med og skje på mobilmarkedet.. og har vært en realitet på pc markedet i mange år... Endret 8. januar 2011 av DroidOle 1 Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Denne diskusjonen har klart sine fanboys! Men det som gjelder er hva DU liker best, ikke hva vennene dine sier. I klassen min er det en flokk med Iphones og hvis du tråkker dem ned, så kommer de bare med tåpelig kometarer som f.eks, se på den plastikkdritten der da! Men inni meg vet jeg godt hva som er best og kan ha den gleden for meg selv. Det kan ikke iOS brukerne.. Lenke til kommentar
valen Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Droidole: Dette gjør jo ikke nødvendigvis noe fordi brukerne(Stool Sample) gror jo også fast og forventer jo ikke allverdens til sine nye produkter og hiver seg blindt over de samme hvor gode eller dårlige hver eneste nye oppdatering måtte være.. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Droidole: Dette gjør jo ikke nødvendigvis noe fordi brukerne(Stool Sample) gror jo også fast og forventer jo ikke allverdens til sine nye produkter og hiver seg blindt over de samme hvor gode eller dårlige hver eneste nye oppdatering måtte være.. Tull å vås. Stool Sample forventer faktisk at Apple viderefører det han liker ved telefonene. Bytter selv telefon minst 1-2 ganger i året, og i fjor gikk jeg fra en iPhone 3GS(min første iPhone) til en SE X10. Flere grunner til det, jeg kjedet meg med iOS, men aller værst var suget etter å prøve noe nytt. Desverre var mitt første inntrykk av en android telefon ikke bra, X10 var rett å slett en dårlig telefon i mine øyne. Den ble sendt tilbake og en Desire ble kjøpt inn. Endelig var jeg sånn passe fornøyd. Men ett par ting irriterte meg fremdeles, tastaturet og nøyaktighetene ved skriving er ca halvparten så bra som på 3GS'en og ett minimalt internminne på Desiren gjorde den rett å slett ubrukelig fra tid til annen. Derfor solgte jeg den etter ca 3 måneder å kjøpte meg en iPhone 4. Selvfølgelig likte jeg all customiseringen jeg kunne gjøre i android, men jeg savnet det å ha en telefon som bare fungerer, som er god å skrive på og som ikke irriterer vettet av meg når jeg skal skrive mail eller sms. Så å tro at iPhone brukere firer på kravene sine bare fordi de fortsetter å kjøpe apple telefoner synes jeg forteller mye om at du rett å slett ikke klarer å se hva iPhone faktisk er. 1 Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Denne tråden har falt bort fra sitt saklige grunnlag, og vel så det. Kan noen som har fulgt med oppsummere hva vi har kommet frem til? Det vil si - hva har iOS som Android ikke har? Ser her etter konkrete punkter som for eksempel "større utvalg i app store" Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Med tanke på signaturen til Stool Sample så sier vel egentlig den alt som trengs for å forstå hva slags luring han er. Igjen tillegger du meg ganske mye uten og kjenne hverken meg eller min situasjon, og jeg kan egentlig ikke gjøre annet enn å undres over hva du egentlig ønsker å insinuere med at jeg er en "luring"? Kanskje du kan utdype dette??? Min stasjonære PC – og hovedmaskinen i huset - er basert på Windows 7 Ultimate 64-bit og består av følgende komponenter; EVGA X58 Classified | Intel Xeon W3570 | Corsair Dominator GT 2000MHz (3x2GB) | Sapphire 6970 (CFX) | Intel X25-M SSD 160GB G2 | QNAP 439 Pro II | Corsair AX1200 |Corsair Obsidian 800D| NEC MultiSync 2690 WUXi Dette er et ganske bra oppsett og et uttrykk for mine teknologiske interesser og min nerdete side. Kanskje mine interesser innen overklokking og tweaking av PC-en er årsaken til at jeg ønsker at alt annet bare skal fungere uten noe som helst kluss? Etter at iPad-en kom i hus er imidlertid behovet for den stasjonære pc-en blitt så lite at den stort sett brukes til spilling og klokking. Endret 10. januar 2011 av Stool Sample Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Denne tråden har falt bort fra sitt saklige grunnlag, og vel så det. Kan noen som har fulgt med oppsummere hva vi har kommet frem til? Det vil si - hva har iOS som Android ikke har? Ser her etter konkrete punkter som for eksempel "større utvalg i app store" iPhone brukere er fanboys, kjøper iPhone uansett hva konkurrentene lanserer, firer på kravene sine for at iPhone skal være bra nok....hmm har jeg glemt noe? Nei fra spøk til alvor. I mine øyne så har iOS bare en ting som Android ikke har. Ett OS som alle funksjoner fungerer på. Android har MANGE MANGE funksjoner flere enn iOS men mangler gjennomføringen som Apple klarer å innfri med deres os. 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg tok som jeg skrev tidligere iPhone4 med i vurderingen. Grunner til at den ikke ble valgt var: vondt å holde(firkanta og spise kanter), antenneproblemer, låst til Apple og iTunes. Greit customiseringen er sikkert artig en stund det men før eller siden blir man vel fornøyd. Jeg er akkurat som degn skal bare bruke mobilen min til de tinga du nevnte der men skal ikke nekte for at jeg ble fascinert av hva Motorola viste fra på CES med sin Atrix. Blir spennende og se hva mobilen gjør neste gang. Før var det en telefon, nå er det blitt smarttelefoner med Atrix er det blitt compuphone eller hva de nå kaller det;) Skal jeg ha en telefon så kjøper jeg en telefon. Skal jeg ha et teknologimonster så kjøper jeg ett teknologimonster. Behov forandrer seg og utviklingen går den og det er ikke nødvendigvis slik at jeg holder meg til samme produsent hele tida. Hvorfor burde jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg