Gå til innhold

Hva har iOS som ikke Android har?

Anbefalte innlegg

Hold dere til trådens emne. Persondiskusjoner er i strid med forumets retningslinjer og slike innlegg slettes uten varsel. Fortsetter dere (dere vet hvem dere er) vil advarsler, eller ferier, utdeles.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ignorere brukeren? Er det ikke bare å kragle litt tilbake;)

Uansett er enig med Hayward her. Hvorfor skal alle ungdommene(siden det var feil å bruke ord som fjortiss) ha dønn lik telefon. Hva er spennende med det?! I min verden er det gruppepress. Syns det er bra at folk vurderer andre ting og ikke følger strømmen. Nei gi meg ulike former og farger og materiell bruk. Valgmuligheter har da aldri vært feil. De som velger som velger telefon ene og alene pga OS eller merke er i min verden enten fanboys eller blir de på en eller annen måte utsatt for ett press (trodde det kun var gjennom jobb men tydeligvis også i ungdomsgjenger da? ikke vet jeg... Har heldigvis ingen barn i den alderen, har heldigvis ingen barn i det hele tatt:) )

Lenke til kommentar

Hayward: Eller så gjør man som meg, selger 3GS'en,så kjøper jeg en SE x10, har den i en uke. Kjøper meg en Desire som jeg har i 3 måneder før at jeg blir lei av problemene jeg opplevde, og kjøpte meg en iPhone 4. Kall meg gjerne en fanboy om dere må.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hayward: Eller så gjør man som meg, selger 3GS'en,så kjøper jeg en SE x10, har den i en uke. Kjøper meg en Desire som jeg har i 3 måneder før at jeg blir lei av problemene jeg opplevde, og kjøpte meg en iPhone 4. Kall meg gjerne en fanboy om dere må.

Slettes ikke. Jeg har eid både 3GS og 4 men trives best med android. Jeg har ingen problemer med å skjønne at folk liker iPhone.

Lenke til kommentar

Flott. Internminnet problemet med desiren og batterilevetiden gjorde meg gal. Men android 3.0 frister den dagen det kommer.

Min erfaring med iPhone 4 er lading hver natt. Det samme gjorde jeg med desire og gjør nå med DHD. Jeg må møte dagen med fulle batterier uansett. Jeg har ikke hatt minneproblemer med verken desire eller DHD. Men det er klart bruken spiller en rolle. Og hvor mye man installerer av forskjellige programmer.

Når det gjelder andriod så savner jeg egentlig bare en ting og det er den elegante kontrollen man har over musikken på en iPhone. Der har android litt å gå på. Winamp gjør saken mye bedre men ikke helt 100%.

Det jeg savnet mest på iPhone var muligheten til å bruke minnekort. Til DHD'en har jeg to minnekort på 32 gb. Det ene pakket med musikk og det andre med serier og filmer. Kjeder meg aldri! :)

Redigert: rettet et par skrivefeil.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Min erfaring med iPhone 4 er lading hver natt. Det samme gjorde jeg med desire og gjør nå med DHD.

Med identisk bruksmønster mellom telefonene deler jeg ikke den erfaringen, og det er grenser for hvor langt man kan strekke subjektivitet.

Nå skal det nevnes at min erfaring er at Desire holder vesentlig lengre enn DHD

Så igjen min konklusjon er enten slaver av hypen eller de tvinges gjennom jobb.

Eller at de trives bedre med iOS enn android, og liker at mobilen har kvalitetspreg konstruksjonsmessig og utseendemessig.

Det er ikke uforståelig akkurat.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart ingen stygg mobil. Kanskje litt fin også på en måte.

Synd utseende går utover ting som holdbarhet(glass som knuser) og antenne (mister dekning) og at den rett og slett er så kantete at man trenger denne gummi innfatningen til mobilen uansett om man hardnakket fremdeles påstår at man ikke får veldig mye svakere signal av å holde den vanlige under samtale.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt klart ingen stygg mobil. Kanskje litt fin også på en måte.

Synd utseende går utover ting som holdbarhet(glass som knuser) og antenne (mister dekning) og at den rett og slett er så kantete at man trenger denne gummi innfatningen til mobilen uansett om man hardnakket fremdeles påstår at man ikke får veldig mye svakere signal av å holde den vanlige under samtale.

Blir å bytte et problem mot et annet, å miste en del av dekningen etter å ha holdt telefonen på et vis i en samtale mot å ha en telefon som kræsjer uten videre.

Men det kan se ut som om de tidlige modellene av iphone4 er mer utsatt for dekningsfall enn de med litt senere produksjonsuke.

Amobil prøvde vel å fremprovosere problemet uten stort hell i sin test, men de kunne sikkert testet den ytterligere under "norske forhold"

Forøvrig ante jeg ikke at androidmobiler tåler å bli mistet i asfalten, og at det er en egen svakhet hos iphone.

Ødelagt er ødelagt om den blir knust eller bare slutter å virke etter min mening.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt riktig jeg skulle lett klart å ødelegge en mobil selv. Har bare lest at glass innfatningen til iPhone er spesielt utsatt. Spesielt dersom man er så uheldig å miste den i bakken og ett av hjørnene treffer først.

Angående hvor mye signal man mister så ville jeg nok vurdert å stole på denne testen til Anandtech. Min mobil mister også litt selvsagt nøyaktig hvor mye vet jeg ikke.

http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/2

Nøyaktig hvor mye dette har å si i praksis vet jeg ikke. Talla er litt høyere for iPhone4 enn Nexus One og veldig mye høyere enn iPhone3GS.

Lenke til kommentar

Hmm, er dere på dekningbiten igjen? Kanskje det skal sies at det er flere telefoner som lider av samme nød og ikke bare iPhone? Synes dette blir så til de grader fremprovosert nettopp fordi telefonen kommer fra Apple så de andre produsenten havner i skyggen og bare ler mens Apple må ta i mot kritikk.

Og til dere som fulgte med så er det spesielt USA som sliter med dekningen, vi i Norge har ikke de samme problemene. Jeg kjenner ingen som har mistet dekningen slik norske medier fremstilte saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring med iPhone 4 er lading hver natt. Det samme gjorde jeg med desire og gjør nå med DHD.

Med identisk bruksmønster mellom telefonene deler jeg ikke den erfaringen, og det er grenser for hvor langt man kan strekke subjektivitet.

Nå skal det nevnes at min erfaring er at Desire holder vesentlig lengre enn DHD

Så du har en annen erfaring enn meg. Hva så? Min erfaring er at både iPhone4 og DHD må lades hver natt. Med så langt jeg vet - helt identisk bruksmønster. Samme jobb, samme liv og samme livsstil. Anklager du meg for å juge? Eller hva mener du?

Jeg har gjort mitt valg basert på mine erfaringer. Og mine erfaringer er som beskrevet.

Lenke til kommentar

Hmm, er dere på dekningbiten igjen? Kanskje det skal sies at det er flere telefoner som lider av samme nød og ikke bare iPhone? Synes dette blir så til de grader fremprovosert nettopp fordi telefonen kommer fra Apple så de andre produsenten havner i skyggen og bare ler mens Apple må ta i mot kritikk.

Og til dere som fulgte med så er det spesielt USA som sliter med dekningen, vi i Norge har ikke de samme problemene. Jeg kjenner ingen som har mistet dekningen slik norske medier fremstilte saken.

Jeg mistet dekningen på min iPhone 4, men så bor jeg i en kjellerleilighet, og har dårlig dekning generelt, men med iPhone 4 var den ekstra dårlig.

Lenke til kommentar

Det gikk litt fort, så kantete at den er vond å holde i dersom man ikke har den gummi innfatningen.

Det finnes en redigerings knapp :)

Mine erfaringer tilsier at det er bedre batteriholdbarhet på iPhone 4 kontra Desire. Standby tiden er merkbart bedre og den holder også bedre stand ved f.eks bruk av mobildata. Men når det er sagt, er det ingen som helst problemer å tvinge batteriet i kne på under 1 dag.

Men dette med batteri blir så forskjellig utifra hvilke bruksområder man har for seg.

Denkningsproblemet kan eg ikkje si eg har merket noe særlig til. Bor også i en kjellerleilighet, og sleit til tider med dekningen på Desire`en, men dette virket helt tilfeldig egentlig...Faktisk er det mindre problemer med iPhone 4, det er aldri 0 dekning i kåken. Klart det funker fint å fremprovosere dekningstapet, men det gikk ganske greit på forrige telefon også :)

En ting derimot som eg sliter litt med med iPhone 4, er at mobildata slutter å funge sånn med jevne mellomrom. Man må da ty til Flymodus på og av metoden, så er det god gang :roll:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Helt riktig jeg skulle lett klart å ødelegge en mobil selv. Har bare lest at glass innfatningen til iPhone er spesielt utsatt. Spesielt dersom man er så uheldig å miste den i bakken og ett av hjørnene treffer først.

Angående hvor mye signal man mister så ville jeg nok vurdert å stole på denne testen til Anandtech. Min mobil mister også litt selvsagt nøyaktig hvor mye vet jeg ikke.

http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/2

Nøyaktig hvor mye dette har å si i praksis vet jeg ikke. Talla er litt høyere for iPhone4 enn Nexus One og veldig mye høyere enn iPhone3GS.

Jepp, nei om jeg begynner å falle ut i samtaler skal jeg saktens klage på dekningsfall jeg òg, men anandtech fikk dog tak i testeksemplaret sitt tidlig i god anandtech-ånd. Men det ble fort et større problem av at det var iphone4 som satt med problemet, og ikke HTC wildfire.

Om iphone 4 eksempelvis hadde blitt levert med softwaren/firmwaren til Galaxy S, tror jeg den ville fått terningkast to hos selv upartiske publikasjoner.

Folk forventer perfeksjon av Apple, og når ikke alt er 100% blir det fort mye bråk.

Men det var nytt for meg at glasset var spesielt utsatt mtp knusing, men ser for meg at det stemmer det du sier om man mister den mot kantene.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Blir å bytte et problem mot et annet, å miste en del av dekningen etter å ha holdt telefonen på et vis i en samtale mot å ha en telefon som kræsjer uten videre.

Men det kan se ut som om de tidlige modellene av iphone4 er mer utsatt for dekningsfall enn de med litt senere produksjonsuke.

Amobil prøvde vel å fremprovosere problemet uten stort hell i sin test, men de kunne sikkert testet den ytterligere under "norske forhold"

Forøvrig ante jeg ikke at androidmobiler tåler å bli mistet i asfalten, og at det er en egen svakhet hos iphone.

Ødelagt er ødelagt om den blir knust eller bare slutter å virke etter min mening.

Knuste glass på iPhone finnes det hundrevis av rapporter om på nett. Jeg har ikke sett noen på DHD. Opplys meg gjerne. Når det er sagt så forventer jeg ikke at glass skal tåle alt. Men glasset i iPhone har blitt kritisert for å ikke være godt nok og apples rutiner for skifte av glass har også vært kritisert. Personlig er akkurat den saken mindre viktig for meg. Min 3GS gikk i gulvet flere ganger uten at den knuste. Det samme skjedde med min Desire. Den gikk i flisegulvet flere ganger og fikk til slutt en liten bulk. Men virket helt upåklagelig.

En annen sak er apples holdning til feil og problemer. Antennesaken ignorerte de lenge før de etter hvert lovte å fikse det. Siden har ingen hørt en lyd om saken. Har de fikset det?

Så nærsensor. Den fungerer ikke, men apple overser hele problemet. Hvorfor gjør de det? Jeg synes det er en slett holdning til kundene sine. Og hvorfor kan man ikke få putte et minnekort i den? Eller overføre musikk via blutooth? Eller kjøre flash? Osv, osv. Kan jeg få en god forklaring på dette så hadde det vært flott.

HTC har hatt sine issues med DHD og Sense. Men de har pinadø gjort noe med det også. Det liker jeg. Alle kan gjøre feil, men bare en helt retter dem opp med rak rygg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Knuste glass på iPhone finnes det hundrevis av rapporter om på nett. Jeg har ikke sett noen på DHD. Opplys meg gjerne. Når det er sagt så forventer jeg ikke at glass skal tåle alt. Men glasset i iPhone har blitt kritisert for å ikke være godt nok og apples rutiner for skifte av glass har også vært kritisert. Personlig er akkurat den saken mindre viktig for meg. Min 3GS gikk i gulvet flere ganger uten at den knuste. Det samme skjedde med min Desire. Den gikk i flisegulvet flere ganger og fikk til slutt en liten bulk. Men virket helt upåklagelig.

En annen sak er apples holdning til feil og problemer. Antennesaken ignorerte de lenge før de etter hvert lovte å fikse det. Siden har ingen hørt en lyd om saken. Har de fikset det?

Så nærsensor. Den fungerer ikke, men apple overser hele problemet. Hvorfor gjør de det? Jeg synes det er en slett holdning til kundene sine. Og hvorfor kan man ikke få putte et minnekort i den? Eller overføre musikk via blutooth? Eller kjøre flash? Osv, osv. Kan jeg få en god forklaring på dette så hadde det vært flott.

HTC har hatt sine issues med DHD og Sense. Men de har pinadø gjort noe med det også. Det liker jeg. Alle kan gjøre feil, men bare en helt retter dem opp med rak rygg.

Så hvis man snur på spørsmålet; Hva har Android som ikke iOS har?

Jo; Ryggrad :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...