Taggart Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Kjøpte en X10, superfornøyd. Helt til den første uken var gått og nytelefonfølelsen var borte. Tregt ui, ikke betalt apps, android 1.6 og ingen updates på lenge. Elendig tastatur og dårlig batterilevetid. Og ingen av disse er et Android-problem. Ettervært begynte ting å irritere meg, lading hver natt, gå tom for strøm midt på dagen om jeg ikke forlot hjemmet med 100% batteri, var det første. Klart et problem. Et HTC-problem. Ikke et Android-problem. Hva om man prøver å holde seg til tråden? Dette er i høyeste grad et Android problem ettersom det relateres til fragmenteringsproblematikken. Google har selv kunngjort at fremtidens Android skal være mindre differensiert og mer ensrettet og med mindre muligheter for individuell tilpasning. Dette nettopp for å unngå at den enkelte produsent ikke klarer å vedlikeholde sine løsninger på en - for kundene og Android som sådan - god måte. Så Google selv mener at dette er en relevant problemstilling for å bedre Android til tross for at du er av en annen oppfatning... Dette er ikke nødvendigvis negativt, tvert om, ettersom det vil gjøre det langt enklere å standardisere på tvers av det mangfoldet som Android plattformen i dag tross alt representerer, på godt og vondt. Dette vil sammen med en bedre "polering" av plattformen antagelig gjøre Google/Android i stand til å ta det neste steget i retning av å organisere internet, som er deres visjon. For Apple er utfordringen noe omvendt ettersom de antagelig vil måtte gi slipp på noe av den kontrollen de i dag har på sin totalitet. Forhåpentligvis skjer dette uten å gå på bekostning av Apple sin flyt, sømløshet og brukervennlighet. Tror vel selv at Mr. Jobs vet hvor han må kompromisse og ikke, men kun fremtiden vil vise. Endret 16. januar 2011 av Stool Sample Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Du vet at det er en mye større prosentandel som jailbreaker iPhonen enn de som rooter Androidmobiler? Grunnen til dette er jo ganske selvforklarende syns du ikke? Så forfriskende at folk dokumenterer påstander som direkte refererer til prosentandel. M Det er ikke mye ios har som android ikke har, og da er det klart at denne tråden egentlig blir en fryd for androidbrukere. At du i det hele tatt kan stave og bruker argumentasjon som denne må kunne karakteriseres som intellektuelt uærlig. Jeg ser ikke hvordan Apple skal klare å henge med hvis denne utviklingen fortsetter på samme måte som den gjorde for PCverdenen. På diverse LANs etc rundt om i verden stilte maskinvareprodusentene opp som solide sponsorer og backet nyvinninger som Warcraft 3, Medal of Honor osv. Dette krever fragmentering, da man stadig må ha noe nytt og gradvis bedre. Apple har aldri brydd seg noe særlig om spill og deres nåværende forretningsmodell passer dårlig inn i denne trenden. Jess, da var vi der. Kan ikke du bare lese tråden istedet for å bidra med "friske pust" som dette, eller må jeg ta hele regla om at ingen kjøper noe fra market, og ingen gidder selge noe som bare stjeles igjen? Google/Android open source project har ingen mulighet til å tvinge Samsung, Motorola, SE eller andre til å legge frem oppdateringer -- de har ikke kontroll over forretningspraksisen til hver enkel bedrift. Vær så snill, fokuser på faktiske feil med Android og/eller iOS. Fragmentering av brukerbasen er til syvende og sist et androidproblem, når "alle" skal ha sin egen vri på systemet, og alle hardwarespesifikasjoner skal være kompatible. Skulle nesten tro at man skulle innført flere restriksjoner for å få orden i den suppa systemet er i dag Blant annet hadde man vel satt pris på en slags oppdateringsplan alle produsenter måtte følge. "Olav, e kjør android 420925.323 MED støtte for widgeteering!" "Faen og, e kjøpt ny LG i går, som kun kjæm med android 309092.3855, nu har e INGEN mulighet til å få oppdatert bakgrunnsbilde etter antall toalettbesøk hos HTC" Endret 16. januar 2011 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Har der rabblet for deg Lilac1? Hvis du tror at der er flere som rooter enn de som jailbreaker, så må du jammen meg få deg kunnskaper innen mobilverden. Dokumentasjon kommer. Men igjen så kan jeg spør deg. Du skjønner vel hvorfor det er flere som jailbreaker en de som rooter? hørt om hvor populær jailbreakme.com har vært? Ellers påstår jeg igjen at dette er en tråd der androidbrukere kan kose seg litt. Jeg har ikke sett mange punkter som ios har som ikke android har. Snur du problemløsningen så vet du selv at androidbrukerene har mye mer å komme med. Jeg har en ting som skremmer meg med utviklingen som produsentene fører på sine androidprodukter. Forskjellige UI som legges over. Jeg spyr av hva SE og Samsung kommer med. HTC Sense og clean Android er det eneste som skulle ha eksistert. Android er en åpen source som alle kan benytte seg av. Det er bare syns at SE er med på å ødelegge Android indirekte i mine øyne. Se har full mulighet til å komme med oppdateringer av aller nyeste Android på alle sine enheter, men de gjør det ikke. Dette har ingenting med Android å gjør. Kun produsentene. Endret 16. januar 2011 av KjellGu 4 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Ellers påstår jeg igjen at dette er en tråd der androidbrukere kan kose seg litt. Jeg har ikke sett mange punkter som ios har som ikke android har. Snur du problemløsningen så vet du selv at androidbrukerene har mye mer å komme med. Jepp, bugs og dualcoreprosessorer som av en eller annen grunn fortsatt ikke greier å scrolle i en lavopppløst meny uten å hakke. E: OG fanboys som ikke tror de er fanboys. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ønsker gjerne svar på de andre spørsmålene. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Ønsker gjerne svar på de andre spørsmålene. Det var ingen spørsmål i den teksten der. Forøvrig er det påfallende hvor mange brukere som registrerer seg for å delta i denne tråden. Håper noen kjører en IP-sjekk med jevne mellomrom, den forrige tråden ga jo et relativt greit innblikk i hvor fristende det er for androidbrukere å registrere flere kontoer for å underbygge egne påstander. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Så forfriskende at folk dokumenterer påstander som direkte refererer til prosentandel. M for androidbrukere. Jeg sender den i retur. Dokumenter påstandene dine med linker. At du i det hele tatt kan stave og bruker argumentasjon som denne må kunne karakteriseres som intellektuelt uærlig. Ordonani er du flink til. Saklige poster med substans er det verre med. Onaner mindre, dokumenter fakta mer. Jess, da var vi der. Kan ikke du bare lese tråden istedet for å bidra med "friske pust" som dette, eller må jeg ta hele regla om at ingen kjøper noe fra market, og ingen gidder selge noe som bare stjeles igjen? Ta regla du. Med dokumentasjon. "Olav, e kjør android 420925.323 MED støtte for widgeteering!""Faen og, e kjøpt ny LG i går, som kun kjæm med android 309092.3855, nu har e INGEN mulighet til å få oppdatert bakgrunnsbilde etter antall toalettbesøk hos HTC" Dårlig vits. Jeg ser ikke at argumentene dine holder. Android blir verdens største operativsystem for mobiler i 2011. Problemfritt blir det ikke, men markedet har svart på hva de synes om Android. 2 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 avsnittet som er ovenfor det som du siterte. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Jeg sender den i retur. Dokumenter påstandene dine med linker. Jeg har gjort det hver gang jeg har brukt statistikk som argument. Hadde du lest tråden som jeg er lei av å mase på deg om, hadde du fått det med deg. E: Faen, vil du at jeg skal dokumentere at jeg har dokumentert med dokumentasjon? Dette kan ta litt tid, med mindre jeg bare ler av deg og fortsetter videre. avsnittet som er ovenfor det som du siterte. "Vet du hvor tjukk i huet du er?" sluttet å være et spørsmål etter grunnskolen. Føl deg fri til å omfrasere slevinga di. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) hvorfor får jeg ikke svar da? Det er et relevant spørsmål. Jeg liker ikke personangrep på forum, men nå må du skjerpe deg. Et gammelt domumentasjonsbilde. Finner ikke de nye (men det kommer) Klarer du å dokumentere at dette taller er i nærheten hos android? Javell jeg kan spør igjen: Hvis du tror at der er flere som rooter enn de som jailbreaker, så må du jammen meg få deg kunnskaper innen mobilverden. Dokumentasjon kommer. Men igjen så kan jeg spør deg. Du skjønner vel hvorfor det er flere som jailbreaker en de som rooter? hørt om hvor populær jailbreakme.com har vært? Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) hvorfor får jeg ikke svar da? Det er et relevant spørsmål. Jeg liker ikke personangrep på forum, men nå må du skjerpe deg. Still meg et spørsmål så får du svar brukernavn: KjellGu som registrerte seg i går for å "argumentere" i denne tråden. http://larvalabs.com/blog/android/android-market-payouts-total-2-of-app-stores-1b/ Klarer du å dokumentere at dette taller er i nærheten hos android? Åh, men du presenterte grafen. Bevisbyrden er hos deg for å finne ut at tallet IKKE er det. Forøvrig kan du godt legge ved link til HVOR TALLET KOM FRA. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg sender den i retur. Dokumenter påstandene dine med linker. Jeg har gjort det hver gang jeg har brukt statistikk som argument. Hadde du lest tråden som jeg er lei av å mase på deg om, hadde du fått det med deg. E: Faen, vil du at jeg skal dokumentere at jeg har dokumentert med dokumentasjon? Dette kan ta litt tid, med mindre jeg bare ler av deg og fortsetter videre. avsnittet som er ovenfor det som du siterte. "Vet du hvor tjukk i huet du er?" sluttet å være et spørsmål etter grunnskolen. Føl deg fri til å omfrasere slevinga di. Du skal bare le og fortsette videre. Jeg er ikke interessert i ordonanering. Dokumenter påstandene dine. Ikke bare statistikk. Du burde også klage til foreldrene dine på oppdragelsen du har fått. Normal folkeskikk er forventet av alle som vil delta i samfunnet. Å kalle folk tjukke i huet - selv om du bruker anførselstegn, er tåpelig. Jeg tar ikke slike folk seriøst. En ting til. Få deg en ny avatar. Den du har er den styggeste jeg har sett. Eller har du et krater på høyresiden av hodet? I så fall ber jeg om unnskyldning. 4 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Jeg sender den i retur. Dokumenter påstandene dine med linker. Jeg har gjort det hver gang jeg har brukt statistikk som argument. Hadde du lest tråden som jeg er lei av å mase på deg om, hadde du fått det med deg. E: Faen, vil du at jeg skal dokumentere at jeg har dokumentert med dokumentasjon? Dette kan ta litt tid, med mindre jeg bare ler av deg og fortsetter videre. avsnittet som er ovenfor det som du siterte. "Vet du hvor tjukk i huet du er?" sluttet å være et spørsmål etter grunnskolen. Føl deg fri til å omfrasere slevinga di. Du skal bare le og fortsette videre. Jeg er ikke interessert i ordonanering. Dokumenter påstandene dine. Ikke bare statistikk. Du burde også klage til foreldrene dine på oppdragelsen du har fått. Normal folkeskikk er forventet av alle som vil delta i samfunnet. Å kalle folk tjukke i huet - selv om du bruker anførselstegn, er tåpelig. Jeg tar ikke slike folk seriøst. En ting til. Få deg en ny avatar. Den du har er den styggeste jeg har sett. Eller har du et krater på høyresiden av hodet? I så fall ber jeg om unnskyldning. MODERATOR, HAN PERSONANGRIPER MEG! Alltid like gøy når dere skapnarcissister endelig faller i ad-hominem fella Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) http://www.simonblog.com/2009/08/14/percentage-of-jailbroken-i/ Ellers ligger det dokumentasjon på flere appleblogger. Jeg prøver å finne den nyeste nå. La forresten inn et nytt bilde som viser at hvor stor andel de forskjellige landene har. Så igjen, kan du dokumentere at android har større prosentandel Lilac1? Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 MODERATOR, HAN PERSONANGRIPER MEG! Alltid like gøy når dere skapnarcissister endelig faller i ad-hominem fella Personangrep? Er avataren et selvportrett? Ikke mer ordonani nå. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) http://www.simonblog.com/2009/08/14/percentage-of-jailbroken-i/ Ellers ligger det dokumentasjon på flere appleblogger. Jeg prøver å finne den nyeste nå. La forresten inn et nytt bilde som viser at hvor stor andel de forskjellige landene har. Så igjen, kan du dokumentere at android har større prosentandel Lilac1? Kan du dokumentere at den er mindre, eller har du akkurat presentert et verdiløst poeng? Her er din argumentasjon i et nøtteskall: Folk i land X har Y antall penger, derfor må folk i land Z ha mindre. Det henger ikke på greip, og er direkte tøvete å lese. Personangrep? Er avataren et selvportrett? Ikke mer ordonani nå. Jeg slutter med de vanskelige ordene når du slutter å bæsje på deg i et offentlig forum Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 @KjellGu: De fleste vil fortsette å kjøpe iPhone i stadig nyere versjoner? Det tror jeg. Alle vet jo at Apple brukerer er blant de mest lojale som finnes. De er rett og slett ikke åpen for andre ting. I starten var det kanskje best på bruker opplevelse på touchmobiler(med mange mangler i OSet som nå er hentet inn). Dette har jevnet seg ut. Min konklusjon er fremdeles at mange kjøper Apple fordi det er Apple. Noen få har vært uheldige på andre merker og prøver Apple av den grunn. Mye mulig at mange er lojale, personlig har jeg nå en iPhone 4, Nokia N8 (fått av jobben) og en HTC Desire. Og etter å ha brukt alle en del, syns jeg rett og slett iOS er mest behagelig og enkelt å bruke, pluss at man finner veldig mye mer av de nyeste spillene og apps'ene på iOS. Men det er jo selvfølgelig enklere å kalle folk for sauer som ikke klarer å tenke selv, enn å innse at for noen så er det kanskje rett og slett det at de faktisk liker iOS / iPhone over det andre de har prøvd. 2 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg slutter med de vanskelige ordene når du slutter å bæsje på deg i et offentlig forum Ikke for min del. Jeg fikk akkurat det jeg ba om. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 @KjellGu: De fleste vil fortsette å kjøpe iPhone i stadig nyere versjoner? Det tror jeg. Alle vet jo at Apple brukerer er blant de mest lojale som finnes. De er rett og slett ikke åpen for andre ting. I starten var det kanskje best på bruker opplevelse på touchmobiler(med mange mangler i OSet som nå er hentet inn). Dette har jevnet seg ut. Min konklusjon er fremdeles at mange kjøper Apple fordi det er Apple. Noen få har vært uheldige på andre merker og prøver Apple av den grunn. Mye mulig at mange er lojale, personlig har jeg nå en iPhone 4, Nokia N8 (fått av jobben) og en HTC Desire. Og etter å ha brukt alle en del, syns jeg rett og slett iOS er mest behagelig og enkelt å bruke, pluss at man finner veldig mye mer av de nyeste spillene og apps'ene på iOS. Men det er jo selvfølgelig enklere å kalle folk for sauer som ikke klarer å tenke selv, enn å innse at for noen så er det kanskje rett og slett det at de faktisk liker iOS / iPhone over det andre de har prøvd. Det er jo det som ikke er mulig. Ikke uten at en tredje faktor spiller inn.. som appletilhenger, idioti o.l. 1 Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 @KjellGu: De fleste vil fortsette å kjøpe iPhone i stadig nyere versjoner? Det tror jeg. Alle vet jo at Apple brukerer er blant de mest lojale som finnes. De er rett og slett ikke åpen for andre ting. I starten var det kanskje best på bruker opplevelse på touchmobiler(med mange mangler i OSet som nå er hentet inn). Dette har jevnet seg ut. Min konklusjon er fremdeles at mange kjøper Apple fordi det er Apple. Noen få har vært uheldige på andre merker og prøver Apple av den grunn. Mye mulig at mange er lojale, personlig har jeg nå en iPhone 4, Nokia N8 (fått av jobben) og en HTC Desire. Og etter å ha brukt alle en del, syns jeg rett og slett iOS er mest behagelig og enkelt å bruke, pluss at man finner veldig mye mer av de nyeste spillene og apps'ene på iOS. Men det er jo selvfølgelig enklere å kalle folk for sauer som ikke klarer å tenke selv, enn å innse at for noen så er det kanskje rett og slett det at de faktisk liker iOS / iPhone over det andre de har prøvd. Jeg har, som deg, erfart både og. Jeg er mest fornøyd med og har valgt android. Du vet som jeg, at iOS har sine svaktheter. De plager meg mer enn de plager deg. Det samme gjelder Android. Feilene med Android plager meg mindre enn deg. Det er også poenget. Egne erfaringer. Android er best for meg og iOS er best for deg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg