Gå til innhold

Hva har iOS som ikke Android har?

Anbefalte innlegg

Her kan dere se sjefen for Rovio (de som lager Angry Birds) forklare hvorfor Apples App Store funker, mens googles versjon ikke gjør det (som kommersiell plattform).

Angry Birds creators: Apple still does mobile apps best

Synes han burde holde kjeft, han har jo selv uttalt at de kommer til og tjene 1mill$ pr mnd i reklameinntekter på Android platformen:

http://techcrunch.com/2010/12/03/angry-birds-android-1-million-advertising/

Det er uten tvil i reklame pengene ligger i android, det er også derfor Google lanserte android.

Edit: Ble med en ekstra bokstav :)

Tja både og, Androids markedsandeler kommer til å bli så store at lager man noe som blir "litt" populært er mulighetene til og tjene store penger ganske stor..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som skriver at Android ikke har noe håp når det gjelder og tjene penger på apps pga av piratkopiering osv, har jeg bare dette og si:

Det selger nå over 300.000 enheter daglig med Android installert, hvor mange % av disse tror dere virkelig er nerder som driver og laster ned ulovlige Android apps og spill? La oss ta litt godt i og si at det er ca 10%, da sitter vi igjen med 90% av de som sikkert knapt nok vet at det er Android som er på mobilen sin og er nok vel så fornøyd med mobilen sin som de hadde vært om de hadde kjøpt en iPhone..

Lenke til kommentar
Jeg tok meg tid til å lese den, noe du tydeligvis ikke hadde gjort. I siste avsnitt sto følgende:

According to Epic’s Mark Rein the engine works on the Android OS and in fact it is being offered up to licensees but there are no plans to bring Infinity Blade to Android just yet. Rein says that it will get there but it’s not as big of a focus as iOS mostly because Android devices come with a multitude of different hardware options and ensuring that the game works correctly across all of the different devices will be a challenge.[/]

Mulig du har tatt deg bryet med å lese linken, men du forsto tydeligvis ikke hva som sto der. Siste del av sitatet ditt bekrefter alt Lilac med flere har hevdet gjennom hele denne tråden. Er forskjell på å lese og å forstå... :roll:

"Rein says that it will get there". Tolk den for meg.

Ellers synes jeg de mest hardcore Android-folka burde lære seg litt om oppførsel på forum. Det meste av støyen og uvilligheten til å høre på hva folk sier kommer definitivt fra den siden. De fleste som forsvarer iOs her har faktisk påpekt at Android er en knallplattform, men at vi har en preferanse for iOs. Androidfolket roper stort sett bare om at alle som ikke forstår hvorfor de har rett er idioter.

Ja, Lilac1 er et glimrende eksempel på at Apple folk oppfører seg. Idiotisk av deg å presse ut noe sånt.

Lenke til kommentar

Tja både og, Androids markedsandeler kommer til å bli så store at lager man noe som blir "litt" populært er mulighetene til og tjene store penger ganske stor..

Tja, Infinity Blade tjente inn $1,625,829.76 på 4 dager, og her er det kun talt de som bruker Gamecenter, så det virkelige tallet er noe høyere.

Lenke til kommentar

Ekte idioter klarer ikke å argumentere skikkelig, og tyr til personangrep og "LALALALA, kan ikke høre deg!"-innstilling.

Personlig blåser jeg i hva som er lettest å utvikle til. Jeg tror 99% gjør det, der 1% er utviklere. Det er så opplagt at folkene her inne prøver å skyte etter en akilleshel, for å lage en stor sak ut av noe latterlig ubetydelig.

Om du virkelig bryr deg så mye om kompatibilitet eller piksler, så kan du gladlig få velge mobilen din etter det.

Edit: Samme gjelder hvem som tjener mest på apps! Hvorfor i svarte skal jeg bry meg?

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, Infinity Blade tjente inn $1,625,829.76 på 4 dager, og her er det kun talt de som bruker Gamecenter, så det virkelige tallet er noe høyere.

Har vel ikke sagt noe om at det ikke er gode penger og tjene i APP-store også har jeg? Og slik det her vært til nå er det nok flere "solskins" historier når det gjelder App-store vs Android Market, men pga av den vannvittige veksten til Android vil det etter min mening også skje store ting med Android Market. (Luncher Pro+ til Android har solgt over 2mill kopier til 16kr stk, en mann med en god idè = steinrik)

Lenke til kommentar

Stool Sample: Jeg skrev at Infinty Blade kommer til Android. Sjefen for spillstudioet sier det jo selv, altså Mark Rein. Så jeg har forstått og jeg har rett.

Kvasbo: Oppførsel er gull det, det er mange rare mennesker som er helt sykelige tilhengere av sin plattform. Dersom du sikter til maset mellom meg og Lilac1 som dårlig oppførsel så kan jeg fortelle meg igjen jeg har ingen Android mobil per dags dato. Jeg bare liker å tilbakevise det Lilac1 kommer med. Sinte mannen burde ta ut enda mer frustrasjon på sin blogg er nå min personlige mening for da hadde dere sett mindre til meg her;)

PL610: Google har da alltid handlet om å tjene penger på reklame, ikke noe nytt der.

Lenke til kommentar

Hva Google vil og ikke vil vet jeg ikke. De har åpenbart funnet en Reklame modell som funker for de.

Anrdoid Market selger jo reklameløse programmer og spill, trodde jeg. Må man ha reklame på produktene man har tilbyr gjennom Android Market?

Lenke til kommentar

Hva Google vil og ikke vil vet jeg ikke. De har åpenbart funnet en Reklame modell som funker for de.

Anrdoid Market selger jo reklameløse programmer og spill, trodde jeg. Må man ha reklame på produktene man har tilbyr gjennom Android Market?

Nei, det velger man selv, alt etter hvilken modell som passer best...

La oss ta f.eks Angry birds som på iOs koster 5kr? og har solgt i X antall mill, mens på Android har de valgt og gi det ut gratis men med en liten reklamebanner i starten av vært level, inntekter antatt til og være 1mill$ i mnd.. De har også uttalt at de vil komme med en reklamefri utgave til Android for de som ikke ønsker og ha reklame i spillet, Frihet og valg kalles det :thumbup:

Lenke til kommentar

Mangel på vilje og/eller ressurser? Ikke vet jeg og jeg tror heller ikke vi kommer fram til så mye ved å svare ett spørsmål med ett spørsmål med ett spørsmål. Svaret mitt er jeg vet ikke. Du har ideer du ønsker å dele med oss om dine spekulasjoner og det er at de vil tjene på reklamen ser poenget ditt og det er godt poeng.

Lenke til kommentar

iOS har da iAds i USA. Er utrolig mye å tjene på reklame for folk. Kan hende at for noen så er reklame bedre enn å ta 6 kroner for en App.

Hvorfor? Flere vil sannsynlig laste ned den. Folk er gjerrige og velger det billigste (som regel).

Så hvorfor har ikke Apple gitt oss som bor herover iAds? Det er jo tross alt gratis for oss som bruker det. Muligeten for at vi ville fått Angry Birds med reklame enn Angry Birds lite er ihvertfall større.

Ser jo også hvor mange gratis App som er i Android market takket være den løsningen.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar
Ordentlig 3D grafikk på android er enda ikke noen realitet, og vil muligens heller ikke bli det, du baserer tøvet ditt på en magisk framtidsvisjon som du dirigerer vrangforestillingene dine ut i.

Lever du på planeten som heter Jorden eller er du et vesen som lever på en annen planet som ikke har peiling på hva 3D grafikk / smart mobiler er?

Det du sa her er beviset på at du ikke har snøring på hva du snakker om. Du har ikke rett til å snakke om Android når du kommer med slike uttalelser.

Jeg har spilt dungeon hunter 2 på desire, tro meg, jeg VET hva jeg snakker om.

Porteringssyke var en mild benevnelse, og salget er som sagt i likhet med alle andre android apps, elendig. Men slapp av, alt ordner seg nok når Nvidia trår til med lisensiering ;)

Dersom det mot all formodning er Android du snakker om jeg så tror jeg bare vi henviser til PC'n.

Det. Der. Det er det galeste jeg har lest til nå i denne tråden.

Til dere som skriver at Android ikke har noe håp når det gjelder og tjene penger på apps pga av piratkopiering osv, har jeg bare dette og si:

Det selger nå over 300.000 enheter daglig med Android installert, hvor mange % av disse tror dere virkelig er nerder som driver og laster ned ulovlige Android apps og spill? La oss ta litt godt i og si at det er ca 10%, da sitter vi igjen med 90% av de som sikkert knapt nok vet at det er Android som er på mobilen sin og er nok vel så fornøyd med mobilen sin som de hadde vært om de hadde kjøpt en iPhone..

Gi meg omsetningstallene i såfall, ikke "antall nedlastninger" eller "antall brukere", men antall tjente utviklerkroner på paid-apps til android. I sommer var de på 2% av appstore sine.

La oss ta f.eks Angry birds som på iOs koster 5kr? og har solgt i X antall mill, mens på Android har de valgt og gi det ut gratis men med en liten reklamebanner i starten av vært level, inntekter antatt til og være 1mill$ i mnd.. De har også uttalt at de vil komme med en reklamefri utgave til Android for de som ikke ønsker og ha reklame i spillet, Frihet og valg kalles det :thumbup:

Flott at du legger ved en link til påstandene dine, her er min:

http://www.tomsguide.com/us/angry-birds-android-iphone-app-store,news-9535.html

Derfor er angry birds reklamefinansiert til android. Dette er ikke noe man kan basere dyre lanseringer med store utviklerteam (som infinity blade) eller nisjeprosjekter på.

E: Kvasbo kom meg på sett og vis i forkjøpet.

Edit: Samme gjelder hvem som tjener mest på apps! Hvorfor i svarte skal jeg bry meg?

Fordi jeg liker å få nye programmer til mobilen min, og om utviklerene av paid-apps flagger ut slik mange gjør vil det ikke komme nye (bra) programmer. Men sikkert tonnevis av shovelware.

Stool Sample: Jeg skrev at Infinty Blade kommer til Android. Sjefen for spillstudioet sier det jo selv, altså Mark Rein. Så jeg har forstått og jeg har rett.

Det var MYE å lese inn i "Sikkert, en gang", men uttalelsen kalles å dekke egen rygg. Legg merke til at studiosjefen nevnte viktig info som sannsynlig releasekvartal og hvem som tar seg av porteringen. Eller ikke. Du kan forsåvidt google "infinity blade for android" og forberede deg på ganske ensidige resultater.

Kvasbo: Oppførsel er gull det, det er mange rare mennesker som er helt sykelige tilhengere av sin plattform. Dersom du sikter til maset mellom meg og Lilac1 som dårlig oppførsel så kan jeg fortelle meg igjen jeg har ingen Android mobil per dags dato. Jeg bare liker å tilbakevise det Lilac1 kommer med. Sinte mannen burde ta ut enda mer frustrasjon på sin blogg er nå min personlige mening for da hadde dere sett mindre til meg her;)

Forskjell på å tilbakevise og å bevisst feiltolke for å hevde et poeng, men det er du for dum til å skjønne. I tillegg er du åpenbart for dum til å skjønne at din påståtte mangel på androidtelefon ikke gjør deg ute av stand til å være en tendensiøs unge som "krangler" som om han var i debattimen på ungdomsskolen.

Kanskje spesielt mtp at du enda ikke har mestret sitatfunksjonen på forumet, eller at du bevisst ikke bruker den fordi du er redd for at folk finner ut at du er en fallskjermkonto til en av de flerfoldige android-krigerne som har blitt diskreditert i den andre tråden om dette som du deltok aktivt i, der en bruker plutselig hadde et alias eller to han postet under.

Du var kjapt ute med å kritisere hw.no sine admins for at tråden ble stengt, dog.

Nevnte du ikke den fantastiske brannmuren din for et stykke tid siden? Noe er du jo redd for at folk skal finne.

Forøvrig, om du er en utestengt bruker som plutselig har kommet tilbake ser vi jo sikkert ENDA mindre til deg i framtiden;)

Hva setningsstruktur og snål bruk av egennavn angår må du i det minste ha dysleksi. Det snevrer utvalget noe.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han sier jo ikke noe om at han ikke tjener penger på Android. Bare det at Android er et mer gratis basert sted med reklame, mens iOS er basert på betaling fra forbrukerne.

Men Android tar begge deler.

Så denne kommentaren der, og synes den stemmer godt:

I have to agree that the iOS App Store is superior, however Android >>> iOS.

However, the Android Market is rapidly improving, which can't be said of iOS.

Jeg tror banne meg du har en hodeskade som forhindrer deg i å oppfatte virkeligheten. HVOR sier mark rein at infinity blade kommer til android?

According to Epic’s Mark Rein the engine works on the Android OS and in fact it is being offered up to licensees but there are no plans to bring Infinity Blade to Android just yet. Rein says that it will get there but it’s not as big of a focus as iOS mostly because Android devices come with a multitude of different hardware options and ensuring that the game works correctly across all of the different devices will be a challenge

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

According to Epic’s Mark Rein the engine works on the Android OS and in fact it is being offered up to licensees but there are no plans to bring Infinity Blade to Android just yet. Rein says that it will get there but it’s not as big of a focus as iOS mostly because Android devices come with a multitude of different hardware options and ensuring that the game works correctly across all of the different devices will be a challenge

Ja, han hørtes jo ekstremt positiv ut. Når versjonen står for dørene til høsten eller noe kan jeg sikkert ta tilbake det jeg sa om at det sikkert ikke i framtiden vil komme en eller annen versjon av spillet til android

Det er tydeligvis ikke planlagt, og det har ikke kommet. Dette ENDRER ikke på at alle storlanseringer i høyeste grad kommer til iOS først, og om de gjør det bra der, kommer de kanskje til android med tiden. Det jeg kan si er at det vil ta lang tid, massive pirattiltak og enorm satsning for at tegra 2 skal bli noe suksess. Og det forutsetter at det ikke dukker opp noe nytt hos Apple.

/end derail.

Han sier jo ikke noe om at han ikke tjener penger på Android. Bare det at Android er et mer gratis basert sted med reklame, mens iOS er basert på betaling fra forbrukerne.

Men Android tar begge deler.

Teoretisk sett bruker vel iOS også begge deler?

Valen: Hva er egentlig svaret du godtar fra iOS-brukere? Ja, vi er hjernevaskede og tar feil, du har objektivt rett, Android er best?

Dette er ikke en spekk-konkurranse, det eneste som til syvende og sist teller er om man får gjort det man vil med telefonen og hvordan brukeropplevelsen er. Alt annet er bare støy. Det har ingenting å si hvor mange mhz en telefon har, eller hva slags cpu som sitter i den, så lenge den kan kjøre programvaren brukeren ønsker. Androidtelefoner funker flott, det samme gjør iPhones.

Hardware er for meg fullstendig uinteressant sålenge den virker. Apple forstår hva som har noe å si - det er derfor de med iPhone ikke fokuserer på CPU-hastigheten, men på skjermen - en spekk som faktisk har noe å si for brukeren. For å ta en sammenlikning har jeg nettopp kjøpt en ny laptop til 14.000 med 1,86Ghz C2D-prosessor. Helt elendig på papiret, og den beste maskinen jeg noen sinne har hatt i bruk. Den har topp tastatur, god skjerm, nok ram og disk, veier lite og har super batterilevetid. Det er en Macbook Air - enda et eksempel på at Apple forstår at hardware bare er noe som understøtter brukeropplevensen, alle tallene har ingenting å si.

Jeg vet at man får gjort alt man ønsker på en Android-fon, og at man er friere til å konfigurere som man vil. Men vet du hva? Jeg gidder ikke. Og Android out of the box er for ingeniørsk for meg, jeg vil ikke forholde meg til en task manager på telefonen min (eller på laptopen, for den saks skyld).

(jeg har forøvrig hatt begge plattformer, samt kodet for dem, er datasiving og dermed en meget oppegående bruker av teknologi, og foretrekker iOs fordi jeg rett og slett har null interesse for å bruke fritiden på å forholde meg til forskjellige roms, rooting av telefon osv. Nerding får jeg gjort nok av i arbeidstiden)

Å være overlegen og overbærende og sikker på at du har den ene og fulle sannhet fordi du har lagt merke til at Android-telefoner har bedre specks enn iPhone får deg bare til å fremstå som skikkelig dum.

Denne fortjener en ny side. Den skled ikke inn første gang, men Valen er ikke kjent for å ha lett for det. Det virker som om det er forbi ham at alt han har bevist er at android kanskje blir relevant en gang i framtiden, og at iOS er relevant i dag.

MEN LA OSS IKKE GLEMME DET VIKTIGSTE:

Dyrere androidtelefoner har stort sett flere mhz enn iOS-telefoner, og gjør det bedre i syntetiske tester!

Da får det bare være at det lugger når man browser en nettside/blar i menyen.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vi har fått med oss er at du kun kommer med tull angående Infinity Blade. Jeg brukte bare linken din. Jeg tolket ikke svaret. Jeg siterte hva sjefen selv hadde sagt. Jeg tilbakeviste din påstand.

Du derimot TOLKET hva sjefen sa. Du hiver løs på tastaturet og prøver å angripe meg fordi du ikke hadde sett og lest linken men bare googlet "Infinity Blade + Android" og linka den først og beste du fant. Den viste seg å ikke inneholde akkurat hva du hadde regnet med og nå sitter du bare og koker kål rett og slett. Jeg vet virkelig ikke hva du prøver å oppnå.

Greit du kommer med antydninger om hva og hvem jeg er. Det går helt fint for meg men det fjerner ikke det faktum at du har tatt feil i hvert eneste utsagn du har hatt til nå. De siste siden har du prøvd å ro deg i land pga det tullet du skrev om det fantastiske spillet Infinity Blade. Halvparten av det du skriver er ikke roing engang men bare tull om hvor hjernedøde vi andre som skriver her er. Dette har ikke jeg gjort en eneste gang så de kjære admin guttene og jentene har absolutt ingen grunn til å banne meg fra denne tråden. Slik jeg ser det har jeg ikke gjort noen overtramp. Skjønner derimot at du begynner bli bra frustrert da dine poeng ble skutt i biter. Lapp videre du men seriøst JEG har bare lest hva du linket til og det er ingenting å være lei seg for. Du bør derimot være glad for at jeg faktisk fremdeles er med i denne diskusjonen og ikke bare fjaser tull.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...