Gå til innhold

Hva har iOS som ikke Android har?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske lett å finne ting iOS har som ikke Android har siden de har en åpen bug tracker :)

- Støtte for språk (Arabisk er nevnt)

- Støtte for Cisco VPN

- Egne instillinger per Wifi-nettverk (IP, proxy osv)

- Støtte for WPA2 Enterprise

- Støtte for CalDav

- Hardwareaksellerert grensesnitt med GPU

- Bluetooth tethering

- Støtte for "Device encryption policy" for MS Exchange

Alt det her er ting som iOS har fått nylig eller hatt siden starten. Det siste punktet gjør faktisk Android uaktuelt i mange bedrifter, da man ikke kan garantere sikkerheten hvis en telefon blir mistet eller stjålet: Android in Business? Don't be fooled

Saklig og godt innlegg. Om det stemme vet jeg ikke. Men, hva skal man med bluetooth tethering når man kan bruke wifi?

Lenke til kommentar

Det siste punktet gjør faktisk Android uaktuelt i mange bedrifter, da man ikke kan garantere sikkerheten hvis en telefon blir mistet eller stjålet: Android in Business? Don't be fooled

Feil i følge vår ITmann. Alle våre HTC-telefoner kjører EAS sier han.

EAS? Exchange Active Sync?

Det er ikke det som er problemet, men at Android ikke har støtte for alle sikkerhetspolicyene Exchange kan bruke. Om bedriften din ikke krever at enheten skal være kryptert, så vil Exchange fungere helt fint.

Og det du nevnte om remote wipe og Sense er en HTC funksjon, ikke Android.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det siste punktet gjør faktisk Android uaktuelt i mange bedrifter, da man ikke kan garantere sikkerheten hvis en telefon blir mistet eller stjålet: Android in Business? Don't be fooled

Feil i følge vår ITmann. Alle våre HTC-telefoner kjører EAS sier han.

EAS? Exchange Active Sync?

Det er ikke det som er problemet, men at Android ikke har støtte for alle sikkerhetspolicyene Exchange kan bruke. Om bedriften din ikke krever at enheten skal være kryptert, så vil Exchange fungere helt fint.

Og det du nevnte om remote wipe og Sense er en HTC funksjon, ikke Android.

Sjekk journalisten som har skrevet historien. Mannen er sannsynligvis på lønningslista til apple. Jeg kan ikke finne noen andre steder at dette er et reelt problem. Og vår ITmann forsikrer meg på telefon i dette øyeblikk om at vi ikke har noen sikkerhetsproblemer. Jeg skal få det skriftlig hvis jeg vil.

Jeg stoler på han.

Lenke til kommentar

På et forum vil man alltid lese om problemer, ikke når det funker. Hvem gidder vel å skrive om hver eneste ting som funker på et forum?

Jeg ringte med telefonen min i dag. To ganger!

:thumbup:

Kjedelig for deg å ha en telefon hvor du er så heldig å klare det. Man skryter vel ikke over å få til noe alle andre får til?

Lenke til kommentar

Sjekk journalisten som har skrevet historien. Mannen er sannsynligvis på lønningslista til apple.

Ob-jek-tiv-i-tet, dere. Dette er det det betyr. Dette er IKKE verdiløst møl fra en fanboy.

Kjedelig for deg å ha en telefon hvor du er så heldig å klare det. Man skryter vel ikke over å få til noe alle andre får til?

OG nærhetssensoren slo seg av, husk. Ikke småtterier, måtte nesten sjekke horoskopet og levere inn en lottokupong samtidig :thumbup:

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...) så ser det ut som man måtte endre en konfigurasjonsfil manuelt i starten. Vet ikke om det er leverandørene som har lagt til denne støtten med UI siden bugen fortsatt er åpen.

Jeg kan bare konstatere at jeg har en SGS og jeg har aldri måttet gjøre noe (utover uname/pwd) på WPA2-nett (psk, peap, osv). Mao. dette er ikke lenger et aktuelt Android-problem.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Iphone fikk terningkast 4 av amobil. Det samme fikk Huawei Ideos. Huawei Ideos kan brukes selv om graderstokken kryper under 0 grader.

Nå tror jeg selvsagt ikke at iPhone blir ubrukelig under 0 grader men jeg synes det er rimelig arrogant av apple å si at en iPhone sprakk på grunn av at kunden hadde bruket den i kuldegrader. Like arrogant som å hevde at det ikke eksisterer antenneproblemer eller problemer med nærsensor.

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle en liten historie om en gutt som kjøpte seg Android telefon rett etter jula 2009. Han var svært fornøyd med telefonen, ikke fordi han ble imponert av brukergrensesnittet, men mest fordi den var dyr. Han sa til seg i en liten fortvilelse, at det var en konge telefon, selv om den var treig som en nyskutt kalv i sompa. Uker gikk, og helten vår så smått å se gjennom dets tynne sjal, og oppdaget at telefonen var treig og hadde en del irriterende bugs. Dette var noe han ikke helt kunne forstå at var et ferdig produkt (litt som fifa 11), men lot det gå. Det gikk noen måneder, og en oppdatering poppet opp på skjermen hans. Gutten tenkte at "nå blir det andre boller", men den gang ei. Hovedklokka forsvant, og var plutselig ikke lenger nedlastbar. Det samme gjorde værtjenesten, så nå begynte gutten å bli litt irritert. Men irritasjonen skulle vise seg i å gå proposjonalt med telefonens bugs. For 50% av gangene noen ringte, så gikk telefonen i svart. Personer i kontaktlista skiftet plass, men det gjorde ikke telefonnummerene, så det ble litt rot der. Meldingersvarsler som han fikk ville ikke bort, selv om meldinga var lest, osv. Eneste som var positivt var at telefonen var; som den alltid hadde vært, like treig. Til slutt ga helten opp, og kjøpte seg iPhone4, som skulle vise seg å være bedre på alle mulige punkter. Men det beste av alt, måtte nok være den lynkjappe programvaren iPhonen hadde i forhold til Anderoidtelefonens evige siruprespons. Så snipp snapp snute, så var elendigheten (bokstavelig talt) ute.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...