The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Anngående dette med iPhone jailbreaking og Android rooting. Jeg tok et kjappt søk på Google. iPhone jailbreak: Omtrent 44,700,000 resultater Android rooting: Omtrent 524,000 resultater Det sier jo ganske tydelig på hvor utbredt iPhone jailbreaking faktisk er over Android rooting. Endret 17. januar 2011 av Vindicator 5 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Android root: About 5,100,000 result 2 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det kan med litt logisk tankegang kokes ned til følgende oppsummering; Kompleksitet gir muligheter, men også med påfølgende muligheter til flere feil og oversette detaljer. Enkelhet gir funksjonsmangel med høy stabilitet. Ergo; Er det funksjoner og muligheter viktigere for deg enn stabilitet går du for Android. Er derimot stabilitet og færre bugs/problemer hovedmålet går du for iOS. Så enkelt kan det sies.. De gjennom fingrene med eiere som vil rose sin egen telefon opp i rosa skyer på bekostning av andre systemer der ute. Det kan nemlig være det systemet som er systemet for DEG!! Gjør deg opp din egen oppfatning. Ikke la andre ta den avgjørelsen for deg 2 Lenke til kommentar
roar_1A3 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det er også fullstendig absurd at apple leverer en mobil uten mulighet for minnekort i 2010. Hva med Nexus S? Google/Samsung viser jo at de også kan være absurde. Forøvrig er det vel forskjellige typer brukergrupper som velger forskjellige OS. De fleste jeg kjenner med iOS bruker den i større grad fullt ut, mens de fleste som har android har en SE x10 Mini eller noe lignende, og er ofte ikke klar over at de har android, hva det er, aldri brukt market osv. Androidtelefoner er jo priset som ''ordinære'' mobiler i mange tilfeller, så selvfølgelig selger de mer. 1 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Etter gjennomlesning av artikkelserien det ble linket til på forrige side, og som tar for seg Android og iOS i noe mer detalj, så synes det fra mitt ståsted klart at Apple på et prinsipielt grunnlag har samme muligheter som Android i forhold til å levere og lansere løsninger og tweaks som Android brukerne etterlyser på iPhone. Appels plattform er grunnleggende ikke inferior til Googles Android i så måte. Derved koker det hele antagelig ned til strategi, dvs overordnede valg i Appels modell for iOS og hvor man ønsker å plassere iOS produktene sammenlignet med konkurrentenes løsninger, og/eller tid og fremdrift, dvs at man jobber seg gjennom ønskede løsninger etter hvert. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) dvs at man jobber seg gjennom ønskede løsninger etter hvert. Visuelt sett og praktisk sett så har ikke startskjermene og menyene på iphone forandret seg noe siden lanseringen nesten. Svært lite. De har mer kastet inn elementære mangler inn i selse operativsystemet etterhvert som brukere har påpekt og småklaget. Men det er skremmende å se hvor liten utvikling iphone har hatt på noen områder. Legg merke til utviklingen som android har. Skyter fart og får ios til å se stillestående ut. Jeg overlevde fint med mine to telefoner, men når jeg ble kjent med android så skal det sies at det ga meg mye mer, jeg savna bare noen av appene. Det ser nå ut til at android marked har blitt meget bra. Husk det at Apple ville hovedsaklig ikke ha copy and paste og multitasking. Men de bukket etterhvert under for press av brukerene. Endret 17. januar 2011 av KjellGu 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Bare tull! iPhone har ingen hjemmeskjerm, ei heller noen valg. Det du sitter med er en tynn liten kernel, et bakgrunnsbilde og en vegg av applikasjoner. Om du hadde hatt en Android-mobil så ville du visst at følelsen av systemet er som i en datamaskin (Windows/Linux that is). Man har IM, musikk, browser og spill lett tilgjengelig på et flott desktop, uten å måtte sjonglere gjennom applikasjoner. Forøvrig så er signaturen din også alt for lang. Det er maksimalt lov med 4 linjer. Endret 17. januar 2011 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det er også fullstendig absurd at apple leverer en mobil uten mulighet for minnekort i 2010. Hva med Nexus S? Google/Samsung viser jo at de også kan være absurde. Hvis du hadde gitt f... i å klippe vekk alt jeg postet så hadde mine kommentarer om Nexus kommet med: Nexus og minnekort ja.. Huff-huff. Men den kommer i alle fall med usb slik at den kan mountes som en ekstern hd. Da har man full kontroll over innholdet. Ikke best, men greit nok. Jeg vil si at Nexus er halvabsurd Så det så! 1 Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Androidtelefoner er jo priset som ''ordinære'' mobiler i mange tilfeller, så selvfølgelig selger de mer. Det var også et godt moment, det er vel egentlig mest riktig å sammenligne iOS og Android på mobiler i samme prisklasse. Og sammenligne X10 mini mot en iPhone blir bare feil. Jeg hadde gleden av å teste en iPod mot min HD2 med Android i dag og jeg syns podden er et kjempe produkt. Lynraskt og veldig god å skrive på. Jeg sammenlignet den på den måten jeg bruker min HD2 mest til. Mail, kalender, surfing og Face. Noen ting gikk ikke å sammenligne pga at det var en Podd(ringing, sms og mms) og noen ting pga mangler i iOS som feks sending av filer via BT og lasting av Flashsider. Jeg hadde ikke tid til å gjøre mer avanserte ting som redigering av dokumenter(exel, word osv) Podden matchet HD2 min eller var bare såvidt litt tregere, imponerende. Men det var mye lettere for meg å sjekke Face status, kalender og mail, dette pga av at jeg har det som wigdets. Nå skal det sies at han som eier Podden ikke har noe særlig system på appsene så det var tungvindt å bla mellom alle sidene med apps og spill for å finne feks Face appen. Så for mitt bruk syns jeg Android passer best og er enklest for meg å bruke. Hadde jeg overlevd med en iPhone? Klart det! En annen ting jeg ikke liker med Apple produkter er at jeg syns det har vært og forstsatt er for mange et status symbol. Er så lei klyser, kjendiser og partysvensker som står å flasher iP4 uten å egentlig ha behov for noe mer avansert som feks Nokia 5110, men det er sikkert mange som kjøper en Smartmobil som ikke trenger det. Dette er bare mine meninger og har kanskje ikke noen rot i virkligheten Edit: Glemte å si at vi som har HD2 har den beste mobilen noensinne Nå kan jeg kjøre 6 forskjellige OS på den og jeg parkerer Desire HD i Quadrant. Så dere med Desire HD eller iPhone 4 kan bare glemme det Det siste er mest ment som en spøk selv om jeg digger min HD2 så ikke gå bananas pga det. Endret 17. januar 2011 av kaospiloten 2 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Anngående dette med iPhone jailbreaking og Android rooting. Jeg tok et kjappt søk på Google. iPhone jailbreak: Omtrent 44,700,000 resultater Android rooting: Omtrent 524,000 resultater Det sier jo ganske tydelig på hvor utbredt iPhone jailbreaking faktisk er over Android rooting. Android root: About 5,100,000 result Korrigert for posten under er altså jailbreaking ca 9 ganger mer googlet enn rooting. Det sier sitt. Man googler vel ikke noe man ikke har behov for å vite noe om? Eller for å bruke iFanlogikk som dukket opp i en annen tråd her, det er vel androidbrukere som saboterer google ved å skrive om jailbreaking for at det skal få flere treff enn rooting*. *til flisespikkeren: ja det er sarkasme. Endret 17. januar 2011 av Hayward Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Kostbar å kjøpe, kostbar å eie: http://www.dinside.no/860323/dyrere-for-iphone-eiere For å svare ts. Enhetene som iOS er installert på må oftere repareres og er dyrere å reparere enn andre enheter i følge netcom og telenor som forsikrere slike enheter. Endret 17. januar 2011 av Hayward Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Apple har jo spesial behandlig fra media. De forguder jo telefonen selv om den ikke er nærheten av kvaliteten til dagens toppmobiler. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Anngående dette med iPhone jailbreaking og Android rooting. Jeg tok et kjappt søk på Google. iPhone jailbreak: Omtrent 44,700,000 resultater Android rooting: Omtrent 524,000 resultater Det sier jo ganske tydelig på hvor utbredt iPhone jailbreaking faktisk er over Android rooting. Ja det var vel et godt eksempel på hvorfor man ikke skal bruker Google som sannhetsvitne. La oss nå for moroskyld late som om tallene var riktige. Hvordan kunne de bli slik? Jeg ser vel da for meg en masse iPhone brukere som ikke får brukt telefonen som de vil. Lite teknologisk orineterte som de er teppebomber de alt de finner av forum med Jail break spørsmål. Android brukere gir faen fordi de ikke trenger root ettersom man der alt har langt større frihet og tilgang til system og hvilke programmer man ønsker. De få som trenger/ønsker root har vett nok på å gå til xda og finne det de trenger der uten å peppre all verden fora. Slik kan man jo sitte å filosofere på umulig tall, bare synd de ikke stemmer. 3 Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Etter gjennomlesning av artikkelserien det ble linket til på forrige side, og som tar for seg Android og iOS i noe mer detalj, så synes det fra mitt ståsted klart at Apple på et prinsipielt grunnlag har samme muligheter som Android i forhold til å levere og lansere løsninger og tweaks som Android brukerne etterlyser på iPhone. Appels plattform er grunnleggende ikke inferior til Googles Android i så måte. Derved koker det hele antagelig ned til strategi, dvs overordnede valg i Appels modell for iOS og hvor man ønsker å plassere iOS produktene sammenlignet med konkurrentenes løsninger, og/eller tid og fremdrift, dvs at man jobber seg gjennom ønskede løsninger etter hvert. Dette stemmer, til en viss grad. Uavhengig av plattform kan man gjøre de samme tingene. Når det er sagt så følger det med implisitte fordeler og ulemper ved hver eneste plattform, som jeg kort skisserte tidligere. Problemet er at Apple ikke utvikler iOS til å bruke disse funksjonalitetene. Problemet er at Apple skal melke, melke og melke. Problemet er at Apple er så dyktige på branding og markedsføring at de trenger ikke gjøre dette, fordi det de lager selger som juling uansett. La meg spørre dere som har hatt iPhone en god stund: hvor mye har skjedd siden iPhone først ble lansert på OS-siden av tingene? Helt konkret, hva har skjedd og hvor stor utvikling har det vært? Tilsvarende: hva har skjedd med Android, Symbian, Bada, MeeGo, Maemo, Windows Phone 7 og webOS i mellomtiden? Alle andre må prestere på sitt ytterste for å hevde seg. De lanserer hele tiden nye produkter og muligheter for å forsøke å tilby noe som er enda bedre for brukerne. Utviklingen disse mobiloperativsystemene har sett er helt vill! Apple har vel så flinke ingeniører og programmerere som resten, om ikke flinkere. Men fra et forretningsmessig ståsted tjener de mer penger (kortsiktig) ved å hele tiden gjøre så få endringer som mulig, gitt sin posisjon. Dette utgangspunktet er, som sagt før, hovedankepunktet mitt med Apple. Selvfølgelig prøver alle andre også til syvende og sist å tjene penger, men med Apple er alt de gjør gjennomsyret av en lav respekt for brukermassen. Dette er en kortsiktig tankegang og trolig noe de på et tidspunkt må revurdere. Jobs kan ikke leve for alltid og den posisjonen Apple holder vil gå over i løpet av tid. La oss bare håpe at de som tar styringen da er mer innstilt på å drive teknologien fremover og tilby oss det nyeste slik at vi får enda mer konkurranse. 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Anngående dette med iPhone jailbreaking og Android rooting. Jeg tok et kjappt søk på Google. iPhone jailbreak: Omtrent 44,700,000 resultater Android rooting: Omtrent 524,000 resultater Det sier jo ganske tydelig på hvor utbredt iPhone jailbreaking faktisk er over Android rooting. Google Trends er et mye bedre verktøy for å finne indikasjoner på dette, da det tracker søkevolum og ikke søketreff. Google Trends Men ja, ser ut som det kan være mer populært å jailbreake enn å roote. 2 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Anngående dette med iPhone jailbreaking og Android rooting. Jeg tok et kjappt søk på Google. iPhone jailbreak: Omtrent 44,700,000 resultater Android rooting: Omtrent 524,000 resultater Det sier jo ganske tydelig på hvor utbredt iPhone jailbreaking faktisk er over Android rooting. Google Trends er et mye bedre verktøy for å finne indikasjoner på dette, da det tracker søkevolum og ikke søketreff. Google Trends Men ja, ser ut som det kan være mer populært å jailbreake enn å roote. Alt indikerer for denne påstenden. Men skal du overbevise Lilac1, så må du ha dokumentert i tall og % for at det skal gå inn. Folk ska ikke måtte trenge å være einstein for å skjønne at jailbreak nok er betydelig mer populært en rooting. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Nå koser vi oss dere. Mindre onani ga mer harmoni. 3 Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Nå koser vi oss dere. Mindre onani ga mer harmoni. Neineinei, du må ikke bruke det ordet Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Anngående dette med iPhone jailbreaking og Android rooting. Jeg tok et kjappt søk på Google. iPhone jailbreak: Omtrent 44,700,000 resultater Android rooting: Omtrent 524,000 resultater Det sier jo ganske tydelig på hvor utbredt iPhone jailbreaking faktisk er over Android rooting. Flott eksempel. Tok selv en liten test på ordet "iPhone" og "Android". iPhone: Omtrent 848 000 000 resultater (0,13 sekunder) Android: Omtrent 242 000 000 resultater (0,05 sekunder) iPhone er absolutt mye bedre enn Android!! 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Skal du tulle kan du like gjerne gjøre det ordentlig ios = 34 mill. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg