Gå til innhold

Hva har iOS som ikke Android har?

Anbefalte innlegg

Dette viser bare hvor lite innblikk du har i mobilverdenen om du faktisk tror rooting faktisk er i nærheten av jailbreak. Men jeg håper at du klarer å komme med tall som motbeviser dette. Jeg klarte ikke å finne noe. Men jeg fant svært mye på tall om jailbreak.

Jeg tror på at en slik påstand er vanskelig å bevise uten tilgang på dokumentasjon. Og som jeg skrev lengre opp, det er lettere å finne ut hvor mange som jailbreaker enn rooter fordi det strengt tatt er enklere å holde styr på noen få builds for noen få enheter enn mange for mange. Jeg tviler på at en rootstatistikk noengang kan bli pålitelig.

Endret av datating
Fjernet quote og kommentar til slettet innlegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antall rootede Android-enheter tipper jeg har blitt redusert den siste tiden fordi Market's betalte apps har åpnet for flere land. Før i tiden måtte man enten roote, eller skaffe utenlandsk SIM.

Jeg har fremdeles mine enheter rootet, men det er bare for sært nerdestuff. Mounte nettverksdrev i filsystemet, redigere /system/ katalogen etc.. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil.

Hvor mange gjør som meg? Ikke nok folk til å gidde å lage noe kakediagram tenker jeg ;)

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

En androidenhet kan gjøre så meget rett ut av boksen, imotsetning til iPhonen. Derfor er ikke rooting så utbredt som jailbreaking. Høres det logisk ut?

Siden vi nå spekulerer, så er det en mulighet. Men det kan også snus på hodet ettersom dere stort sett skal "skru og herje" på alt dere tar i, så kanskje det er slik at flere Android brukere rooter nettopp fordi de liker å "skru og mekke" på alt mulig. Det ligger i Android brukerens natur blir da påstanden.

Men igjen, ren spekulasjon uten at jeg vet eller bryr meg...

Endret av Stool Sample
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lilac1 for meg så er dette en klar indikasjon. Og så mye snakk som det er om jailbreak i medier så er dette en enda større indikasjon. Og når jeg fremlegger dokumentasjon på at det er ca 10% jailbroken iphones, så er dette igjen en meget stor indikasjon. Og til slutt. Tenker du over grunnene til at iPhonebrukere jailbreaker kontra de som rooter, så er det nok en stor indikasjon.

Har du Lilac1 prøvd å lete frem noe dokumentasjon om hvor utbredt rooting er? Jeg sliter med å finne noe.

Hva er dine indikasjoner omvendt?

Endret av KjellGu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles mine enheter rootet, men det er bare for sært nerdestuff. Mounte nettverksdrev i filsystemet, redigere /system/ katalogen etc.. Ikke fordi meg må, men fordi jeg vil.

Hvor mange gjør som meg? Ikke nok folk til å gidde å lage noe kakediagram tenker jeg ;)

Vi er hvertfall 2! Elsker å fikle med alt av teknologiske ting. iPod/iPhone/Desire/Galaxy Tab.

Lenke til kommentar

Lilac1 for meg så er dette en klar indikasjon. Og så mye snakk som det er om jailbreak i medier så er dette en enda større indikasjon. Og når jeg fremlegger dokumentasjon på at det er ca 10% jailbroken iphones, så er dette igjen en meget stor indikasjon. Og til slutt. Tenker du over grunnene til at iPhonebrukere jailbreaker kontra de som rooter, så er det nok en stor indikasjon.

Har du Lilac1 prøvd å lete frem noe dokumentasjon om hvor utbredt rooting er? Jeg sliter med å finne noe.

Jeg angriper ikke poenget ditt, det kan godt hende at det er flere som jailbreaker enn rooter, men det finnes ikke dokumentasjon på dette, og da kan du ikke hevde det som om det var fakta.

Nå behøver ikke alle strengt tatt bevise alt heller, spesielt ikke påstander som "android er bedre enn ios", da dette blir en subjektiv påstand, men å hevde at X er mer enn Y når det kun finnes tall som dokumenterer hvor mye X er, er ikke god argumentasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei men det er bare for meg personlig helt utrolig at du ikke vet fra første stund at det er ingen som er i nærheten av prosentandel når det kommer til jailbreakingen. Det er så mye som indikerer for min påstand at jeg vet at dette må være tilfelle. Logisk tenking er en greie.

Har du noen sterke indikasjoner på at rooting i det hele tatt når jailbreaking opp til livet? 10% er 100.000 av en million. Et utrolig høyt tall.

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles mine enheter rootet, men det er bare for sært nerdestuff. Mounte nettverksdrev i filsystemet, redigere /system/ katalogen etc.. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil.

Litt på siden, men en link til hvordan man kan få til noe slikt? :)

Lenke til kommentar

Nei men det er bare for meg personlig helt utrolig at du ikke vet fra første stund at det er ingen som er i nærheten av prosentandel når det kommer til jailbreakingen. Det er så mye som indikerer for min påstand at jeg vet at dette må være tilfelle. Logisk tenking er en greie.

Logikk og antakelser er ikke bestevenner bestandig, og å anta basert på anekdotiske bevis er i alle fall ikke logisk.

10% er 100.000 av en million. Et utrolig høyt tall.

http://en.wikipedia.org/wiki/Centillion

Enda høyere tall.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min konklusjon og et synspunkt som de fleste bør ta lærdom av:

Når en 2år gammel mobil kjører siste versjon av OS helt fint, da kan ikke operativsystemet utviklet seg mye!

Hmm du sier noe der..

Når jeg installerte Windows 7 på min XP maskin, hvor Windows 7 nesten fungerte bedre enn XP, så kan utviklingen umulig ha kommet langt! :whistle:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Helt rett UrgeLoL. Dokumentasjonen er langt fra ferdig. Men om han har kunnskap om plattformene, og kan lese og forstå alle indikasjonene, da skal man ikke være einstein for å forstå hva resultatet vil tilsi. For meg så viser han mangel på kunnskap/forståelse innenfor smartmobilverdenen. Det gjør at jeg ikke klarer å ta han ord seriøst, og måten han tilsnakker andre her på forumet så er det veldig få som tar han seriøst(tror jeg).

En klar indikasjon fra min side er at svært mange skoleungdommer hvet hva jailbreak er, og mange praktiserer nettopp dette. På den andre siden er det veldig få som i det hele tatt vet hva rooting er. Dette vet jeg skyldes den primitive plattformen som ios er, og med tanke på manglende funksjoner i operativsystemet som kommer med android ut av boksen. Jeg kunne fortsatt med eksempler og referert til et annet emne men folk som har peiling må klare å forstå sånne enkle ting fra starten.

Endret av KjellGu
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når jeg hører folk snakke om jailbreak på iphone handler det stort sett om tilgang til betalingsapps uten å måtte betale for dem. Min erfaring tilsier at applebrukere er de nye storpiratene. Merk: Min erfaring. Ikke gå helt bananas. Det gjelder såklart ikke alle.

Med android 2.2 kom WiFi-tethering for fullt. Før 2.2 måtte man roote for å kunne bruke slikt som Barnacle o.l. Samme med app2sd. 2.2 har app2sd, 2.1 må rootes for å få en hjemmesnekra variant. Ooog Jit, som er kilden til mye av hastighetssøkningen fra 2.1 til 2.2.

Behovet for rooting for "mannen i gata" blir mindre og mindre på android. Som jeg har forstått det.

Beklager om jeg gjentar noe som allerede er sagt. Gidder ikke lese gjennom 2 sider ren svovel.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Dummst. Mye rett her. Men folk jailbreaker og for å få mer funksjonalitet. Et godt eksempel er å endre de såkalte startskjermene etter sånn de ønsker å bruke mobilen. Veldig lignende det android tilbyr ut av esken. Jeg kunne aldri eid en iphone uten å jailbreake den. Jeg forstår meget godt de som ofrer garantien for dette.

Men legg merke til at når hele 10% av iphonebrukerene velger å jailbreake, da er det klart at dette er et stikk mot apple og steve. Hadde jeg vært steve, da hadde jeg inført de mulighetene som android tilbyr. Spesielt med oppsett av startskjermene med personkontakter, widgets og videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg hører folk snakke om jailbreak på iphone handler det stort sett om tilgang til betalingsapps uten å måtte betale for dem. Min erfaring tilsier at applebrukere er de nye storpiratene. Merk: Min erfaring. Ikke gå helt bananas. Det gjelder såklart ikke alle.

Ok, hvordan underbygger du påstanden om at "Applebrukere er storpirater", hva er en "Applebruker", holder det med iphone eller må man ha flere enheter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...