Gå til innhold

Hva har iOS som ikke Android har?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lilac1

Når han skriver Applebruker så skjønner du vel at det omhandler en person som eier et appleprodukt? I denne setningen så skjønner du og at er en iPhone. Så smart vet jeg at du er.

Jeg vet godt hva han mener med begrepet storpirater, igjen om du følger med litt så er dette logisk. Men han kan få begrunne synspunktet sitt siden det var hans subjektive mening.

Broken down, the numbers are rather high. While only 10 percent of iDevices are jailbroken (according to Cydia creator Saurik), 40 percent of those used for pirating software. That's right, nearly half of jailbroken phones are being used for pirated software.

Kilde:

http://www.ismashphone.com/2010/08/what-percentage-of-jailbroken-iphones-are-used-to-pirate-apps.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, hvordan underbygger du påstanden om at "Applebrukere er storpirater", hva er en "Applebruker", holder det med iphone eller må man ha flere enheter?

Med tanke på hvor mye pengere appstore genererer så synes jeg det høres merkelig ut om iOS eiere er de nye storpiratene. Men om du har noe som backer dette opp så ser vi gjerne det.

Jeg la inn hele 3 momenter i det utsagnet som klargjorde at det utelukkende var basert på egne opplevelser, samt oppfordring om å ikke gå bananas. Håpet det skulle spart meg for videre flisespikk. :thumbdown:

Endret av Dummst
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg jailbreaket min iPhone var for å tak i det jeg ikke kunne få ellers. Som f.eks. bedre mappesystem, bedre tilgang til mapper i systemet, sync over WiFi, Intelliscreen (det nærmeste jeg kom Widget som Android har) også klart få tak i masse apps gratis.

Med Android så får man jo nesten alt som man må jailbreake uten å gjøre noe. Derfor kan man, med litt innblikk, forstå hvorfor folk med Android gir litt mer faen i akkurat den delen.

Jeg tror mange her forstår hvor jeg vil henn, selv om jeg fullstendig klar over at enkelte har problemer med å lytte uten å kverulere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det gjør at jeg ikke klarer å ta han ord seriøst, og måten han tilsnakker andre her på forumet så er det veldig få som tar han seriøst(tror jeg).

Etter at jeg har lest noen av postene dine i denne tråden, så fremstår jo du som den desidert største android fanboyen her, så det at du tror at noen i det heletatt tar deg seriøst får være din greie.

Jeg kunne aldri eid en iphone uten å jailbreake den. Jeg forstår meget godt de som ofrer garantien for dette.

Nå vet jeg ikke med Android, men med iPhone så kan man resette telefonen til "default"/fabrikkinstillinger. Så om man jailbreaker, kan man lett få det tilbake til normalt. Noe feks en reperatør ikke vil få noe misstanke om om det viser seg at det er noe feil på telefonen i ettertid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Merko

Har jeg ikke poengtert saker med korrekt med dokumentasjon? Blir litt dumt å kalle meg fanboy fordi jeg belærer en annen person om hva som er rett? Du må gjerne referere til noe dumt jeg skal ha sagt. Jeg kan ikke huske å ha kommet med noe useriøst. Jeg har holdt meg veldig saklig i mine poster.

Endret av KjellGu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la inn hele 3 momenter i det utsagnet som klargjorde at det utelukkende var basert på egne opplevelser, samt oppfordring om å ikke gå bananas. Håpet det skulle spart meg for videre flisespikk. :thumbdown:

Det er fortsatt ikke god argumentasjon da det ikke er en påstand som du underbygger. Jeg kan f'eks si at "å kjøre bil er tregere enn å gå etter MIN erfaring", men det gjør ikke utsagnet stort mindre tullete.

Men jeg står på mitt, det er sikkert personer med mac som misliker at du kaller dem storpirater fordi utsagnet ditt tilfeldigvis var myntet på iphonebrukere, og jeg kommer ikke til å beklage at jeg påpeker den type generalisering.

Oi, mange plusser i androidleiren nå, fortsett slik at ingen ved et uhell kjøper seg iphone! :cool:

Blir litt dumt å kalle meg fanboy fordi jeg belærer en annen person om hva som er rett?

Eh, du har nok misforstått noe helt sentralt om du mener å belære noen i denne tråden.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lilac1

Ser du ikke at #523 #524 og #525 er rettet mot deg? Eller må du bare svare på første spørsmål i #523. Jeg vil nå kalle det blærende/gjøre oppmerksom på. #517 er også rettet mot deg.

Jeg fikk heller ikke svar på #510. Hadde du ikke noe å komme med? Er veldig greit om du svarer på spørsmøl om du vil ha en seriøs diskusjon.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Det gjør at jeg ikke klarer å ta han ord seriøst, og måten han tilsnakker andre her på forumet så er det veldig få som tar han seriøst(tror jeg).

Etter at jeg har lest noen av postene dine i denne tråden, så fremstår jo du som den desidert største android fanboyen her, så det at du tror at noen i det heletatt tar deg seriøst får være din greie.

Jeg har hatt en diskusjon med Lilac1 og han oppførte seg så dumt og barnslig selv om jeg dokumenterte det jeg skrev med linker fra Apple sine egne sider. Etter å ha lest litt på den kjempe sinte bloggen hans har jeg dannet meg et ganske godt bilde av hva slags person han er og valg å gjøre det som er det beste med sånne typer og det er å ignorere han totalt

sinnataggen.jpg

Jeg kunne aldri eid en iphone uten å jailbreake den. Jeg forstår meget godt de som ofrer garantien for dette.

Nå vet jeg ikke med Android, men med iPhone så kan man resette telefonen til "default"/fabrikkinstillinger. Så om man jailbreaker, kan man lett få det tilbake til normalt. Noe feks en reperatør ikke vil få noe misstanke om om det viser seg at det er noe feil på telefonen i ettertid.

Hva hvis den jailbreaket iPhonen dør og du ikke får startet den igjen? Da må du levere den med jailbreak.....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lilac1

Ser du ikke at #523 #524 og #525 er rettet mot deg? Eller må du bare svare på første spørsmål i #523. Jeg vil nå kalle det blærende/gjøre oppmerksom på. #517 er også rettet mot deg.

Igjen, still et spørsmål som ikke er ledende, eksempelvis http://www.kunnskapssenteret.com/articles/2604/1/Ledende-sporsmal/Ledende-sporsmal.html

Dette har vi vært igjennom før, så det er synd at du bruker mer tid på å poste enn å lese*

*Belærende

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg står på mitt, det er sikkert personer med mac som misliker at du kaller dem storpirater fordi utsagnet ditt tilfeldigvis var myntet på iphonebrukere, og jeg kommer ikke til å beklage at jeg påpeker den type generalisering.

Jeg la også inn "Dette gjelder såklart ikke alle". Virker på meg som du går for å være generisk uenig i tilfeldig valgt tråd.

Velkommen til internett. :thumbup:

Dette innlegget kan godt fjernes om det ryddes skal... som det kanskje bør.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk heller ikke svar på #510. Hadde du ikke noe å komme med? Er veldig greit om du svarer på spørsmøl om du vil ha en seriøs diskusjon.

Jeg svarte på #510 ved å påpeke at din ekspedisjon til "X tilsvarer Y derfor er Z mindre enn X"-land ikke hadde fundament i virkeligheten.

Nå synes jeg du skal slutte å konstruere debatt, og heller komme med et argument du kan stå for, slik at jeg blir litt stolt av deg. Litt sånn som i karate kid. Den gamle, ikke den nye.

Jeg la også inn "Dette gjelder såklart ikke alle". Virker på meg som du går for å være generisk uenig i tilfeldig valgt tråd.

Generisk uenighet>Generisk idioti*

*Dette er en ad hominem argument, Kjellgu, og er ikke god folkeskikk. Men gitt at svaret til "Dummst" også inneholdt ad hominem argumentasjon er jeg ikke forpliktet til å være saklig.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spørte Lilac1 følgende #510:

Har du noen sterke indikasjoner på at rooting i det hele tatt når jailbreaking opp til livet? 10% er 100.000 av en million. Et utrolig høyt tall.

Vet du hva jeg fikk til svar? Han gikk inn på wikipedia og fant et høyere tall enn 100000. Er det en moden/voksen oppførsel? Det er ikke rart folk blokkerer han, og jeg vurderer det samme.

Hvorfor fikk jeg ikke noe svar Lilac1 på det jeg spørte om? Jeg spørte vel ikke om et tall som var høyere enn 100000? Skal du diskutere her så ber jeg om at du skjerper deg. Vær saklig og svar folk på spørmål på en voksen måte. Den måten som du fremtrer på dette forumet nå, så ødelegger du inntrykket for andre som diskuterer for ios.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Kan admin eller moderator gi Lilac1 en pause fra dette forumet? Tror mange hadde satt stor pris på det.

Skjønner du ikke at du ødelegger for andre brukere som vil diskutere FOR ios?

Trykk ignorer og vips så er tråden onanifri. Nydelig.

Nei det er ikke noe gøy, mye bedre å kunne se alt sinnataggen skriver så får jeg meg en god latter :thumbup: Bare la vær å svar på noe av det han skriver :thumbup:

Ny forskjell. Enkelte iOSbrukere kan i mindre grad argumentere saklig for sitt valg. Faktaorienterte argumenter med substans er vanskelig for dem. Onani og morsomme bilder fra lekekassa 4chan er det som gjelder.

DIsse enkeltindividene oppfører seg relativt greit blant venner. På Mac1 f.eks. Men der blir man ikke stilt spørsmål som er ukomfortable heller.

Enig i at det er gøy, men så blir man lei. Siden det blir støy i en ellers interessant tråd.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Den typen personer skjønner ikke det. De tror at vi egentlig er utrolig imponerte over den enorme kunnskapen deres og i stedet for å svare normalt så svarer de med fantastiske gullkorn og tro det eller ei behersker noen av de til og med Latin. Wow, hva hadde dette forumet vært uten sinnataggen.......

*Android er bedre enn iOS fordi android kan alt ios ikke kan, og alt som suger i android er helt uvesentlig, bevis det motsatte!*

Du må virkelig ha alternativ virkelighetsforståelse for å oppfatte dette som god, ryddig argumentasjon som skal til for å skape en saklig og ikke minst nyttig tråd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lilac1:

her er kilde fra applejournalister selv:

http://appadvice.com/appnn/2010/08/jailbreakers-pirate-apps-lot/

Hadde du sett på den forrige linken jeg ga deg, så hadde du lagt merke til at denne linken som jeg sendte nå er hovedkilden for den artikkelen du leste. Ellers kan du jo google selv. Da vil du finne utallige resultater som tilsier akkuratt det samme.

Ellers når jeg ber deg om å komme med et personlig argument der jeg ønsker svar om hva det er som indikerer at rooting når jailbreakingen opp til livet, så svarer du IKKE på spørsmåler. Men du går inn på wikipedia og finner et tall som er høyere en 100000? Hvor ligger logikken. Jeg kom med et relevant eksempel for at flere her på forumet skal forstå, og du svarer på noe som ikke har med saken å gjør i det heletatt?

Endret av datating
Fjernet deler av innlegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lilac1:

her er kilde fra applejournalister selv:

http://appadvice.com/appnn/2010/08/jailbreakers-pirate-apps-lot/

Hadde du sett på den forrige linken jeg ga deg, så hadde du lagt merke til at denne linken som jeg sendte nå er hovedkilden for den artikkelen du leste. Ellers kan du jo google selv. Da vil du finne utallige resultater som tilsier akkuratt det samme.

Ellers når jeg ber deg om å komme med et personlig argument der jeg ønsker svar om hva det er som indikerer at rooting når jailbreakingen opp til livet, så svarer du IKKE på spørsmåler. Men du går inn på wikipedia og finner et tall som er høyere en 100000? Hvor ligger logikken. Jeg kom med et relevant eksempel for at flere her på forumet skal forstå.

Det jeg ikke skjønner er hva den linken skal bevise i forhold til antallet som rooter sine androidtelefoner. Det er flere som jailbreaker enn de som rooter, sa du. Dette poenget har du ikke klart å dokumentere, og jeg begynner å gå lei av å skrive det samme innlegget fire hundre ganger for at du skal forstå at 10% jailbreaking ikke betyr at det er flere som jailbreaker enn som rooter.

Og jeg vil ikke spekulere i hvor mange som rooter personlig, fordi det aner jeg ikke. Piratkopiering og debranding er vel hovedgrunnene til at folk rooter, men hvor mange som gjør hva kan jeg ikke si et pip om.

Endret av datating
Fjernet deler av innlegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er lei av du ikke er smart nok til å forstå indikatorere som er logisk og snakker for seg selv. Jeg henviser til hvor mange prosent som blir jailbreaket. Jeg og andre kommer med gode eksempel på HVORFOR det er tilfelle. Og når jeg spør deg om hvorfor du kan tro og hva det er som indikerer for at tallet er like høyt for android så svarer du ikke?

Kan jeg få et personlig svar nå da? Relevant spørsmål, så vennligst ikke prøv å snakk deg bort.

Og jeg vil ikke spekulere i hvor mange som rooter personlig, fordi det aner jeg ikke. Piratkopiering og debranding er vel hovedgrunnene til at folk rooter, men hvor mange som gjør hva kan jeg ikke si et pip om.

Du vil ikke spekulere i det!? men du fronter at tallet kan være like høyt på rooting som på jailbreking? Hvorfor frontet du det i det heletatt da? Jeg vil gjerne ha en god begrunnelse, ellers er ditt utsagn totalt blåst. Hvorfor uttale seg om noe du ikke har kunnskap på? Ellers reagerer jeg på at det nå er 4 gang jeg må spør om det samme for å få et svar.

Endret av KjellGu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er lei av du ikke er smart nok til å forstå indikatorere som er logisk og snakker for seg selv. Jeg henviser til hvor mange prosent som blir jailbreaket. Jeg og andre kommer med gode eksempel på HVORFOR det er tilfelle. Og når jeg spør deg om hvorfor du kan tro og hva det er som indikerer for at tallet er like høyt for android så svarer du ikke?

Nå er matte av en slik karakter at det ikke er relativt, og så lenge man ikke vet noe sikkert eller kan komme med en kvalifisert gjetning basert på verifiserbar statistikk, er utsagnet ditt om at "det sikkert er flere jailbreakere enn rootere" komplett argumentativt verdiløst. Men dette har jeg gjentatt til det kjedsommelige.

En mer interessant problemstilling er hvorfor du ikke kan innrømme at du kom med en teit, ubeskyttelig påstand.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...