Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Ikke for min del. Jeg fikk akkurat det jeg ba om. Fikk du internett for en måned siden, eller tror du kom med noe unikt og spennende når du postet det der? Jeg har, som deg, erfart både og. Jeg er mest fornøyd med og har valgt android. Du vet som jeg, at iOS har sine svaktheter. De plager meg mer enn de plager deg. Det samme gjelder Android. Feilene med Android plager meg mindre enn deg. Det er også poenget. Egne erfaringer. Android er best for meg og iOS er best for deg. FORT DEG, fri til en annen iOSbruker for å vise hvor saklig du er, SELV om du påstår hardnakket at folk som ikke aksepterer android som sin personlige frelser er "teitinger", og at iOS er "ut", hva enn det måtte bety. Du krysser av hele klisjéboka, og er akkurat det som er feil med forum over hele verden. Folk som går inn i en diskusjon i troen på at de har mye mer kunnskap enn de er i besittelse av. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 FORT DEG, fri til en annen iOSbruker for å vise hvor saklig du er, SELV om du påstår hardnakket at folk som ikke aksepterer android som sin personlige frelser er "teitinger". Du krysser av hele klisjéboka. Sinna nå? ÅJ så sinna. SINNA!!! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 FORT DEG, fri til en annen iOSbruker for å vise hvor saklig du er, SELV om du påstår hardnakket at folk som ikke aksepterer android som sin personlige frelser er "teitinger". Du krysser av hele klisjéboka. Sinna nå? ÅJ så sinna. SINNA!!! Sinna? synes det virker mer som at han har det meget morsomt på din bekostning 3 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Sinna nå? ÅJ så sinna. SINNA!!! Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Lilac1 "Last month TED talk was held in which the developer of Cydia “Saurik” reveled that just 10% of iPhone user jailbreak their iPhones." Kilde: http://www.technama.com/2010/a-new-jailbreak-method-“antid0te”-is-on-its-way-to-provide-you-enhanced-security-along-with-jailbreaking/ 10% er mye! kan du dokumentere at android har større tall? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Lilac1 "Last month TED talk was held in which the developer of Cydia “Saurik” reveled that just 10% of iPhone user jailbreak their iPhones." Kilde: http://www.technama.com/2010/a-new-jailbreak-method-“antid0te”-is-on-its-way-to-provide-you-enhanced-security-along-with-jailbreaking/ 10% er mye! kan du dokumentere at android har større tall? Kommentar til dette bildet? Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Jeg har en ting som skremmer meg med utviklingen som produsentene fører på sine androidprodukter. Forskjellige UI som legges over. Jeg spyr av hva SE og Samsung kommer med. HTC Sense og clean Android er det eneste som skulle ha eksistert. Android er en åpen source som alle kan benytte seg av. Det er bare syns at SE er med på å ødelegge Android indirekte i mine øyne. Se har full mulighet til å komme med oppdateringer av aller nyeste Android på alle sine enheter, men de gjør det ikke. Dette har ingenting med Android å gjør. Kun produsentene. Reint teknisk sett, så er de mange variantene ikke Android sin skyld, men desverre så blir sluttresultatet det samme. Når man ser på det som tråden handler om, hva "iOs har som ikke Android har" så mener jeg at alle varianter av Android må tas med i betrakningen, når det trossalt er de ulike variantene som definerer hva Android er for sluttbrukere. Det er selvsagt synd at enkelte produsenter ødelegger for et ellers så glimrende operativsystem, men det setter ikke et bedre kvalitetsstempel å vite at operativsystemet kunne vært så mye bedre om man hadde valgt en annen telefon, selv om det teknisk sett er korrekt. Jeg har forøvrig prøvd å legge inn sense på min N1, fikk brekninger, og la inn igjen vanilla etter 15min Til det du spurte meg om tidligere i tråden, hvordan markedet vil se ut om et par år. Jeg har ingen god innsikt i dette, så det blir rein gjetning. Men jeg vil tro at Android har størsteparten av markedet med god margin (Med tanke på hvor mange propietære løsninger som migrerer over til Android), fulgt av Apple og Microsoft med en ubetydelig liten del. Apple kommer aldri til å bli i nærheten like stor som Android da de satser på en mer snever kundegruppe som de alltid har gjort, og alltid kommer til å gjøre. Microsoft er jeg litt mer usikker på, nå kjenner jeg lite til WP7, men de har mye å bevise ihvertfall. Så det var min ukvalifiserte gjetning Hva gjelder det tråden handler om, så er disse to tingene det jeg ser iOs har hvor android faller til kort: - Smoothness! Her rekker ikke Android iOs til knærne, heller ikke hva jeg har sett av Honeycomb. Dette punktet anser jeg faktisk som et såpass stor fordel at det kan bli avgjørende for om jeg velger en iPhone neste gang, tro det eller ei - Generelt mye bedre kvalitet på AppStore enn Market, ihvertfall etter egne erfaringer. Bortsett fra de to nevnte punktene der, er nok Android ledende på de fleste andre punkt, ihvertfall ikke dårligere. Ikke noe mer som jeg kan komme på ihvertfall Endret 16. januar 2011 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Lilac1 "Last month TED talk was held in which the developer of Cydia “Saurik” reveled that just 10% of iPhone user jailbreak their iPhones." Kilde: http://www.technama.com/2010/a-new-jailbreak-method-“antid0te”-is-on-its-way-to-provide-you-enhanced-security-along-with-jailbreaking/ 10% er mye! kan du dokumentere at android har større tall? Det er. For nte gang. Du som må bevise at rootfrekvensen er mindre enn jailbreakfrekvensen, da du var den som i utgangspunktet hevdet at prosentvis flere iosbrukere jailbreaket telefonene sine enn antall androidbrukere rootet sine. Jeg må ikke motbevise en påstand du ikke har bevist. Når det er sagt, tror jeg antallet brukere som har rootet er vanskelig å dokumentere, da det ikke bare er å sjekke en nedlastningsstatistikk som i ios sitt tilfelle. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Lilac1 "Last month TED talk was held in which the developer of Cydia "Saurik" reveled that just 10% of iPhone user jailbreak their iPhones." Kilde: http://www.technama....h-jailbreaking/ 10% er mye! kan du dokumentere at android har større tall? Kommentar til dette bildet? Hvorfor i alle dager skal Lilac1 dokumentere noe som helst. KjellGu: var den som kom med påstanden om at x er større enn y. Det er da hans bevisbyrde, og ikke Lilac1's. Det sier jo oss heller ingenting at det vistnok er 10% av iPhone eierene som jailbreaker, når man ikke har sett dokumentasjon på hvor stor % andel av android eierene som rooter. Ett annet spørsmål er jo om f.eks. jeg teller som en av de som kjører jailbreaket. Ja, jeg jailbreaket både 3GS'en og iPhone 4, men kjører vanilla etter 1-2-3 uker. 2 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Trenger jeg egentlig å gjør det, eller kan du selv klare å tenke deg til det selv? 10% er et massivt tall! Forøvrig så sliter jeg med å forstå hvorfor noen skal ta deg seriøst på dette forumet her Lilac1. Du er totalt useriøs. UrgeLol: Det såg ut som han trodde jeg snakket bullshit. Jeg ga han dokumentasjon på jailbrokes devices. Hvis han mener jeg fortsatt ha feil så må han fremlegge det. Jeg skal ikke måtte hente inn dokumentasjon for alt som en normal person selv kan tenke seg frem til. Egentlig så er det rart at jeg i det hele tatt må dokumentere dette for han! Er det mulig å ikke å noe innblikk selv i mobilverdenen? Endret 16. januar 2011 av KjellGu 3 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Trenger jeg egentlig å gjør det, eller kan du selv klare å tenke deg til det selv? 10% er et massivt tall! Jepp, sånn man beviser en påstand, er jeg redd. 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Lilac1 Tror du nå at tallet for prosentandelen er høyere på iphonen enn det er på androidenhetene? 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Lilac1 Tror du nå at tallet for prosentandelen er høyere på iphonen enn det er på androidenhetene? Har du tallene for antall rootede androidenheter i prosent? Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Egentlig så er det rart at jeg i det hele tatt må dokumentere dette for han! Er det mulig å ikke å noe innblikk selv i mobilverdenen? Du trenger ikke dokumentere noe som helst. Bare ignorer onanisten så kryper han tilbake til 4chan. Han har tydeligvis helt nylig oppdaget stedet og synes det er kjempesvært. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Lilac1 prøvde å lete frem, men finner ikke dokumentasjon. Om du mener jeg har feil så er det din jobb å motbevise min påstand. Rooting er ikke så utbredt som jailbreak. Derfor sliter jeg med å dokumentere. Klarer du å svare på dette spørsmålet?: Lilac1 Tror du nå at tallet for prosentandelen er høyere på iphonen enn det er på androidenhetene? 10% er et utrolig høyt tall. Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Lilac1 prøvde å lete frem, men finner ikke dokumentasjon. Da har du ikke klart å bevise en påstand du brukte direkte som argument, og jeg kan hevde at andelen androidbrukere som har rootet kanskje er høyere enn 10% 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hvorfor tror du det? Kan jeg få en begrunnelse? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) En androidenhet kan gjøre så meget rett ut av boksen, imotsetning til iPhonen. Derfor er ikke rooting så utbredt som jailbreaking. Høres det logisk ut? Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Hvorfor tror du det? Kan jeg få en begrunnelse? For å fjerne branding, få tilgang til piratkopierte apps, osv. Grunnene kan være mange, men tallet i seg selv er av betydning. Derfor er ikke rooting så utbredt som jailbreaking. Høres det logisk ut? Det er fortsatt en udokumenterbar påstand, så man kan umulig bruke den til å hevde at flere jailbreaker enn rooter. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Dette viser bare hvor lite innblikk du har i mobilverdenen om du faktisk tror rooting faktisk er i nærheten av jailbreak. Men jeg håper at du klarer å komme med tall som motbeviser dette. Jeg klarte ikke å finne noe. Men jeg fant svært mye på tall om jailbreak. ja det er en udokumentert påstand. Men du er vel voksen nok til å kunne se resultatet selv? Har du Lilac1 prøvd å finne dokumentasjon som kan motbevise min påstand? Det er bare ord fra deg. Jeg vil se noe.. Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg