Gå til innhold

Hva har iOS som ikke Android har?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google:

iphone broken screen - antall treff: 3,570,000

htc broken screen - antall treff: 1,840,000

Jada, jeg vet at det finnes en milliard innvendinger mot antall treffsøk på google. Poenget mitt er bare at der kan man lese mer hvis man er interessert.

Lenke til kommentar

HTC har hatt sine issues med DHD og Sense. Men de har pinadø gjort noe med det også. Det liker jeg. Alle kan gjøre feil, men bare en helt retter dem opp med rak rygg.

Jeg ante ikke at nye DHD kom med en troverdig batterikapasitet eller oppløsning?

Nei vent, vi er i "marginalisering av egne feil og utheving av andre sine"-stadiet i diskusjonen. Si ifra om du endrer noe av innstillingen du kom inn i tråden med.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC har hatt sine issues med DHD og Sense. Men de har pinadø gjort noe med det også. Det liker jeg. Alle kan gjøre feil, men bare en helt retter dem opp med rak rygg.

Jeg ante ikke at nye DHD kom med en troverdig batterikapasitet eller oppløsning?

Nei vent, vi er i "marginalisering av egne feil og utheving av andre sine"-stadiet i diskusjonen. Si ifra om du endrer noe av innstillingen du kom inn i tråden med.

Ikke kom her og snakk om innstilling. Din innstilling er ikke akkurat velegnet for videre diskusjon.

Jeg marginaliserer ikke egne feil, jeg trekker frem at jeg har opplevd feil. Det krever en helt spesiell type kverulant for å makte å vri det til "marginalisering av egne feil". Svar heller på spørsmålene jeg stiller i forhold til iPhone 4 i stedet for å forsøke deg på en bråkjekk ****ungeholdning. Det er en hersketeknikk som ikke fungerer.

Svar på dette kjekken: En annen sak er apples holdning til feil og problemer. Antennesaken ignorerte de lenge før de etter hvert lovte å fikse det. Siden har ingen hørt en lyd om saken. Har de fikset det?

Så nærsensor. Den fungerer ikke, men apple overser hele problemet. Hvorfor gjør de det? Jeg synes det er en slett holdning til kundene sine. Og hvorfor kan man ikke få putte et minnekort i den? Eller overføre musikk via blutooth? Eller kjøre flash? Osv, osv. Kan jeg få en god forklaring på dette så hadde det vært flott.

Og spar kjekkasholdningen din til noen som er verdt det.

Når det gjelder batterikapasitet så er den ikke så bra som på iPhone men heller ikke langt unna. Og skjermoppløsningen? LOL. Hva i himmelens navn er det du snakker om? Har du brukt øynene dine eller har du forlest deg på specs?

Første og beste testen på google:

http://www.pocket-lint.com/news/35612/htc-desire-hd-iphone-4

Så kommer amobils terningkast 4 til iPhone 4 (passende ikke sant) og terningkast 5 til DHD.

Hva kommer det av tror du?

"marginalisering av egne feil og utheving av andre sin" ??

Endret av Hayward
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så kommer amobils terningkast 4 til iPhone 4 (passende ikke sant) og terningkast 5 til DHD.

Og vi argumenterer med utdaterte terningkast, anekdoter om batterikapasitet og nærhetssensor, OG bruker googletreff til å hevde problemomfang.

Det er ikke et punkt på fanboysjekklista du ikke krysser tydelig ut :thumbup:

Altså, jeg er uenig med valen men han respekterer jeg, du er et slags troll som ødelegger nettdebatt med udokumenterbar svada og fanboykommentarer. Ikke rart denne diskusjonen ikke går noested når brukere som deg hevder objektivitet selv om de bare er fulle av pubertal hat mot konkurrerende produsenter, og kunne spart seg flerfoldige linjer og kalorier ved å bare skrive at "folk som kjøper Apple er dumminger". De innleggene hadde sikkert blitt plusset de óg.

Forøvrig, DHD er et unødvendig og lite gjennomtenkt nisjeprodukt med latterlig lav 217PPI oppløsning som blir satt i skyggen av sin billigere og bedre søstermodell, og det trenger man knapt gå langt for å finne tester/selgere/folk med erfaring fra mobilbransjen som vil verifisere.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og vi argumenterer med utdaterte terningkast, anekdoter om batterikapasitet og nærhetssensor, OG bruker googletreff til å hevde problemomfang.

Det er ikke et punkt på fanboysjekklista du ikke krysser tydelig ut :thumbup:

Altså, jeg er uenig med valen men han respekterer jeg, du er et slags troll som ødelegger nettdebatt med udokumenterbar svada og fanboykommentarer. Ikke rart denne diskusjonen ikke går noested når brukere som deg hevder objektivitet selv om de bare er fulle av pubertal hat mot konkurrerende produsenter, og kunne spart seg flerfoldige linjer og kalorier ved å bare skrive at "folk som kjøper Apple er dumminger". De innleggene hadde sikkert blitt plusset det óg.

Forøvrig, DHD er et unødvendig og lite gjennomtenkt nisjeprodukt som blir satt i skyggen av sin billigere og bedre søstermodell, og det trenger man knapt gå langt for å finne tester/selgere/folk med erfaring fra mobilbransjen som vil verifisere.

Jeg konstaterer at du unngår å svare på spørsmålene mine. Årsaken til det er åpenbar.

Lenke til kommentar

Er noe med det når androidbrukere (som overhodet ikke er fanboys eller har gruppementalitet) bare forsvarer seg mot den slemme, organiserte Apple klanen, og heller ikke prøver å sammenligne epler (heh) og pærer. Resultatet blir kjedelig og forutsigbart, og selv om begge sider angivelig prøver å heve seg over ren drittslenging, er gjennomsnittsalderen på dette forumet såpass lav, og så mange brukere inspirert av typ 4chan argumentasjon at det ikke lar seg gjøre å føre noen "ren" debatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er noe med det når androidbrukere (som overhodet ikke er fanboys eller har gruppementalitet) bare forsvarer seg mot den slemme, organiserte Apple klanen, og heller ikke prøver å sammenligne epler (heh) og pærer. Resultatet blir kjedelig og forutsigbart, og selv om begge sider angivelig prøver å heve seg over ren drittslenging, er gjennomsnittsalderen på dette forumet såpass lav, og så mange brukere inspirert av typ 4chan argumentasjon at det ikke lar seg gjøre å føre noen "ren" debatt.

Problemet ditt er at du i stedet for å diskutere IOS vs Android forsøker å dreie fokus fra det faktum at IOS og iPhone har en del åpenbare svakheter. Dette gjør du ved å fokusere på person i stedet for sak gjennom billige forsøk på hersketeknikk. Du mangler gode svar. Derfor disse billige forsøkene.

Det funker ikke. Og du blir stående alene. Ingen blir sint, bare oppgitt.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du i stedet for å diskutere IOS vs Android forsøker å dreie fokus fra det faktum at IOS og iPhone har en del åpenbare svakheter. Dette gjør du ved å fokusere på person i stedet for sak gjennom billige forsøk på hersketeknikk. Du mangler gode svar. Derfor disse billige forsøkene.

Det funker ikke. Og du blir stående alene. Ingen blir sint, bare oppgitt.

Vet ikke helt om det er noe vits i å diskutere IOS vs android i det hele tatt. Fakta er jo at det å velge iOS må forsvares, noe som i seg selv er tåpelig. Alle argument og forsøk på seriøs diskusjon ender jo bare opp med den samme konklusjonen fra flere av medlemmene her, at iOS er for appleboys eller idioter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Først, og dette er viktig så jeg bruker caps, VET DU HVA 720p ER? ER 960x640 720p? VET DU FORSKJELLEN PÅ OPPLØSNING OG PPI?

*FACEPALM*

Du tror altså at alle mobiler har 3,5" skjerm? Kanskje i din verden, men hvis du tar av deg eplebrillene vil du oppdage at det finnes større alternativer.

Jeg trodde faktisk du var smart nok til å klare å regne ut PPI av en større skjerm enn iPhone sin. Jaja, så feil kan man ta.

Hvis du må ha det med teskje så skal jeg gi deg det. En mobil med stor skjerm (la oss si 4,3") har MARGINALT høyere PPI enn iPhone 4.

4,3" 1280x720: 341 PPI

3,5" 960x640: 329 PPI

12 PPI skiller dem. Hvis vi kun snakker pixeltetthet er det i realiteten umulig å se forskjell på skjermene!

Skjønner du nå hvorfor du gjør narr av iPhone 4 ved å si at 720p i en mobilskjerm er latterlig? Det håper jeg virkelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trodde småunger diskuterte personer, ikke sak. *hoste høylytt og peke oppover*

Lenke til kommentar

If it walks like a duck, looks like a duck and quacks like a duck, it probably is a duck.

Fantroll:

"A passionate fan of various elements of geek culture (e.g. sci-fi, comics, Star Wars, video games, anime, hobbits, Mac, the Gathering, etc.), but who lets his passion override social graces with the intention of causing maximum disruption and argument."

Lenke til kommentar
Så nærsensor. Den fungerer ikke, men apple overser hele problemet.

Min nærsensor funker (etter 4.2 tror jeg det var). Skulle vært fikset før.

Og hvorfor kan man ikke få putte et minnekort i den?

Fordi iOs ikke eksponerer filsystemet for brukeren. Dette er nok et bevisst valg, og gjør at minnekortbruk blir umulig.

Eller overføre musikk via blutooth?

Igjen, dette er nok relatert til at filsystemet er skjult for brukeren.

Eller kjøre flash?

Jeg har hatt iPhone siden den kom, og jeg har aldri savnet Flash (eller, en eller to ganger har det vel vært en video jeg ikke har kunnet se). De gangene jeg har testet flash på mobil har det rett og slett ikke virket uansett, så jeg ser ikke helt tapet. Heller mangel på noen få videoer enn at alle websider er trege fordi jeg må laste bannerannonser.

Det så mange mobilnerder ikke forstår er at iPhone rett og slett ikke er designet for dem. De er ikke i målgruppen. Android er designet av ingeniører for ingeniører (men har etterhvert blitt brukervennlig nok for menigmann), og lar derfor nerder få utløp for sine tukleønsker. Apple designer for et helt annet marked. Akkurat som en Nokia 1110 ikke er for de som bryr seg om MHz i telefonen er heller ikke iPhone det. Det betyr ikke at det er en dårligere telefon, bare et annet produkt enn de fleste Android-telefoner.

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi iOs ikke eksponerer filsystemet for brukeren. Dette er nok et bevisst valg, og gjør at minnekortbruk blir umulig

Endelig en som faktisk svarer. Takk for det!

Jeg synes du gir et godt svar men jeg skjønner ikke hvorfor apple ikke tillater kommunikasjon via blutooth samt bruk av eksterne minnekort. Slik jeg ser det er dette en så stor svakhet med iPhone at mange velger den bort. Kanskje det kommer i en senere versjon, men jeg har fortsatt til gode å få en fullgod forklaring på dette. Og det er litt skuffende.

Jeg vil legge til (uten at det egentlig spiller noen rolle i denne diskusjonen) at jeg til vanlig bruker mac og ikke pc. Men finner at DHD fungerer bedre mot Mac enn iPhone. Av den enkle grunn at jeg enkelt og greit kan flytte filer mellom mobilen og Mac'en. Filer som filmer, lydfiler, dokumenter, presentasjoner og bilder.

Lenke til kommentar

Støtte nok til at jeg kan se fullverdig flash og spille flashspill. Hva mer er det som kan kreves? Alt fungerer jo.

Kun de enkleste flashspillene funker i normalt tempo, selv måtte jeg slite for å finne et på dagbladets 123spill.no, men da det var gjort bidro touchkontrollen i seg selv for at det ikke ble særlig gøy. Og det skulle heller ikke rare flashbanneret til før browsingen gikk merkbart tregere.

Etter å ha brukt Android nå i 3 mnd etter iOS bruk i 3 år, kan jeg ikke annet enn å si; absolut ingen ting. Android > iOS på alle områder.

Etter å ha lest postene dine siden du registrerte deg her kan jeg ikke annet enn å si: "denne uttalelsen er verd nada"

/care

http://www.amobil.no/artikler/iphone_taaler_ikke_kulde/80425 sier vel det meste..

Endret av Androod
Lenke til kommentar

Jeg er enig med at mangel på minnekort er en stor svakhet. Jeg jobber som teknisk support for blant annet mobiltelefoner(Nokia, HTC, Iphone, SE) i et firma, og hver gang noen bytter til Iphone ønsker de å fortsette å bruke sitt Micro SD minnekort på Iphonen. Vi har ikke kapasitet til å styre rundt med Itunes og tilhørende support, minnekortlesere og annet fjas, så da må vi bare si "beklager, det må du nok ordne selv, på en privat pc".

Minnekort og signaltap er de største, og stort sett eneste feilene/manglene vi får med Iphone 4. Daglig.

Ooh, og kalender og epost-sync mot Exchange.

Android derimot, får vi omtrent ingen henvendelser på. (Mye fordi det ikke er så mange av dem i bruk her :whistle: )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...