Patience Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jepp, Google kan fjernslette apps og har faktisk brukt det (selv om dette egentlig var harmløse apps, se linken): http://android-developers.blogspot.com/2010/06/exercising-our-remote-application.html Ja leste det her for en stund tilbake siden. Egentlig er jo det litt bra siden det var et tvilsomt program.. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Det er et enkelt spørsmål. Synes dere det er greit at apple sensurerer og dikterer redaktører av den frie presse? Nei, jeg syns egentlig ikke at de skal ha så strenge krav når det gjelder nakenhet i aviser, og Mark Fiore saken er selvfølgelig noe som ikke bør skje igjen. Når det er sagt, så kan ikke Apple diktere og sensurere den frie pressen, da de kun har kontroll over en distribusjonskanal. Apple kan ikke kontrollere internett, eller webapps, så hvis de ikke vil selge noe, så er det ikke noe problem for mediene å finne en annen distribusjonskanal. iOS er kanskje det mobile OSet med best støtte for webapps, siden dette var opprinnelig den eneste måten å lage apps til iOS på. Derav mitt hypotetiske spørsmål: Ville folk klaget over sensur fra Apple om webapps var den eneste muligheten? Og til slutt så har du ikke funnet noen konkrete eksempler på at norske nettaviser har blitt sensurert, eller den konkrete listen med ord som er forbudt. Eller hvordan Apple fjernsletter iPhonen din, eller hvordan lokasjonsdata blir hentet inn uten at man aksepterer det først. Nå tar jeg en liten pause i fra tråden for å lese ukas utgave av The Economist på iPhonen min, som illustrerer et veldig godt poeng: Selv om Apple setter grenser for hva som blir tillatt på App Store, så er økosystemet så godt at man i praksis får større frihet når det gjelder innhold. The Economist har ikke kommet med app til Android enda, så da må man ta til takke med webutgaven (som forsåvidt er helt grei). Endret 22. januar 2011 av eisa01 2 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hvis det her er noe som skjer konsekvent, så er det bare å reklamere på iPhonen din. Det er absolutt ikke normalt at telefonen din restarter seg hver gang du ser på YouTube, da er noe galt. Hmm... Nå skriver han vel ikke at dette skjer hver gang, men de gangene telefonene bufrer lenge? Er det kanskje tenkelig at din kjære iPhone også gjør dette hvis den blir stående for lenge å bufre? Jeg har i tillegg opplevd svært ustabil wifi-tilkobling på iPhone 4. Der en Desire HD hadde stabil tilkobling, hadde Iphone 4 meget ustabil tilkoling. Faktisk så ustabil, at det i praksis ble ubrukelig. Om det skyldes ios, eller HW vet jeg ikke, men opplevelsen var iallefall en nedtur. Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hva har iOS som ikke Android har? - Pene brukere 1 Lenke til kommentar
amunds Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Først og fremst vil jeg ha innlegg så den havner under "Mine innlegg". Men må ærlig innrømme jeg venter spent på at KjellGu skal dokumentere at Y er mindre enn X fordi X er "sinnsykt høyt", og ikke minst det svært så sterke argumentet "folk på VGS snakker om jailbreak hele tiden". Skjønte heller ikke helt om det var den faktisk prosentandelen eller det reelle tallet han var ute etter. Er 10% av 40 stk mer eller mindre enn 10% av 100 stk ? (PS: Prosent betyr "per hundre".) Så vil jeg til slutt få legge til at jeg aldri har eid en iPhone eller en Android-telefon. Så det nevnte eksemplet over, er bare fordi det var det jeg la merke til på de siste 100000 sidene. :-) Endret 22. januar 2011 av amunds 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det var netopp app nr 10 milliard som ble lastet ned fra appstore for et par min siden. *krysse fingrene for at jeg vant* Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 [ignore_kverrulant]Hayward[/ignore] Kjempebra. Da slipper jeg mer av våset ditt. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 [ignore_kverrulant]Hayward[/ignore] Kjempebra. Da slipper jeg mer av våset ditt. Mer enn ditto Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det er et enkelt spørsmål. Synes dere det er greit at apple sensurerer sure. Har ikke behov for å se pupper på min telefon Uansett, så skulle vel Playboy bladet komme til Appstore, så vidt jeg vet var ikke det sensurert, så vet ikke helt hva du babler om :!: 1 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det er et enkelt spørsmål. Synes dere det er greit at apple sensurerer sure. Har ikke behov for å se pupper på min telefon Uansett, så skulle vel Playboy bladet komme til Appstore, så vidt jeg vet var ikke det sensurert, så vet ikke helt hva du babler om :!: Når man kan få pupper i hendene, så trenger man strengt tatt ikke dem på mobilen. Fuglen i hånda var som kjent bedre enn de ti på taket.. Så her kan singel-android-nerdene kose seg med robot-boobs Den playboy-appsen ble det visstnok ikke noe av. Ble noe web-opplegg istedet 1 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Det er et enkelt spørsmål. Synes dere det er greit at apple sensurerer sure. Har ikke behov for å se pupper på min telefon Uansett, så skulle vel Playboy bladet komme til Appstore, så vidt jeg vet var ikke det sensurert, så vet ikke helt hva du babler om :!: Det kommer ikke som en app, men via web.. det var en misforståelse at Playboy hadde fått godkjent en app.. Kilde: http://www.itavisen.no/860722/ingen-app-store-pupper-likevel Endret 22. januar 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) [ignore_kverrulant]Hayward[/ignore] Kjempebra. Da slipper jeg mer av våset ditt. Mer enn ditto Når du har ignortert så må du ignorere ellers er det ingen vits. Det er et enkelt spørsmål. Synes dere det er greit at apple sensurerer sure. Har ikke behov for å se pupper på min telefon Uansett, så skulle vel Playboy bladet komme til Appstore, så vidt jeg vet var ikke det sensurert, så vet ikke helt hva du babler om :!: Playboy dukker opp men ingen nakne pupper. Det har apple begrenset. Apple har også stoppet Stern og Der spiegel på grunn av bilder de ikke likte. Endret 22. januar 2011 av Hayward Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det er et enkelt spørsmål. Synes dere det er greit at apple sensurerer sure. Har ikke behov for å se pupper på min telefon Uansett, så skulle vel Playboy bladet komme til Appstore, så vidt jeg vet var ikke det sensurert, så vet ikke helt hva du babler om :!: Når man kan få pupper i hendene, så trenger man strengt tatt ikke dem på mobilen. Fuglen i hånda var som kjent bedre enn de ti på taket.. Så her kan singel-android-nerdene kose seg med robot-boobs Den playboy-appsen ble det visstnok ikke noe av. Ble noe web-opplegg istedet Dette handler ikke om pupper. Nå har du misforstått igjen. Du må jo lese det som linkes til. Ellers blir det for dumt. Saken er at apple sensurerer pressen og dikterer redaktører av den frie presse. Apple bestemmer altså hva som skal stå i aviser. Synes du det er greit? Jeg kan på min android lese politiske vitser og karikaturer. De samme vitsene kan bli stanset på iOS. Resultatet kan bli at jeg på min tab får en annen forside på VG enn du får på din iPad. Dette på enheter som skal bli den nye hovedinntektskilden til aviser. Det vil si at man på sikt regner med at papiraviser erstattes av pads. Jeg synes det er helt vanvittig at min frue da kan få andre nyheter på sin iPad enn jeg får på taben på grunn av at apple dikterer avisene. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Nå vet ikke jeg helt hva det er snakk om. Men kan det være slik at Apple "sensurerer" mtp barn og unge, fremfor å la alt strømme ut ? Er det slik det fungerer med Android - at alt er fritt og åpent ? Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Nå vet ikke jeg helt hva det er snakk om. Men kan det være slik at Apple "sensurerer" mtp barn og unge, fremfor å la alt strømme ut ? Er det slik det fungerer med Android - at alt er fritt og åpent ? Nei. Det er slik at apple sensurerer redaktører. Det handler ikke om barn og unge. Et avkappet hode er greit å vise bilder av men ikke en naken pupp. Les mer her: http://newth.net/eirik/2010/04/17/apple/ En artikkel jeg vil anbefale alle. Man kan mene hva man vil om Newth men han reiser en del viktige spørsmål. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Det er et enkelt spørsmål. Synes dere det er greit at apple sensurerer sure. Har ikke behov for å se pupper på min telefon Uansett, så skulle vel Playboy bladet komme til Appstore, så vidt jeg vet var ikke det sensurert, så vet ikke helt hva du babler om :!: Når man kan få pupper i hendene, så trenger man strengt tatt ikke dem på mobilen. Fuglen i hånda var som kjent bedre enn de ti på taket.. Så her kan singel-android-nerdene kose seg med robot-boobs Den playboy-appsen ble det visstnok ikke noe av. Ble noe web-opplegg istedet Dette handler ikke om pupper. Nå har du misforstått igjen. Du må jo lese det som linkes til. Ellers blir det for dumt. Saken er at apple sensurerer pressen og dikterer redaktører av den frie presse. Apple bestemmer altså hva som skal stå i aviser. Synes du det er greit? Jeg kan på min android lese politiske vitser og karikaturer. De samme vitsene kan bli stanset på iOS. Resultatet kan bli at jeg på min tab får en annen forside på VG enn du får på din iPad. Dette på enheter som skal bli den nye hovedinntektskilden til aviser. Det vil si at man på sikt regner med at papiraviser erstattes av pads. Jeg synes det er helt vanvittig at min frue da kan få andre nyheter på sin iPad enn jeg får på taben på grunn av at apple dikterer avisene. Endret 22. januar 2011 av Patience Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg synes det er helt vanvittig at min frue da kan få andre nyheter på sin iPad enn jeg får på taben på grunn av at apple dikterer avisene. FYI: Du kan se så mange pupper du vil fra nyhetsider om du ser dem via nettleseren på iPad\iPhone\iPod. VG har også en iPad applikasjon hvor man kan lese nyheter, men det er vel litt andre nyheter enn puppenyheter, som du tydligvis er veldig interessert i. Så vidt jeg vet, har ikke VG en gang laget en nyhetsapplikasjon til Android?(Mulig jeg tar veldig feil på akkurat det). 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Gizmodolinken. Det han klager på er browseren. Browseren bytter man lett ut på en android. Man erstatter den med en langt bedre med et par tastetrykk. Vips så var den laggingen borte. (Jeg kjører opera som fungerer helt flott) Hva gjør man i iOS for å få en ny browser? Drapstruer Steve Jobs? Man kan jo bruke Opera på iPhone også..? Ja fortell oss hvor bra Opera Mini er i forhold til den skikkelige Opera Mobile nettleseren som vi kan bruke i Android?. Apple lar deg desverre ikke bruke noe annet (Opera Mobile f.eks) som er noe ala det samme som Safari i iOS 4. Så Apple tvinger deg til å bruke Safari om du vil bruke en grei nettleser (som en gang ikke støtter flash). Eneste grunnen til at Apple godtok Opera Mini er fordi den fungerer ikke på samme måte som Safari. Opera Mini sender web siden du skal se til en egen server som omgjør siden til noe som tar mye mindre plass og som blir mere tilpasset mobilskjermen din. Endret 22. januar 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 VG har uttalt at de jobber med VG+ iPad appen til Android.. "- Vi vil i første omgang satse på en eksklusiv iPad-applikasjon av VG. En Android-versjon kommer, men ikke før over jul" Lenke til kommentar
newnick Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 At noen kan forsvare sensur i et fritt land som Norge er meget besynderlig. Men det viser vel litt om hvordan vi mennesker er. Uansett, så har sensur ingenting i et fritt land å gjøre, uansett om det er Apple eller statsmakten som står bak... Diskusjonen bør dreie seg om sensur, ikke om hva som sensureres. Og før noen kommer løpende med "hva med xxx, det blir jo sensurert..", så er det to helt forskjellige ting å forby noe ved lov, og det å sensurere hva en fullt lovlig 3.part publiserer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg