Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Jeg er lei av du ikke er smart nok til å forstå indikatorere som er logisk og snakker for seg selv. Jeg henviser til hvor mange prosent som blir jailbreaket. Jeg og andre kommer med gode eksempel på HVORFOR det er tilfelle. Og når jeg spør deg om hvorfor du kan tro og hva det er som indikerer for at tallet er like høyt for android så svarer du ikke? Nå er matte av en slik karakter at det ikke er relativt, og så lenge man ikke vet noe sikkert eller kan komme med en kvalifisert gjetning basert på verifiserbar statistikk, er utsagnet ditt om at "det sikkert er flere jailbreakere enn rootere" komplett argumentativt verdiløst. Men dette har jeg gjentatt til det kjedsommelige. En mer interessant problemstilling er hvorfor du ikke kan innrømme at du kom med en teit, ubeskyttelig påstand. Fordi alt indikerer på at jeg har rett. Har jeg indikert for noe som skule tale imot? Jeg har skyhøye tall som skulle være selvsnakkende, Jeg har grunner rettet mot selve iOS for at det skal være selvsnakkende og hvis du beveger deg rundt å hører på de som har iphone, så ville du fått meg deg at svært mange snakker om jailbrokes iphones. Men nesten ingen snakker om rooting, eller svært svært få Mao. Alt indikerer på at jeg har rett, men kan ikke bevise det med tall. Hvorfor ikke? Rooting er ikke utbredt på samme måte som jailbreak! Og det finnes ingen informasjon om det på google heller. Jeg har spørt deg om du i det hele tatt har oppsøkt informasjon for å selv finne ut, men du svarer selfølgelig ikke. #524 eller #523 er vel et meget godt eksempel på hvorfor jeg tror at flere jailbreaker enn de som rooter? Men du har ingen gode indikasjoner for hvorfor jeg skulle ta feil. La meg rette på noe. Jeg er temmelig sikker på jeg har rett. Du må gjerne forklare meg hvorfor jeg skulle evt. ha feil. Dokumentasjon eller noe som indikerer hadde vært flott. Men jeg tror ikke du klarer å komme med noe, så derfor har du en trang til å snakke deg bort. Håper på et voksent motsvar! Endret 16. januar 2011 av KjellGu 4 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Fordi alt indikerer på at jeg har rett. Har jeg indikert for noe som skule tale imot? Jeg har skyhøye tall som skulle være selvsnakkende. Håper på et voksent motsvar! Skyhøye tall kan fortsatt være lavere enn enda høyere tall. gammelt jungelord Men slutt med den der "de folka snakker om jailbreaking", du tjener ingenting på det når noen etterspør matte. E, vi kan ta dette over PM istedet. Det er ikke noe vits i å fortsette dette her. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Fordi alt indikerer på at jeg har rett. Har jeg indikert for noe som skule tale imot? Jeg har skyhøye tall som skulle være selvsnakkende. Håper på et voksent motsvar! Skyhøye tall kan fortsatt være lavere enn enda høyere tall. gammelt jungelord Men slutt med den der "de folka snakker om jailbreaking", du tjener ingenting på det når noen etterspør matte. Men du er enig i at skyhøyt tall er en indikator for noe? I dette tilfelle at veldig mange gjør en oppgave, igjen 10% som jailbreaker. For meg er det et skyhøyt tall hvis du tenker på alle millioner iphones som er solgt. Syns du taller er lavt med tanke på hvordan iphonen kommer ut av esken? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Men du er enig i at skyhøyt tall er en indikator for noe? I dette tilfelle at veldig mange gjør en oppgave, igjen 10% som jailbreaker. For meg er det et skyhøyt tall hvis du tenker på alle millioner iphones som er solgt. Syns du taller er lavt med tanke på hvordan iphonen kommer ut av esken? 10% av en million solgte er akkurat like høyt som om det var 10% av 40 stk solgte. Det indikerer ikke stort utover at 10% velger å jailbreake. Hva har esken med dette å gjøre? Endret 16. januar 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 KjellGu, hva har egentlig disse 10% som jailbreaker med topic å gjøre i det hele tatt? Jeg syns egentlig ikke det at 10% jailbreaker er så "skyhøyt" egentlig, spesielt ikke med tanke på at mange av metodene for å jailbreake er utrolig enkle. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) 10% av en million tilsier 100.000 10% av 40stk. tilsier 4stk. prosentandelen er like høye. Men der overrasker meg at du ikke klarer forstå at det er utkommet jeg snakker om? Allså hva de 10% representerer. ThomasH: Jeg tror folk flest vil oppfatte tallet som høyt. I sist kvartal solgte Apple over 14milliner iphoner. Om du regner 10% jailbreak, så er du oppe i svimlende 1,4milliner jailbroken iphones i kun et kvartal. (av kun de 14mill solgte) Nei det har ikke noe med topic å gjøre, der var en sidediskusjon som meg og Lilac1 hadde. Beklager dette. Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 KjellGu, jeg tror vi forstår konseptet med % her. Hva er det egentlig du prøver å si? at 10% av 1 mill er et høyere tall enn 10% av 40? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) KjellGu, jeg tror vi forstår konseptet med % her. Hva er det egentlig du prøver å si? at 10% av 1 mill er et høyere tall enn 10% av 40? Utkommet* er høyere. Utkommet at en mill er hundre tusen. Utkommet av 40 er 4 når du regner 10% Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) 10% av en million tilsier 100.000 10% av 40stk. tilsier 4stk. prosentandelen er like høye. Men der overrasker meg at du ikke klarer forstå at det er utkommet jeg snakker om? Allså hva de 10% representerer. ThomasH: Jeg tror folk flest vil oppfatte tallet som høyt. I sist kvartal solgte Apple over 14milliner iphoner. Om du regner 10% jailbreak, så er du oppe i svimlende 1,4milliner jailbroken iphones i kun et kvartal. Nei det har ikke noe med topic å gjøre, der var en sidediskusjon som meg og Lilac1 hadde. Beklager dette. Jeg skjønner heller ikke hva du skal fram til, eller hvorfor dette må være mer enn antall rootede androidenheter. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 En nice feature med Android er gratis navigasjon. Det er kanskje den største godbiten. 2 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja, jeg er veldig klar over det, og det regner jeg med de aller fleste andre som poster her inne er også. Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 KjellGu, jeg tror vi forstår konseptet med % her. Hva er det egentlig du prøver å si? at 10% av 1 mill er et høyere tall enn 10% av 40? representativt utvalg....... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Skjønner ikke helt hvordan det er mulig at denne tråden her har 3-4 sider (hvis ikke mer orket ikke lese mer) med diskusjon ang rooting vs jailbreak da dette er helt irrelavant å sammeligne mot hverandre. iPhone eiere som jailbreaker gjør det for å få tilgang til funksjoner som som ikke er implementert av apple og for å kunne tilpasse telfeonen mer enn en allerede får lov til når telefonen kommer ut av boksen. Android brukere rooter fordi de vil bruke andre ROM's og recovery. Jeg hadde min HTC Desire i 3-4 mnd med stock rom uten å roote. Når jeg først fikk summa meg til å roote, fortsatte jeg å bruke stock rom en god stund, og det er ikke slik at det da åpner seg et hav av apps og tweaks som en ikke hadde fra før. Det er stort sett det samme. Det er først når en legger inn andre ROM at en kan se og merke forskjell fra stock versjon. De som gjør dette var nok klar over at dette var mulig og det var derfor de kjøpte en telefon med android. Aner ikke hva prosentandelen av rootede enheter er, men om det er over 10% som det antydes for iphones, så er ikke dette en negativ ting som det virker som de fleste her tror, det viser tvert imot at det da er mange som har skjønt hvordan android skal og bør utvikles (jeg sikter da til AOSP). Så jeg håper det er langt over 10% (kanskje litt urealistisk, men hvis en ser på antall foruminlegg på feks XDA så skjønner en at det er mange). Så kutt ut denne diskusjonen og finn på noe som er mer relevant hvis en først skal bruke tiden på å flame hverandre og ens foretrukne operativsystem.. 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Så kutt ut denne diskusjonen og finn på noe som er mer relevant hvis en først skal bruke tiden på å flame hverandre og ens foretrukne operativsystem.. Dette er ikke en diskusjon, dette er KjellGu som skal påvise antall rootede androidenheter ved å hevde at 10% av 1 million er skikkelig mye. Han tapte seg litt midt i, men har funnet koken igjen nå. På tide å resette CMOS-batteriet hans. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg tror Lilac1 må ha alt inn med teskje. Klarer tydelig ikke å resonere seg frem til noe selv. Du må gjerne mene at Lilac1 går for langt, eller ikke forstår poengene dine. Jeg tipper han forstår dem meget godt, men igjen så velger han å kjøre hardt mot hardt. Rett å slett fordi det er så mange Android frelsere som skal redde alle iOS brukere fra helvetesilden. Du kom med påstanden at X antall prosent av iOS brukere har jailbreaket, han ba om dokumentasjon for dette. Ikke fordi han kanskje ikke tror ett sekund på det, men fordi det rett å slett er befriende for en diskusjon å faktisk få enkelte ting dokumentert. Du svarer med å kreve dokumentasjon for det motsatte. Det er du som har bevisbyrden her, Kjellgu. Og igjen, ikke fordi jeg ikke ser på påstanden din som sannsynlig, men rett å slett fordi levende diskusjoner rett å slett krever at man kan dokumentere påstandene sine. Ellers vil jo hver "side" sitte på hver sin side å trekke konklusjoner ut av ingenting uten noe som helst fnugg av bevis. 2 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Madmats: Poenget med å diskutere rooting og jailbreak er fordi jeg mener at antall rootede telefoner er langt lavere enn apple ios. Dette er grunnet med at en androidtelefon tilbyr mye mer rett ut av esken enn hva iphone gjør. Urgelol: Ja jeg ser jo at jeg burde kommet med dokumentasjon for hvor mange androidenheter som blir rooted. Men ingen dokumentasjon eksistrer som jeg finner. Og jeg mener at prosentandelen for jailbreak er så høyt at det er for meg ulogisk at det i heletatt skal være i nærheten. Jeg føler og at det kom noen gode indikasjoner som kan støtte opp påstanden, men som sagt ingen dokumentasjon er å finne. Hvis han absolutt MÅ ha klar dokumentasjon for at min påstand er tilfelle så taper jeg. Men folk må kunne resonere seg frem selv, spesielt når jeg mener resultaten er innlysende. Mulig det er noe feil med meg. Men føler jeg har rett. Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Legg bort snakket om jailbreak og root til side. Hvis tallet er bare 10 % så vil 9 av 10 her være uinteressert i det. De leser sansynnligvis den tråden her for å tilføye eller lære noe. Og ikke minst så bryr de seg om iOS og Android OUT OF THE BOX. Jailbreak og root er bare tull å diskutere når flere unngår det. Det som er like irriterende er at det kommer ingenting ut av de to siste sidene dere har skrevet opp og ned. Dere sitter å hakker mot hverandre. Lilac1 er en kverulant som skal ha det inn med te skje, men hvorfor sitter du (KjellGu) og mater han fortsatt? Dere to vil aldri bli enige. Så for alle oss andre som vil ha en SAKLIG diskusjon om hva iOS har og Android har, være ihvertfall enige om å være uenig. Dere får heller diskutere som normale personer gjør, uten å gå til personangrep, usakligheter og alt mulig som ikke hører hjemme på et forum. Endret 16. januar 2011 av Emils1 2 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Poengen med å diskutere rooting og jailbreak er fordi jeg mener at antall rootede telefoner er langt lavere enn apple ios. Dette er grunnet med at en androidtelefon tilbyr mye mer rett ut av esken enn hva iphone gjør. Du skrev er, ikke jeg mener, samtidig som du gikk til frontalangrep på meg fordi du mente jeg var usaklig da jeg ba om dokumentasjon. Ergo var utsagnet ditt tåpelig, men likevel nekter du hardnakket å innrømme at du har gjort en feil da du påstod dette. Det kan forklares med at du ikke er i stand til å innrømme feil, som er en berømmelig kvalitet hos forumpostere. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg tror Lilac1 må ha alt inn med teskje. Klarer tydelig ikke å resonere seg frem til noe selv. Du må gjerne mene at Lilac1 går for langt, eller ikke forstår poengene dine. Jeg tipper han forstår dem meget godt, men igjen så velger han å kjøre hardt mot hardt. Rett å slett fordi det er så mange Android frelsere som skal redde alle iOS brukere fra helvetesilden. Du kom med påstanden at X antall prosent av iOS brukere har jailbreaket, han ba om dokumentasjon for dette. Ikke fordi han kanskje ikke tror ett sekund på det, men fordi det rett å slett er befriende for en diskusjon å faktisk få enkelte ting dokumentert. Du svarer med å kreve dokumentasjon for det motsatte. Det er du som har bevisbyrden her, Kjellgu. Og igjen, ikke fordi jeg ikke ser på påstanden din som sannsynlig, men rett å slett fordi levende diskusjoner rett å slett krever at man kan dokumentere påstandene sine. Ellers vil jo hver "side" sitte på hver sin side å trekke konklusjoner ut av ingenting uten noe som helst fnugg av bevis. Som sagt tidligere i denne tråden har jeg hatt en diskusjon med sinnataggen der jeg dokumenterte veldig godt fra Apple sine egne siden men han fortsatte bare sin barnslige oppførsel så han setter ikke hardt mot hardt, han onanerer enda...... Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Lilac1: "Hvis han absolutt MÅ ha klar dokumentasjon for at min påstand er tilfelle så taper jeg." Dette svarte jeg i sist innlegg. jeg mente bare at indikatorene snakker for seg selv, uten at jeg kan bevise det. Beklager for å ikke ha kommet med dokumentasjon. Jeg spørte om du hadde leitet, men fikk ikke noe svar. Jeg har prøvd, men det er absolutt ikke å finne noe på google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg