Merko Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Skal du tulle kan du like gjerne gjøre det ordentlig ios = 34 mill. hehe, ja, jeg var kanskje litt rask på avtrekkeren. Følge logikken til enkelte androidbrukere her inne går ikke alltid likebra :!: 2 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Uff går det den veien igjen... 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Anngående dette med iPhone jailbreaking og Android rooting. Jeg tok et kjappt søk på Google. iPhone jailbreak: Omtrent 44,700,000 resultater Android rooting: Omtrent 524,000 resultater Det sier jo ganske tydelig på hvor utbredt iPhone jailbreaking faktisk er over Android rooting. Flott eksempel. Tok selv en liten test på ordet "iPhone" og "Android". iPhone: Omtrent 848 000 000 resultater (0,13 sekunder) Android: Omtrent 242 000 000 resultater (0,05 sekunder) iPhone er absolutt mye bedre enn Android!! Wow, den satt. Fint du sammenlignet antall søk på OS mot telefon. Den slo an du! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Kan vi diskutere noe som er relevant og ikke basert på kilder fra Google-søk? Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Har alltid ment at de eneste punktene iOs slår Android på er flyt i GUI pga hardware akselerasjon og spill.. Nå har Nvidia kastet seg inn i mobilkrigen, og da står disse siste 2 punktene for fall. Det er allerede lansert en rekke Android mobiler som kommer med TEGRA2 cpu/gpu fra Nvidia. Dette vil føre til at man kan få samme spillopplevelse som på PS3 og PC til Android mobiler. Nvidia har fått med seg alle de store spillutviklerne også, så her vil det skje store endringer på Android platformen Og pga av den raske cpuèn forsvinner all "lag" fra GUIèn også: Endret 18. januar 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Imponerende stykke telefon Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Synes egentlig ikke root vs jailbreak diskusjonen er spesielt viktig, men jeg gjorde en utregning basert på antall brukere som har custom ROMs installert på Androidtelefonene sine. Kilde: http://blog.tweetdeck.com/android-ecosystem De er sannsynlig at prosentandel som rooter ligger i nærheten av prosentandel som har installert custom ROMs da det ikke lenger finnes mange andre grunner til å roote. Apps2sd og wifi tether som tidligere var populært er nå inkludert i Android 2.2 så de fleste laster ned en custom 2.2 ROM i stedet. 0,914% av androidbrukere kjører custom ROMs. Der er derfor naturlig å anta at rootprosenten ligger på rundt 1%. Edit: Fikset link Endret 18. januar 2011 av Symbian_Pro Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Linken din ble feil, korrekt link. CyanogenMod er ikke ført opp der, så den er nok gjemt blant de vanlige tallene. Det er vel den mest populære moden? Hadde det på min Nexus One en liten stund, inntil jeg forstod at moden gjorde at telefonen gikk inn i en restart loop med jevne mellomrom, og jeg ikke kunne koble til på alle wifi-nettverk... Og ja, det var stable-versjonen. edit: Tja, kanskje ikke. 100k installasjoner siden de begynte å telle i høst? en gang: http://cyanogenmodstats.appspot.com/ Endret 18. januar 2011 av eisa01 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Tror vi trygt kan si at jailbreak er en del mer utbredt enn hva rooting er. Men det kunne vært interessant og visst den reelle differansen i prosentandel. Etter alt jeg har lest og prøvd å lete frem, så skulle det tilsi at tallet for rooting ligger på 1-2% Eisa01 Cyanogenmod er den mest kjente rooten som jeg vet om. 100.000 er ikke mye siden høsten om du tenker at det ble jailbreaket omlag 1,4 millioner iphones kun det siste kvartalet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Ja forsovet. Men alt tyder jo på at jailbreaking er mye mer utbredt enn Root. Også trådstarter ville skape en diskusjon hvor jailbreak og root ikke var med. Rooting kan sikkert taes i Android tråden, mens jailbreaking taes i iPhone tråden. Mye lettere hvis alle tar for seg hvilket OSet som er best slik som det komme. Ikke etter at noen har gjort om alt. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Ganske lett å finne ting iOS har som ikke Android har siden de har en åpen bug tracker - Støtte for språk (Arabisk er nevnt) - Støtte for Cisco VPN - Egne instillinger per Wifi-nettverk (IP, proxy osv) - Støtte for WPA2 Enterprise - Støtte for CalDav - Hardwareaksellerert grensesnitt med GPU - Bluetooth tethering - Støtte for "Device encryption policy" for MS Exchange Alt det her er ting som iOS har fått nylig eller hatt siden starten. Det siste punktet gjør faktisk Android uaktuelt i mange bedrifter, da man ikke kan garantere sikkerheten hvis en telefon blir mistet eller stjålet: Android in Business? Don't be fooled 1 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Det siste punktet gjør faktisk Android uaktuelt i mange bedrifter, da man ikke kan garantere sikkerheten hvis en telefon blir mistet eller stjålet: Android in Business? Don't be fooled Vi valgte android. Blant annet på grunn av exchange og gmail støtten. Og fordi apple ikke ville selge oss mobiler uten at vi sendte dem en søknad. Og fordi apple måtte drøvtygge i månedsvis før de godkjente timeføringssystemet vårt. Og sist men ikke minst fordi apple ikke kunne levere nok telefoner. Det var bare å stille seg i kø. Min erfaring er at bedrifter som har latt seg lure til å satse på iPhone ikke gjør den tabben på nytt. Jeg kan legge til at min DHD kan sperres, låses og lokaliseres på et kart ved hjelp av enkle tastetrykk på sense. Endret 18. januar 2011 av Hayward Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det siste punktet gjør faktisk Android uaktuelt i mange bedrifter, da man ikke kan garantere sikkerheten hvis en telefon blir mistet eller stjålet: Android in Business? Don't be fooled Jeg kan legge til at min DHD kan sperres, låses og lokaliseres på et kart ved hjelp av enkle tastetrykk på sense. Når det fungerer mener du.. noe som har vært ett stort problem om man leser på forumet. 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 På et forum vil man alltid lese om problemer, ikke når det funker. Hvem gidder vel å skrive om hver eneste ting som funker på et forum? Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det siste punktet gjør faktisk Android uaktuelt i mange bedrifter, da man ikke kan garantere sikkerheten hvis en telefon blir mistet eller stjålet: Android in Business? Don't be fooled Jeg kan legge til at min DHD kan sperres, låses og lokaliseres på et kart ved hjelp av enkle tastetrykk på sense. Når det fungerer mener du.. noe som har vært ett stort problem om man leser på forumet. Nei det mener jeg ikke. Det har fungert fra dag en for min del. Jeg har hjulpet et par kollegaer med å få sense til å fungere. Felles for dem var at de ikke hadde fulgt instruksjonene når de registrerte seg. En bodde f.eks ikke i England. Har du fått mobile me til å fungere? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det at folk jailbreaker iPhone mere enn de rooter android kan jo stemme, men hvem bryr seg? Beviser vel bare at de som har iPhone vil fikle mere med telefonen, mens mange av de som kjøper Android har lite kunnskap om sånt. De vil bare ha en telefon med de vanlige funksjonene.. Nå vet jeg ikke prosessen med rooting av en Android, men en tidligere versjon av iOS, kunne man jo bare besøke en webside, så var den jailbreaka. Noe mange sikkert gjorde, mtp det tok maks 3 sekunder. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det at folk jailbreaker iPhone mere enn de rooter android kan jo stemme, men hvem bryr seg? Beviser vel bare at de som har iPhone vil fikle mere med telefonen, mens mange av de som kjøper Android har lite kunnskap om sånt. De vil bare ha en telefon med de vanlige funksjonene.. I utgangspunktet har man allerde ett hav av muligheter i Android. I motsetning til iOS der man sitter lukket og låst. Så "behovet" for rooting av en android telefon er beraktelig mindre. 2 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det at folk jailbreaker iPhone mere enn de rooter android kan jo stemme, men hvem bryr seg? Beviser vel bare at de som har iPhone vil fikle mere med telefonen, mens mange av de som kjøper Android har lite kunnskap om sånt. De vil bare ha en telefon med de vanlige funksjonene.. Nå vet jeg ikke prosessen med rooting av en Android, men en tidligere versjon av iOS, kunne man jo bare besøke en webside, så var den jailbreaka. Noe mange sikkert gjorde, mtp det tok maks 3 sekunder. Du har forstått alt. Bare helt motsatt. 2 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 På et forum vil man alltid lese om problemer, ikke når det funker. Hvem gidder vel å skrive om hver eneste ting som funker på et forum? Jeg ringte med telefonen min i dag. To ganger! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hadde telefonen min ut i minusgrader også, den virker ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg