Hayward Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Jeg kan fortelle en liten historie om en gutt som kjøpte seg Android telefon rett etter jula 2009. Jeg hadde en HTC diamond og forbannet både HTC og windows mobile. Men så fikk jeg meg en HTC HD2 som rett og slett var en svært bra telefon. Nå er jeg åpen både for HTC og windows mobile 7. Jeg kan ikke si annet enn at du har vært uheldig med produsenten av mobilen, ikke operativsystemet. (På diamond var begge deler dårlig) Alle produsenter har dårlige modeller. Også de som produserer bare en. btw: ny mann på ignoreringslista. Sladrehank. Hehe. Fin funksjon det der. Endret 18. januar 2011 av Hayward Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har til gode å få svar på forrige runde med spørsmål. Tråden bare svirrer nå og det kommer ca ingenting konstruktivt ut. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Fordi at Samsung gjør en dårlig jobb med grensesnittet til Android, betyr ikke det at vanilla Android er dårlig. Folk mixer og drixer med det der side opp og side ned. De legger skylden over på Android når det er faktisk Samsung, SE osv som gjør en dårlig jobb med å fikse det. Endret 18. januar 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Iphone fikk terningkast 4 av amobil. Det samme fikk Huawei Ideos. Huawei Ideos kan brukes selv om graderstokken kryper under 0 grader. Nå tror jeg selvsagt ikke at iPhone blir ubrukelig under 0 grader men jeg synes det er rimelig arrogant av apple å si at en iPhone sprakk på grunn av at kunden hadde bruket den i kuldegrader. Like arrogant som å hevde at det ikke eksisterer antenneproblemer eller problemer med nærsensor. Den fikk 6 i terningkast, og ble så satt ned til 4 på grunn av nærhetssensoren. Så har man ikke problemer med nærhetssensoren lengre, så betyr det jo at telefonen fikk 6 fra amobil. For de som bryr seg om karakterer, de er jo uansett så subjektive at man lett blir lurt til dårlige kjøp. X10 fikk jo f.eks. 4 i terningkast, noe som er 2-3 karakterer for høyt. 4 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Amobil justerer karakterer etter hvilke mobiler som kommer. Og gi iPhone 4 en 6er i dag viser bare mangel på forståelse. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Amobil justerer karakterer etter hvilke mobiler som kommer. Og gi iPhone 4 en 6er i dag viser bare mangel på forståelse. Hvorfor er ikke Desire juster da? Er den fremdeles perfekt? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Desire HD du mener eller ? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 HTC Desire ligger riktignok inne med karakter 6 fremdeles Clicky Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Amobil justerer karakterer etter hvilke mobiler som kommer. Og gi iPhone 4 en 6er i dag viser bare mangel på forståelse. Det har jo ikke kommet noe stort nytt når det gjelder hardware siden Nexus One kom ut for ett år siden. 1 GHz Cortex A8 CPU, høyoppløst skjerm, 512+ MB RAM og god GPU (3GS som ble solgt på den tiden og var underlegen HW-messig hadde samme GPU som dagens iPhone 4) har vært standardmalen for nye modeller siden. Det er først nå det begynner å bli snakk om modeller som skal få dobbeltkjerne prosessorer basert på Cortex A9. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Mulig det er fordi folk bruker iPhone til sammenligning. En iPhone er alltid hot, selv om den er snart 1 år gammel. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Amobil justerer karakterer etter hvilke mobiler som kommer. Og gi iPhone 4 en 6er i dag viser bare mangel på forståelse. Hvorfor er ikke Desire juster da? Er den fremdeles perfekt? HTC Desire er fremdeles en særdeles god telefon. Den er stabil, rask, allsidig og relativt billig. Den har ingen kjente mangler og mottar jevnlige oppdateringer. Terningkast 6 er ikke perfekt. Det er simpelthen best mulig utfra forventinger. HTC Desire er i min oppfatning fortsatt verdig av terningkast 6. 2 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Det at folk jailbreaker iPhone mere enn de rooter android kan jo stemme, men hvem bryr seg? Jeg kan fortelle litt om hvorfor det er relevant og ta det opp. Når 10% av alle med iPhone velger å jailbreake sin smartmobil, viser ikke dette et bilde av at ios er i enkleste laget, og at det er svært mange som ønsker å bringe inn mer funksjonalitet inn i smartmobilen? Jeg vil påstå det. Jeg kan ha feil, men tallene snakker litt for seg selv. Når det ser ut som kun 1-2% rooter en androidenhen så sier det meg at androidbrukere er mer fornøyd med funksjonaliteten som kommer rett opp av esken. Folk forventer at en smartmobil skal være noe mer. Når jeg hadde min 3g og 3gs etter htc diamond så skal jeg låve at iphone føltes helt rått ut kontra windowsdritten. Men så kom android. Nå må jeg bare le litt av hvor stillestående ios ser ut i forhold til android. Når dagens iPhone kalles smartmobil, da burde toppenhetene på androidsiden blitt kalt for smartmobil pluss. Apple legger opp alt ansvaret til utvikleren av tredjepartsapplikasjoner føler jeg. Hva skjer da når android market tar de igjen? Endret 18. januar 2011 av KjellGu 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Når det ser ut som kun 1-2% rooter en androidenhen så sier det meg at androidbrukere er mer fornøyd med funksjonaliteten som kommer rett opp av esken. Har ikke fulgt med så veldig mye i tråden, bare skumlest. Hvor er kildene dine på at det er kunn 1% som rooter android, og 10% som jailbreaker? Ikke at jeg bryr meg, vil bare vite om du i det heletatt vet hva du snakker om. Nå er jo iPhone\iPad utrolig mye mere omtalt i media i forhold til andre Android telefoner. Samt info om jailbreaking. Mens mange av de som har en Android telefon ikke en gang vet at de har en Android. Men joda, forstår at du er glad i telefonen din og ikke vil at folk skal snakke noe negativt om den 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Noen fullverdig kilde er det ikke, men det gir et veldig godt inntrykk. Synes egentlig ikke root vs jailbreak diskusjonen er spesielt viktig, men jeg gjorde en utregning basert på antall brukere som har custom ROMs installert på Androidtelefonene sine. Kilde: http://blog.tweetdec...droid-ecosystem De er sannsynlig at prosentandel som rooter ligger i nærheten av prosentandel som har installert custom ROMs da det ikke lenger finnes mange andre grunner til å roote. Apps2sd og wifi tether som tidligere var populært er nå inkludert i Android 2.2 så de fleste laster ned en custom 2.2 ROM i stedet. 0,914% av androidbrukere kjører custom ROMs. Der er derfor naturlig å anta at rootprosenten ligger på rundt 1%. Edit: Fikset link Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Merko: Du kan se kilde noen få sider tilbake i tråden. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) "Last month TED talk was held in which the developer of Cydia “Saurik” reveled that just 10% of iPhone user jailbreak their iPhones." Kilde: http://www.technama.com/2010/a-new-jailbreak-method-“antid0te”-is-on-its-way-to-provide-you-enhanced-security-along-with-jailbreaking/ Dette var en av flere som jeg googlet frem. Her er også spennende bilder fra et par andre kilder et er 2 år gammelt og et nytt: Endret 19. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
