PL610 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 android kommer sikkert til å selge veldig bra da verden er på vei bort fra dumbphones og featurephones, og over på smarttelefoner. Apple vil nok selge flest smarttelefoner av alle produsentene en stund til, men også dette kan snu da flere og flere billige android-telefoner kommer ut. HTC betaler allerede Microsoft for å bruke android i telefonene sine grunnet patentrettigheter, og vi får se hva som skjer med de sakene som allerede pågår med Apple. Det er nok en mulighet at android blir så dyrt å bruke i telefoner at WIndows Phone 7 automatisk blir et bedre alternativ for produsentene. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg blir overrasket om Google noen gang vil ta betalt for at andre produsenter skal få levere smartmobiler med Android. Jeg tviler veldig sterkt på at det noen gang vil skje. Ellers vil Samsung selge mer androidenheter en de andre kan drømme om. Nå har de laget en råtass med 4,5" skjerm med super amoled+ Og snart kommer SGS2. Ryktene sier 1280x800(jeg tror 800x480), dual core prosessor, super amoled+ osv. Den avdekkes snart, så jeg orker ikke å spekulere for mye. Men håper den kommer med 4,3" skjerm. Jeg kunne ikke tenkt meg noe mindre en hva Desire HD har. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Nei, Google vil nok aldri ta betalt for at produsentene bruker android. De vil ha android på så mange enheter som mulig da de selger reklame. Produsentene derimot må pent betale for å kunne levere produkter som benytter patenter andre har rettigheter til. Blir det for dyrt, velger de noe billigere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) De tallene det refereres til regner jeg med i stor grad er eksisterende mobil leverandører som faser ut egen propietær teknologi til fordel for Android, f.eks Symbian og anna dritt ? Skulle ihvertfall likt å se litt mer bakgrunn for tallene du hoster opp KjellGu. Selv om det uansett er formidable tall. Om Market skulle gruse App store i en snar fremtid, sier vel fortsatt fint lite om kvaliteten på det som er der. Min erfaring er at det fortsatt ikke er noe bedre kvalitet på betal apps på Market heller, i forhold til gratis. Kanskje dere iOs brukere kan svare meg på det (Om det ikke er alt for off-topic). Noe av grunnen til at jeg valgte Android var den enkle muligheten til å bruke IP-telefoni over WiFi integrert mot telefonlista. Dette bruker jeg appen "sipdroid" til, som etter sigende er den ubestridt beste appen til formålet. Forøvrig virker denne appen så dårlig at den er ubrukelig, og til tider ikke i det hele tatt. Den virket såvidt en liten stund, men så kom en update som ødela hele morroa.. Så finnes det nå en slik mulighet (App) på iOs for IP-telefoni for ekstern IP-leverandør nå, f.eks IPLink som jeg har ? Endret 16. januar 2011 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Please, ingen flaming etc. Ønsker bare en seriøs oppsumering på hva iOS har som ikke finnes i Android. Har selv Android og elkser alle mulighetene som finnes. Diskuterer ofte med iOS-brukere, men sjeldent jeg får noen "gode" argumenter. Jeg er opptatt av muligheter, derfor: Hva kan iOS som ikke Android kan (jailbreaking/rooting gjelder ikke) Jeg kommer ærlig talt bare på ÉN ting og det er at iOS har "app grouping" noe androiden jeg eier ikke har, men ellers er det ingen vits i kjøre iOS da det er mindre funksjonelt, og IOS er jo ikke distribuert til mange produsenter som endrer det til sine formål, sånn som å legge på et nytt shell, eller legge til funksjonalitet. Å sammenligne er nesten litt tåpelig, for Android er best. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) ZeVs^ Jeg fjerna spådommen over 5år. Ble bare useriøst å tenke så langt frem. Men tallene var i noen grad hentet ut fra nelson og andre spådommer som har vært på pocketnow.com engadget osv. Symbian er for meg en synkende skip. RIM raser. Top 3 innen 2016 er nok android, ios og windows phone tror jeg. Jeg tror også det er vanskelig for nye operativsystemer å komme inn i konkurransen. Hva tenker du? Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Kjøpte en X10, superfornøyd. Helt til den første uken var gått og nytelefonfølelsen var borte. Tregt ui, ikke betalt apps, android 1.6 og ingen updates på lenge. Elendig tastatur og dårlig batterilevetid. Og ingen av disse er et Android-problem. Ettervært begynte ting å irritere meg, lading hver natt, gå tom for strøm midt på dagen om jeg ikke forlot hjemmet med 100% batteri, var det første. Klart et problem. Et HTC-problem. Ikke et Android-problem. Hva om man prøver å holde seg til tråden? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg skulle gjerne sett en HTC Hero hadde kjørt android 2.2 + Sense. Den hadde aldri klart det. Hvorfor? Hardwaremessig klarer dem ikke å følge opp med den utviklingen som android og htc sense nå har. Hvis min Desire HD skulle kjørt det nyeste Android om 1,5-2 år helt glatt, da hadde jeg rakka ned på Google på grunnlag av for liten utvikling. Det er vel ikke noe problem å få Android 2.2 på Hero med Sense? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg skulle gjerne sett en HTC Hero hadde kjørt android 2.2 + Sense. Den hadde aldri klart det. Hvorfor? Hardwaremessig klarer dem ikke å følge opp med den utviklingen som android og htc sense nå har. Hvis min Desire HD skulle kjørt det nyeste Android om 1,5-2 år helt glatt, da hadde jeg rakka ned på Google på grunnlag av for liten utvikling. Det er vel ikke noe problem å få Android 2.2 på Hero med Sense? Den sliter allerede med 2.1 pluss gamle Sense. 2.2 + det nye Sense som er på Desire HD hadde krevd alt for mye. Den kunne kanskje kjørt det, men det hadde blitt en veldig treg opplevelse. Lenke til kommentar
valen Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 En ting skal de ha. Penger tjener de latterlig masse av. Det er kjekt å ha lojale brukere som punger godt ut og ikke minst outsource produksjonen til billige steder:) men de fleste lager jo produkter i land der lønnskostnadene er lave så konklusjonen er som følger. Dere som kjøper Apple produkter får lite for pengene og så godt som alt ender opp hos Apple selv. Smart bedrift. Kan nesten sammenlignes det med seddelpressingen enkelte strømleverandører holder på meg;) Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Vel når Jobs først fikk hjernevaska alle så kan han vel dra litt penger ut av det? Ganske genialt og lage en nye telefon med en ny egenskap og få folk til å kaste den gamle. 1 Lenke til kommentar
twb Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg kommer ærlig talt bare på ÉN ting og det er at iOS har "app grouping" Forsøkte å sjekke hva denne funksjonen i iOS innebærer. Etter det jeg ser er det ikke noe annet enn at du kan lage mapper som du kan legge apps i, som visstnok var en av de store nyhetene i iOS 4? Dette har Android hatt i flere år. Det er bare å holde fingeren på en ledig plass på skjermen, så velger du Mappe, og Ny mappe. Denne kan du rename ved å åpne den og holde fingeren på tittellinjen. Apps legger du enkelt i mappen ved å dra og slippe på mappen. Men dette er bare helt enkel funksjonalitet, lignende den i iOS. Skal du ha noe langt bedre så er det tredjeparts apps som gjelder, der Folder Organizer er blant de fremste, men en rekke andre slike løsninger finnes for Android. Dette er en åpen løsning, vet du. Og her må jeg si at jeg er sjokkert: iOS tillater ikke forbedringer av systemet uten jailbreake! Er det mulig?! FolderEnhancer fra Cydia leverer til iOS noe lignende som Folder Organizer til Android, men Cydia krever altså jailbreake. Slike apps kan du ikke skaffe over App Store, da de bryter med kravet om at man ikke skal forbedre systemfunksjoner i iOS. Dette er mildt sagt hårreisende. Lenke til kommentar
valen Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 @Emils1: Vel jeg vil ikke gå så langt å kalle noen hjernevaska men personlig syns jeg det finnes mange alternativer der ute og veldig mange av disse alternativene er i mange tilfeller og på mange områder bedre og billigere. Men handle Apple og ha akkurat lik telefon som alle andre dere kjenner, spennende det. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Den sliter allerede med 2.1 pluss gamle Sense. 2.2 + det nye Sense som er på Desire HD hadde krevd alt for mye. Den kunne kanskje kjørt det, men det hadde blitt en veldig treg opplevelse. Hvorfor i all verden skal den slite mer med 2.2 enn 2.1 når 2.2 er raskere? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Den sliter allerede med 2.1 pluss gamle Sense. 2.2 + det nye Sense som er på Desire HD hadde krevd alt for mye. Den kunne kanskje kjørt det, men det hadde blitt en veldig treg opplevelse. Hvorfor i all verden skal den slite mer med 2.2 enn 2.1 når 2.2 er raskere? Det kan jeg ikke svare på desverre. Kernelen i 2.2 skal være over dobbel så rask i følge google selv. Men flere nettsider har sagt at det kreves litt hardware for å få utbytte av dette. Skal poste link om jeg finner den igjen. Personlig så tror jeg det har noe med flash å gjør som kommer i android 2.2. Dette tror jeg eldre modeller skal slite med, i og med at det kreves meget godt hardware for å oppfylle brukeropplevelsen på en god måte. Det er egentlig ikke mange av toppmodellene som kjører flash fint pr. dags dato. Det er kanskje 10 stk maksimalt. Derfor syns jeg det blir spennende å få teste ut dual-core prosessorene. Veldig spent å se på hvordan Samsung Galaxy S2 er. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Jeg kommer ærlig talt bare på ÉN ting og det er at iOS har "app grouping" noe androiden jeg eier ikke har, men ellers er det ingen vits i kjøre iOS da det er mindre funksjonelt, og IOS er jo ikke distribuert til mange produsenter som endrer det til sine formål, sånn som å legge på et nytt shell, eller legge til funksjonalitet. Å sammenligne er nesten litt tåpelig, for Android er best. Gratulerer som den første i tråden som har referert til produsent og operatørbranding av telefon som noe positivt. Du er litt annerledes, med andre ord. En ting skal de ha. Penger tjener de latterlig masse av. Det er kjekt å ha lojale brukere som punger godt ut og ikke minst outsource produksjonen til billige steder:) men de fleste lager jo produkter i land der lønnskostnadene er lave så konklusjonen er som følger. Dere som kjøper Apple produkter får lite for pengene og så godt som alt ender opp hos Apple selv. Smart bedrift. Kan nesten sammenlignes det med seddelpressingen enkelte strømleverandører holder på meg;) iOS, for folk som strengt tatt ikke er opptatte av flashing av kernel Men denne tråden ble jo ganske kjedelig når det kun ble til et ekkokammer for androidinteresserte. Endret 16. januar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja det er vel egentlig ingen som gidder å bry seg lengre. Samme kan det være. Jeg har funnet meg en ny hobby som ikke inneholder å småkrangle litt på nettet;) Jeg som trodde fanboys var riktig så hårsår type mennesker. Jeg er ikke blitt overbevist om at hverken Android eller iOS er så fantastisk at jeg bare må ha det men det gjør ikke noe kan kaste bort penga på noe annet enn ny mobil så det er ingen fare:) Lenke til kommentar
twb Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Vel. Etter å ha studert side opp og side ned om både iOS og Android, og avdekket at de mange såkalte fordelene med iOS faktisk bare er myter, så sitter jeg likevel igjen med at iOS har en vesentlig fordel: Det er mye mer lønnsomt å utvikle apps for iOS enn for Android. Den forretningsmodellen som Apple har valgt for apps-utvikling gjør at produsentene av apps får betydelig bedre betalt for arbeidet sitt. Det er derfor apps som oftest kommer hurtigere til iOS, og først mye senere blir portert til Android. Det er bare mer business i iPhone. Dette er nok også en grunn til generelt mye mediaomtale, dette er selvsagt skjult reklame som noen drar inn penger på i alle ledd. Apple har lyktes med å skape en positiv spiral der det ene driver det andre og gir ringvirkninger tilbake til alle deltakere. Google har nok sett at de må gjøre det mer lønnsomt for appsutviklere å tjene penger. Jeg kan ikke tenke meg andre grunner til at de nylig reduserte angrefristen på kjøp av apps fra 24 timer til 15 minutter. Dette tjener utviklerne, ikke forbrukerne. På sikt vil det imidlertid gagne også forbrukerne. Det må lønne seg i alle ledd å drive produktet frem, ellers bukker det under på sikt. Klarer Google å komme i forkant også i lønnsomhet på apps, så vil det gangne konkurransen, slik at Apple enten blir nødt til å senke sine ublu priser, eller risikere å bli sittende igjen som den tapende part, som en liten nisjeprodusent som de var, og er, med sine Mac-produkter. Endret 16. januar 2011 av twb Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Kjøpte en X10, superfornøyd. Helt til den første uken var gått og nytelefonfølelsen var borte. Tregt ui, ikke betalt apps, android 1.6 og ingen updates på lenge. Elendig tastatur og dårlig batterilevetid. Og ingen av disse er et Android-problem. Ettervært begynte ting å irritere meg, lading hver natt, gå tom for strøm midt på dagen om jeg ikke forlot hjemmet med 100% batteri, var det første. Klart et problem. Et HTC-problem. Ikke et Android-problem. Hva om man prøver å holde seg til tråden? Føler at flere av disse er android(google) problemer. Bakgrunnsapp styringen er for dårlig, og det er for dårlig kontroll på apps som legges på market. Noe som resulterer i apps som suger til seg batteri når de ikke skal. Det er også google og androids feil at de tillater at produsentene skal ødelegge UI'et og systemets respons med å legge på ressurskrevende skins. Google må også legge fortelle produsentene at det ikke er mulig å lansere mobiler med android 1.6 når 2.1 er kommet ut. Det blir for dumt. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Man har verktøy for det, så argumentet ditt er riktig i bunn og grunn, men stemmer ikke i praksis. Programmer som Watchdog og ATK vil både tømme minnet regelmessig og stoppe alle applikasjoner som oppfører seg unormalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg