Gå til innhold

Hva har iOS som ikke Android har?

Anbefalte innlegg

Flerberøringsgestures mener du? For flerberøring har det vel vært siden iOS 1.0?

Ikke så nøye så lenge herr itavisen får linke til noe.

Newnick er nok en unik bruker, uten andre alias. ;)

I såfall er det bekymringsverdig at du refererer til den brukeren i tredjeperson. Jeg ville skrevet "Jeg" om jeg lagde en bruker med noen velplasserte stavefeil for å backe opp egne utsagn.

Ja der tok du meg på fersken. Men hvorfor sporer du av med å komme med håpløse påstander, uten rot i virkeligheten? Er det slik du gjør når du går tom for argumenter. Jeg er kun newnick på dette forumet. Jeg har erfaring både fra ios og android, og for meg er android langt å foretrekke. Er det så tungt å akseptere? Så tungt at du må dikte opp disse teoriene dine...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja der tok du meg på fersken. Men hvorfor sporer du av med å komme med håpløse påstander, uten rot i virkeligheten? Er det slik du gjør når du går tom for argumenter. Jeg er kun newnick på dette forumet. Jeg har erfaring både fra ios og android, og for meg er android langt å foretrekke. Er det så tungt å akseptere? Så tungt at du må dikte opp disse teoriene dine...?

Så istedet for å ignorere slike påstander, går du på defensiven?

Jeg hadde ikke gått på defensiven om jeg lagde en bruker for å underbygge egne påstandet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ok, så er jeg en Android bruker med pro-Apple tendenser, men denne artikkelen tok bare kaka. Er dette tidenes aller dårligste forsøk på journalistikk ? :!:

Ganske merkelig ja men ikke så uvanlig.

Hadde hun vært helt frisk så hadde hun brukt en galaxy tab. :p

Jeg skjønte bare ikke helt poenget med artikkelen. Hva i all verden hadde iPaden med at hun var frisk å gjøre :shrug:

halvveis on-topic, jeg så for første gang en Galaxy tab i butikken idag. Men jeg synes skjermen var litt for liten, det var mitt førsteinntrykk. En slags hyrid mellom tablet og mobiltelefon spør du meg..

Lenke til kommentar

halvveis on-topic, jeg så for første gang en Galaxy tab i butikken idag. Men jeg synes skjermen var litt for liten, det var mitt førsteinntrykk. En slags hyrid mellom tablet og mobiltelefon spør du meg..

Er enig der. Hvis noen spør meg om anbefaling av tablet, sier jeg Ipad hvis de vil ha noe å pusle med på sofaen. Vil de ha noe som akkurat passer i innerlommer og er dermed ganske grei å drasse på; sier jeg Galaxy Tab. Det er et rent objektivt skille som ikke har noe med politiske eller tekniske preferanser å gjøre, men kun bruksområde i praksis. I jobben min har alle på toppen en Ipad hver, og de syns den er for stor. De bruker den stort sett kun på reiser. Snart tar vi i teknisk avdeling inn et par Taber for testing :)

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Taben er fin den. Jeg trodde at skjermen kom til å bli for liten men jeg finner at den til mitt bruk er perfekt. Jeg bruker den stort sett på reiser og ipad er derfor ikke et alternativ. Vi har en ipad i huset og den er ypperlig å lese aviser på. Bortsett fra de man abonnerer på som krever flash. (det loves en ordning der snart)

En ting jeg var HELT sikker på at jeg aldri kom til å gjøre var å ringe med taben. Men det gjør jeg ofte. Ikke med den mot øret, men liggende på et bord med handsfree.

Jeg er veldig godt fornøyd med den. Mer fornøyd med den enn med ipaden. Årsaken er at jeg ser film og serier samt hører på musikk. Litt jobbrelatert blir det også i form av officedokumenter og eposter. Det er sjelden jeg leser aviser på taben.

Derfor mener jeg at taben er best. (for meg). Hadde jeg vært en bokorm og en nettavisleser så hadde ipaden være førstevalget.

Det eneste jeg skulle ønske hadde vært bedre på android er tilgangen på podcasts. Jeg savner trygdekontoret og Antonsen / Golden på mobilen under flyreiser og ventetid.

Lenke til kommentar

OMG Legen nevnte produktnavne på en elektronisk dings som pasienten tilfeldigvis eide. Da bare MÅ både legen, journalisten og mest sannsynlig hele sykehuset være appleelskere! Dere altså....jaja er det slik det er å være totalt blendet av sin kjærlighet til ett os, slik at man ser fanboys av konkurrentene over alt hvor enn ser?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er da enkelt å legge til podcasts på android. Når jeg kjøpte meg HTC Desire førte jeg over podcast-abonnementene som jeg hadde på iTunes (pga den stusselige iPoden min) til telefonen. Gikk lett det.

Eneste jeg ser for meg å bruke en slik tab til er forresten tegneserier og podcasts. Og gidder ikke bruke så mye penger bare for det.

Lenke til kommentar

Er da enkelt å legge til podcasts på android. Når jeg kjøpte meg HTC Desire førte jeg over podcast-abonnementene som jeg hadde på iTunes (pga den stusselige iPoden min) til telefonen. Gikk lett det.

Hvilken app bruker du på desire til podcasts? Jeg har ikke forsket så mye på det men nå ble jeg veldig interessert merker jeg.

Lenke til kommentar

Hvilken app bruker du på desire til podcasts? Jeg har ikke forsket så mye på det men nå ble jeg veldig interessert merker jeg.

BeyondPod syncet med Google Reader. Funker fett som juling.

Lenke til kommentar

I jobben min har alle på toppen en Ipad hver, og de syns den er for stor. De bruker den stort sett kun på reiser.

Slik er det hos oss også. Men hos oss kunne de like gjerne båret på en plankebit da de fleste av dem ikke skjønner et kløyva døyt av hva de kan bruke den til. En ble f.eks funnet stående lent opp mot veggen i en av toalettbåsene. Med VGnett oppslått. Gjenglemt av en som i hovedsak trenger den for å lese realitysladder mens han .....!

Dyr dolektyre spør du meg. Et gammelt se og hør gjør samme nytte for meg.

BeyondPod syncet med Google Reader. Funker fett som juling.

Supert! Takker. Er i gang as we speak!

Lenke til kommentar

Når det er sagt at bruksmønster er forskjellig, kan ingen med hånden på hjertet si at tab oppleves som et ferdig produkt i noen forstand. Dette reflekteres i salgstallene.

http://www.devicemag.com/2010/11/17/samsung-galaxy-tab-hit-by-poor-sales-production-halved/

Norske mediers dekning av denne tingesten er fullstendig uproporsjonal med dens markedsposisjon. Å presentere tab som et reelt alternativ til ipad for noen andre enn de som MÅ ha android er uærlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet for min del var, som jeg skrev over, at jeg helst ville hatt vanilla android. Både iPaden og Galaxy Taben hadde jeg personlig brukt til det samme, podcasts og tegneserier. Kommer ikke til å gå til innkjøp av noen av greiene med den prisen, da tar jeg heller en mini-laptop.

Lenke til kommentar

Er enig der. Hvis noen spør meg om anbefaling av tablet, sier jeg Ipad hvis de vil ha noe å pusle med på sofaen. Vil de ha noe som akkurat passer i innerlommer og er dermed ganske grei å drasse på; sier jeg Galaxy Tab. Det er et rent objektivt skille som ikke har noe med politiske eller tekniske preferanser å gjøre, men kun bruksområde i praksis. I jobben min har alle på toppen en Ipad hver, og de syns den er for stor. De bruker den stort sett kun på reiser. Snart tar vi i teknisk avdeling inn et par Taber for testing :)

bruksområde er veldig viktig for en anbefaling.

Galaxy tab:

* Mindre skjerm (kan være positivt eller negativt, alt etter som)

* Lettere (bare positivt)

* Kan holdes med en hånd (mange vil mene det er positivt)

* Støtter skikkelig multitasking

* Støtter minnekort

* USB utgang

* Støtter flash

* Full kontroll over egne filer (ingen itunes)

* 16:9 format

Ipad

* Større skjerm (kan være positivt eller negativt, alt etter som)

* Tyngre (negativt)

* Må holdes med to hender (mange vil mene det er negativt)

* Støtter ikke skikkelig multitasking (negativt for produktive)

* Ingen minnekort eller usb (negativt for folk som liker fleksibilitet)

* Ikke flash-støtte (jeg vet om mange som savner dette på sine apple produkter)

* Ikke full kontroll over egne filer (itunes + drm = fail)

* 4:3 er vel skjermen? (welcome 1989!)

Nå har jeg ikke kommentert OS'ene.

Jeg har aldri testet en ipad, men det er vel i praksis en stor iphone, uten ringemulighet?

Skjermoppløsningen er ikke mye større enn galaxy s sin, selv om skjermen er mye større.

Galaxy S har jeg testet litt og den var veldig responsiv, skjermen var også fin.

Apple har også bra skjermer.

Noen vil nok ipad være best for, mens andre vil foretrekke galaxy pad.

Eventuelt, som meg; jeg vil vente til neste generasjon pad's kommer.. Da kommer apple med usb og minnekortleser mener jeg å huske, samt det kommer 50 andre nettbrett (minst).

Neppe alle kommer på vårt marked, men jeg tror også at de som produserer iphone for apple skal komme med produkter i år. (ikke for apple, men for seg selv).

Nå er jo ikke dette nødvendigvis så big deal, mtp. eksploerende iphones, defekte sensorer, m.m., he he.. Men de kan vel gå litt i strupen på apple kanskje?

Time will show, men 2011 blir vel et spennende år - uansett om man foretrekker apple, android eller symbianOS. (ev. andre, låste OS).

Lenke til kommentar

Problemet for min del var, som jeg skrev over, at jeg helst ville hatt vanilla android. Både iPaden og Galaxy Taben hadde jeg personlig brukt til det samme, podcasts og tegneserier. Kommer ikke til å gå til innkjøp av noen av greiene med den prisen, da tar jeg heller en mini-laptop.

Jeg hadde ikke kjøpt noen av delene riktig enda, mest på grunn av oppløsningen de sliter med.

Galaxy tab:

* Mindre skjerm (kan være positivt eller negativt, alt etter som)

* Lettere (bare positivt)

* Kan holdes med en hånd (mange vil mene det er positivt)

* Støtter skikkelig multitasking

* Støtter minnekort

* USB utgang

* Støtter flash

* Full kontroll over egne filer (ingen itunes)

* 16:9 format

Ipad

* Større skjerm (kan være positivt eller negativt, alt etter som)

* Tyngre (negativt)

* Må holdes med to hender (mange vil mene det er negativt)

* Støtter ikke skikkelig multitasking (negativt for produktive)

* Ingen minnekort eller usb (negativt for folk som liker fleksibilitet)

* Ikke flash-støtte (jeg vet om mange som savner dette på sine apple produkter)

* Ikke full kontroll over egne filer (itunes + drm = fail)

* 4:3 er vel skjermen? (welcome 1989!)

Veldig fin marginalisering av en tablet sine feil, veldig i tråd med, eh, tråden :thumbup:

La merke til at du elegant utelot programtilgang slik at sammenligningen din ble ekstra objektiv. Men ta det med ro, det blir nok fikset til neste fragmen, eh, hardwareoppdatering!

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig fin marginalisering av en tablet sine feil, veldig i tråd med, eh, tråden :thumbup:

La merke til at du elegant utelot programtilgang slik at sammenligningen din ble ekstra objektiv. Men ta det med ro, det blir nok fikset til neste fragmen, eh, hardwareoppdatering!

Jeg vil ikke si at det er feil, det er vel mer svakheter/mangler.

Ingen produkter er perfekte, men vi har jo alle forskjellige behov og ønsker.

For min del, om jeg skulle valgt et nettbrett, ville det blitt et som var ca mellom galaxy s og ipad i størrelse. Jeg ville også hatt mulighet for å spille av i fullhd (med tanke på å ta med nettbrett med filmer på og koble dette opp til tv via dlna eller hdmi).

Men jeg er jo ikke alle og ingen av dagens nettbrett har det jeg vil ha.

Dagens nettbrett er for meg tullete og ubrukelig, selv om det kan være morro å spille angrybirds på stor skjerm.

Å surfe på nettbrettene der, har ikke så stor forskjell fra å surfe på de største telefonene :p oppløsningen er jo ca den samme og det er jo samme OS, nettlesere og prosessorer. ergo., er egentlig et nettbrett for mange unødvendig, om de har en stor telefon med samme muligheter som nettbrettet de ønsker.

ps. jeg har ikke en stor telefon, men jeg har jo en laptop, en umpc, 3 stasjonære pc'er samt jeg sitter jo hele dagen foran pcer på jobb... kan til nøds surfe på den lille mobilen også, er bare at jeg må zoome en del mer :p

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Hehe jepp.

iPad er absolutt noe man bør foretrekker om man har lyst på en tablet.

Skulle egentlig vente til iPad 2, men så gikk det noen rykter om at iPad 2 skulle ha mindre skjerm, så da gikk jeg til innkjøp av iPad (1g) med en gang.

Skjermstørrelsen er akkurat passelig.

Har man en Android\iPhone eller en annen relativt stor mobil med touchskjerm, så er det ikke mye å hente i en Galaxy tab :hmm:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...