roar_1A3 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Noen fullverdig kilde er det ikke, men det gir et veldig godt inntrykk. Synes egentlig ikke root vs jailbreak diskusjonen er spesielt viktig, men jeg gjorde en utregning basert på antall brukere som har custom ROMs installert på Androidtelefonene sine. Kilde: http://blog.tweetdec...droid-ecosystem De er sannsynlig at prosentandel som rooter ligger i nærheten av prosentandel som har installert custom ROMs da det ikke lenger finnes mange andre grunner til å roote. Apps2sd og wifi tether som tidligere var populært er nå inkludert i Android 2.2 så de fleste laster ned en custom 2.2 ROM i stedet. 0,914% av androidbrukere kjører custom ROMs. Der er derfor naturlig å anta at rootprosenten ligger på rundt 1%. Edit: Fikset link Virkelig? Er jo svært mange som rooter for helt andre grunner. Selv gjorde jeg det fordi Market er helt avhengig av telefonen, og på grunn av måten Google har lagd market, så er det ikke mulig å laste ned applikasjoner som i utgangspunktet ikke er tilgjengelige i Norge. Og det er svært mange sm er utilgjengelige, til og med blant gratisapplikasjoner. På iTunes er det ikke verre enn å bruke en tilfeldig adresse fra det landet man ønsker å laste ned fra. Skulle ønske google også hadde en desktopklient som gjorde det mulig å lagre applikasjonene eksternt, ettersom de har en tendens til å forsvinne når telefonen oppdateres. 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Skulle ønske google også hadde en desktopklient som gjorde det mulig å lagre applikasjonene eksternt, ettersom de har en tendens til å forsvinne når telefonen oppdateres. Enda bedre når din e-post er tilknyttet en konto på android market. Når du kjøper ny enhet, er det bare å synkronisere programmene som du hadde på den eldre over på den nye. Informasjonen som er lagret i de applikasjonene som var på den eldre enheten fraktes automatisk over på den nye, noe som kun er tilgjengelig for android. Ta en titt her: http://www.youtube.com/watch?v=IY3U2GXhz44 Hva syns du om Google Intent i sammenheng med Android Market? Google tar utviklingen et steg videre ikke sant. Dagens tørre humor: Endret 19. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Amobil justerer karakterer etter hvilke mobiler som kommer. Og gi iPhone 4 en 6er i dag viser bare mangel på forståelse. iPhone ble nedjustert på grunn av apples manglende vilje til å gjøre noe med nærsensorproblemet. Det gikk månedsvis før det skjedde noe. Amobil mente at den uviljen måtte straffes. Og det er helt korrekt IMO. Apple bør også straffes for å nekte for at feil eksisterer på iPhone (antenne) for så å innrømme det senere. Og apple (iOS) bør straffes hardt for at de sensurerer norske aviser. For mye bar hud og bestemte ord kan ikke brukes i artikler som skal ut på en iPad. Det er skremmende at apples kunder godtar en slik sensur og det er sjokkerende at norske aviser godtar det. Og ikke minst, det er applearroganse i kjent stil. 5 Lenke til kommentar
roar_1A3 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Skulle ønske google også hadde en desktopklient som gjorde det mulig å lagre applikasjonene eksternt, ettersom de har en tendens til å forsvinne når telefonen oppdateres. Enda bedre når din e-post er tilknyttet en konto på android market. Når du kjøper ny enhet, er det bare å synkronisere programmene som du hadde på den eldre over på den nye. Informasjonen som er lagret i de applikasjonene som var på den eldre enheten fraktes automatisk over på den nye, noe som kun er tilgjengelig for android. Ta en titt her: http://www.youtube.com/watch?v=IY3U2GXhz44 Hva syns du om Google Intent i sammenheng med Android Market? Google tar utviklingen et steg videre ikke sant. Dagens tørre humor: Vet du hva? Jeg har ikke tenkt å se en 45 minutter video for noe som tok 5 sekunder å google! =P Forøvrig endrer ikke dette at man rooter for andre grunner enn custom roms. I tillegg, og korriger meg dersom jeg har feil (men skal sjekke siden jeg må oppdatere telefonen uansett), men applikasjonene jeg kjøpte i en utenlandsk butikk vil være tapt? Og jeg vil også miste denne muligheten med mindre jeg rooter igjen, som visstnok skal være vanskeligere på nyere versjoner (brukte z4root sist). Dette er veldig tungvint i forhold til lignende situasjon hos Apple, syns jeg i allefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg