gammalerik Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ha en fin kveld selv. Mvh mannen som lever fint med både iOS og Android men som synes at mange av brukerne er for å beskrive det på en pen måte, noen skikkelige snodige mennesker. Misforstår ikke litt? Det går an å eie i pose og sekk uten å være en kverulant. 1 Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 ... Ja, spesielt gjelder det outliner apps, som denne: http://carbonfin.com/ . Finnes ingen gode outliners til Android som jeg vet om. Tror det kan ha noe med UI design å gjøre. En annen super iPhone app er GymBuddy: http://itunes.apple.com/us/app/gym-buddy/id292672627?mt=8 . har ikke funnet noe like bra på Android, men skal ikke vedde på at det ikke finnes, siden jeg ikke har lett grundig. CD Det du med andre ord sier er at det bare er kjærrringer og homser som kjøper i????? produkter. Skremmende! Men det forklarer jo en hel del Glemte en av mine favoritter: Lean Me, som dessverre ikke er videreutviklet i det siste, men som har funksjonalitet jeg ikke har funnet i noen Android app: http://www.apptism.com/apps/lean-me-pro CD Joda, applikasjonene er sikker umåtlig nyttige for deg men de er jo relativt sett nisjeprodukter. - En editor som bla har handleliste, mange ville nok foretrekke en dedikert handle app. - En slanke app! Må jeg gå næremer inn på hvorfor dette ikke er en MÅ HA app for alle, eller hvorfor den neppe passer alle slankere for den sakens skyld? Når du ikke finner like bra alternativer på Andorid market er det fordi det ikke er flagget noe særlig behov. Generelle outlinere er veldig nyttige. De minner om tankekart, men er på mange måter mer effektive. Gym og diettapps er faktisk blant de som selger mest, så der er jeg uenig med deg når du sier det ikke er noe behov. Cd Lenke til kommentar
valen Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 @gammalerik: Jeg misforstår ikke litt nei. Jeg skrev det ikke fordi jeg ønsket å kverulere med eller siktet til Hayward. Var vel gjerne slik du tolket det. Ikke vet jeg. Jeg vil bare ha den beste mobil løsningen(uavhengig av OS, jeg er nemlig ingen galen fanboy og klarer å ta logiske og veloverveide valg) og den jeg ser fram til mest akkurat nå er Motorola Atrix. Lurer på om denne kommer til Norge eller så må den vel bare handles i utlandet dersom fristelsen blir for stor... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Vi kan helt sikkert være uenige i hvor stort problem dette er i praksis, men at det er en reel fordel med modellen til iOS bør det ikke være noe tvil om. Jaha? Hvor mange oppdateringer har iPhone 4 fått siden release sa du? HTC Desire har fått en oppdatering hver måned siden den kom ut for 8 måneder siden og har blitt oppdatert med nyeste build fra google fortløpende. Den var også først ute med 2.2. Argumentasjonen din holder ikke vann. Skyld heller på SE og Samsung. Og på andre enden så har du Sony Ericsson, som for kort tid siden meldte at modeller som kom for bare 6 måneder siden ikke vil få 2.2. Mens Apple har gitt iOS 4 til to år gamle telefoner. Endret 15. januar 2011 av Thomas_H Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 iOS har Apple i ryggen, det er noe Android ikke har. Er meget fornøyd med min android telefon, spesielt etter at jeg flashet den med custom rom. Ser også hvorfor iOS-folket liker iPhone. Det er en meget bra og rask telefon, kanskje noe begrenset, men den er trossalt en telefon. Her i huset har vi et vidt spektrum av telefoner. SE Walkman, Nokia N900 (Maemo), Samsung Galaxy S (Android) og iPhone (iOS). Alle er fornøyde med sin telefon. Jeg er den eneste teknofile i huset og er derfor veldig cocky og fremhever min telefon, men det har jeg alltid gjort. 1 Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Og på andre enden så har du Sony Ericsson, som for kort tid siden meldte at modeller som kom for bare 6 måneder siden ikke vil få 2.2. Mens Apple har gitt iOS 4 til to år gamle telefoner. Ja det er helt tragikomisk, men har som sagt ingenting med Android å gjøre. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Thomas: Apple ble vurdert anmeldt når de ga ut første ios4 oppdateringen til iPhone 3G. Grunnen til dette var at de mente Apple med vilje hadde laget en oppdatering som gjor deres 3G treg, for igjen få de til å kjøpe den siste versjonen. Etter massiv klagestorm så kom apple ut med en ny oppdatering til 3G og brukerene klaget fortsatt enormt. Min konklusjon og et synspunkt som de fleste bør ta lærdom av: Når en 2år gammel mobil kjører siste versjon av OS helt fint, da kan ikke operativsystemet utviklet seg mye! Men igjen så har ikke iOS blitt så mye utviklet siden release, har det vel? Menyer, startskjerm osv. er nesten uforandret. Er dette grunnen til at iphonebrukere har fått de siste oppdateringene til sine eldre mobiler? Kan jo og nevne at de 3G-eierene er fly forbannet siden de ikke klarer å nedgradere til 3.1.3 igjen. Flere mener at den har blitt mye dårligere etter oppdatering til 4.1 osv. Jeg skulle gjerne sett en HTC Hero hadde kjørt android 2.2 + Sense. Den hadde aldri klart det. Hvorfor? Hardwaremessig klarer dem ikke å følge opp med den utviklingen som android og htc sense nå har. Hvis min Desire HD skulle kjørt det nyeste Android om 1,5-2 år helt glatt, da hadde jeg rakka ned på Google på grunnlag av for liten utvikling. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Og på andre enden så har du Sony Ericsson, som for kort tid siden meldte at modeller som kom for bare 6 måneder siden ikke vil få 2.2. Mens Apple har gitt iOS 4 til to år gamle telefoner. Dette representerer ikke Android, men SE. 2 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Thomas: Apple ble vurdert anmeldt når de ga ut første ios4 oppdateringen til iPhone 3G. Grunnen til dette var at de mente Apple med vilje hadde laget en oppdatering som gjor deres 3G treg, for igjen få de til å kjøpe den siste versjonen. Etter massiv klagestorm så kom apple ut med en ny oppdatering til 3G og brukerene klaget fortsatt enormt. Min konklusjon og et synspunkt som de fleste bør ta lærdom av: Når en 2år gammel mobil kjører siste versjon av OS helt fint, da kan ikke operativsystemet utviklet seg mye! Men igjen så har ikke iOS blitt så mye utviklet siden release, har det vel? Menyer, startskjerm osv. er nesten uforandret. Er dette grunnen til at iphonebrukere har fått de siste oppdateringene til sine eldre mobiler? Kan jo og nevne at de 3G-eierene er fly forbannet siden de ikke klarer å nedgradere til 3.1.3 igjen. Flere mener at den har blitt mye dårligere etter oppdatering til 4.1 osv. Jeg skulle gjerne sett en HTC Hero hadde kjørt android 2.2 + Sense. Den hadde aldri klart det. Hvorfor? Hardwaremessig klarer dem ikke å følge opp med den utviklingen som android og htc sense nå har. Hvis min Desire HD skulle kjørt det nyeste Android om 1,5-2 år helt glatt, da hadde jeg rakka ned på Google på grunnlag av for liten utvikling. Det var vel derfor Vista var så mye bedre enn XP, var det ikke? Lenke til kommentar
newnick Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hei newnick, har tatt meg den frihet å dele svaret ditt opp for lettere å kunne svare meningsfullt. Håper det er greit for deg. 1. Har du sett deg selv i speilet i det siste? Dere gjør akkurat det samme selv. Velkommen i klubben! :-) 2. Hvis du er så følelsesmessig engasjert i en mobiltelefon som uttrykkt i denne tråden, så er vel ikke dette rette plassen å være? Igjen velkommen i klubben! 3. Innbilte plusser og minuser, fremstillt i Android folkets subjektive ånd - selvfølgelig omtalt som objektive synspunkter - gjør ikke stort inntrykk på de av oss som har funnet noe vi bare kunne drømme om... Har du tenkt den tanken? 4. Så flott at du fant telefon drømmen din! Kan jeg få lov å ha min? 5. Jeg er svært så fornøyd med Apples kundebehandling og service, og ivaretas gjennom deres "system" på en så god måte at jeg frivillig har latt meg "fange" i lang tid fremover. Håper du opplever det samme der du er! Håper dette var til hjelp! 1. Jeg, i motsetning til noen andre, er åpen for hva jeg kommer til å investere i neste gang jeg skal ha mobiltelefon. Det er slettes ikke sikkert det blir en Android-telefon. Jeg ønsker meg en telefon som jeg kan tilpasse mine behov, og velger ut derifra. iPhone, er som du skjønner, utelukket, da jeg ikke ønsker å tilpasse meg en telefon, og underkaste meg "strenge regler" for hva jeg får bruke mintelefon til. 2. Hvor har du det fra at jeg skriver ut i fra følelser? Var en annen her som skrev om sine følelser for sin iPhone, og vedkommende syntes det var feil å diskutere dette emnet. Jeg synes det er helt på sin plass å diskutere det, slik at de som ennå står på trappen for å skaffe seg en avansert touch-telefon, kan få litt innblikk i hva som er bra, og hva som er mindre bra. I denne tråden kan de lese om iPhone og Android. 3.Leste du linken som ble postet tidligere her? Tror den het 15 grunner til hvorfor Android er bedre enn iOS? Og hvis disse punktene ikke gjelder for deg, så gjelder de for mange andre. Det forstår du vel? 4. Du skal få ha din telefon i fred for meg, det skulle da bare mangle, men da er det vel mulig at andre måtte få lov til å diskutere hvilket os som er best av Android og iOS? 5. Har enda ikke hatt behov for service på min Android telefon. Men leser man i media, så er det vel liten tvil om hvem som har havnet i avisene, med negativ omtale om sin kundeservice, eller rettere sagt mangel på service, flest ganger av Apple og Google? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 PL610 haha den var god:) Vi får ikke håpe samme ting skjer i mobilverdenen. Men jeg er faktisk redd at android skal overutvikle seg til et nytt konsept. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Synes faktisk diskusjonen rundt temaet "androideiere skal frelse iPhone eiere" er ganske så interessant. Det siste året har det gang på gang blitt laget tråder der trådstarter bare har ett mål for øye. Å fortelle folk hva som er bra med android og hvor dumt det er å velge iOS(iPhone). Innbitte android fans har tilogmed opprette falske brukere for å backe opp sine egne bibelvers, noe som egentlig sier litt om hvor ivrige folk kan bli om noe så teit som en mobiltelefon. For all del, har hatt mine runder i fanboyringe, spesielt på konsolldelen av forumet, men har aldri vurdert å lage falske brukere for å "hjelpe" meg selv. Synes det er helt greit at man lager tråder om hvor fornøyd man er med telefonen sin, diskutere rundt den og os'et. Men disse trådene "beklager du har valgt feil telefon, kom inn her så vil du forstå hvor dum du har vært" blir slitsomme i lengden. Men klarer ikke helt å holde meg borte, da de ofte blir meget underholdende. Ser at flere ikke helt forstår hvorfor man kan velge iPhone 4. Har sagt det noen ganger før men gjentar det gjerne. Telefonåret til Urgelol: Begynte 2010 med en iPhone 3GS, første iPhone. Godt fornøyd, men kjedet meg. Liker å ha noe nytt å fikle på. Kjøpte en X10, superfornøyd. Helt til den første uken var gått og nytelefonfølelsen var borte. Tregt ui, ikke betalt apps, android 1.6 og ingen updates på lenge. Elendig tastatur og dårlig batterilevetid. Kjøpte 2 stk HTC Desire 2 uker etter X10 kjøpet, en til fruen og en til meg selv. Meget godt fornøyd, føltes mer komplett enn X10, og tastaturet var milevis bedre. Men ikke i nærhetene av iPhone tastaturet desverre. Ettervært begynte ting å irritere meg, lading hver natt, gå tom for strøm midt på dagen om jeg ikke forlot hjemmet med 100% batteri, var det første. Så begynte telefonen å fuske.. hvorfor, jo fordi internminnet(som nesten ikke eksisterer på HTC Desire) var 95% fullt. Dette betydde at telefonen ikke kunne oppdatere apps, laste ned apps eller motta epost. Hvor latterlig, ikke hadde jeg innstallert så mye heller, google earth var nok til å fylle nesten hele minnet. Stadige meldinger om tvungen avsluttning av diverse systemprogrammer var også slitsomt. Ustabilt er stikkordet, og reset av telefon eller updates hjalp ikke nevneverdig. Byttet så til iPhone 4 når den kom ut. Lading annenhver natt, stabil, får tak i de apps jeg lese om på nettet, eller har behov for, exchange mot jobben fungerer bra og telefonen er lett å skrive på. Tweake med homescreens osv var noe jeg fort gikk lei av, så tapet føltes ikke stort. Kjærringa er nå på tur å hive Desiren ut vinduet, på tross av alle oppdateringene som er kommet, så det ender vel med at jeg kjøper meg en ny mobil igjen, og gir henne iPhone 4'en min. Så er vel egentlig litt på utkikk, etter en android telefon med android 2.4, bra buildkvalitet, bra kamera, stort internminne, flott design og vanilla android... håper jeg ikke må vente så veldig lenge. Men bytter da rett å slett fordi det er morsomt med noe nytt, kanskje man igjen bytter til iPhone 5 når den kommer.. 4 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Okay, skal holde meg til tittelen på tråden, "Hva har iOS som ikke Android har?" en mangel på tusenvis av mennesker som er interesserte i å teste og utvikle ROMs for å drive utviklingen av OSet framover i en rasende fart. Og dermed sikre at systemet er cutting edge hver dag. Antakelig ikke fordi dem ikke vil, men ikke får lov. Hærskarer av brukere med det eldste innen teknologi som skal forsvare dets fortreffelighet. Steve Tapt markedet pga punkt 1 2 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Har sett litt på Nexus S, men er ikke helt fornøyd med hvordan den ser ut. Nexus 2, er dette noe google har annonsert? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Nexus 2 = Nexus S, my bad. Hørtes bare ut som det var det du var ute etter, men er du ikke enig i designet er du ikke enig i designet. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Dette er en liten forklaring på hvorfor Android vil ta over og bli totalt dominant om ikke Apple gjør noe. Over 300.000 aktiveringer pr. dag(kun mobiler). Det er ca 1 millon solgte mobiler hver tredje dag! Med et sånnet tall så fører dette og med seg utviklere som vil ri på bølgen. Android Marked tar mer og mer innpå Appstore og puster de nå i bakken. Nå er det over 220.000 applikasjoner i android marked. Det blir i gj.snitt lastet ned 103 applikasjoner i sekundet! Og bare i november og desember vokste android marked med over 50.000 applikasjoner. Hva skjer når Android Marked blir større og bedre en Appstore? Det er bare spørsmål om tid. Hva skjer da med et av de få argumentene som applegutta har? Kilde: http://www.androlib.com/appstats.aspx Endret 15. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hvis det er like lite betalingsvilje i Market som det er nå så vil det nok fremdeles være App Store hvor du finner flest kvalitets apps og big name brands & spill. Lenke til kommentar
valen Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 @KjellGu: De fleste vil fortsette å kjøpe iPhone i stadig nyere versjoner? Det tror jeg. Alle vet jo at Apple brukerer er blant de mest lojale som finnes. De er rett og slett ikke åpen for andre ting. I starten var det kanskje best på bruker opplevelse på touchmobiler(med mange mangler i OSet som nå er hentet inn). Dette har jevnet seg ut. Min konklusjon er fremdeles at mange kjøper Apple fordi det er Apple. Noen få har vært uheldige på andre merker og prøver Apple av den grunn. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Helt korrekt Valen. iPhone vil fortsatt selge meget bra. Det er bare det at Android kommer til å selge så vannvittig mye mer. Mange spår at det blir som i pc-verdenen. Der Windows dominerer. Endret 16. januar 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg