Gå til innhold

Hva har iOS som ikke Android har?


Anbefalte innlegg

Egentlig handler jo denne diskusjonen om iOS og Android og der kan vi fort oppsummere følgende: Nei iOS har ikke noe som Android ikke har. Med Android kan du få til akkurat det samme samt mye mer. Velkommen til å motbevise den da bevisbyrden ligger på iOS denne gangen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har aldri eid en iPhone, da jeg anså iPhone som noe for klyser, og valgte på bakgrunn av mange anbefalinger Android som min første smarttelefon (Nexus One).

 

Erfaringene så langt er veldig variert. Det virker som et solid og godt OS, men det er de mange små irritasjonsmomentene som trekker ned. Jeg vil dra frem et par.

 

- "Marked" er ute av kontroll og oversvømt med boss. Og da tenker jeg ikke på "tulle-apps" men applikasjoner som rett og slett ikke virker, fulle av bugs, eller bare er rett og slett skikkelig dårlig. Jeg må ofte leite lenge, om jeg i det hele tatt finner noe som tilfredstiller hva jeg ønsker meg.

Man kan gjerne skylde på så mangt, at det skal fungere på et utall hw kombinasjoner, den fantastiske åpenheten med open-source, og lignende, men uansett hva som måtte være grunnen blir sluttresultatet det samme; dårlig brukeropplevelse og frustrasjon.

 

Det jeg har hørt av erfaringer fra iOs svarer til at dette er et par hakk bedre på AppStore ? Det ville ihvertfall ikke forundre meg om kvaliteten er bedre med ett knippe hw, samt strengere kontroll med applikasjonene som ligger der.

 

- Dårlig flyt! Selv med uante mengder Mhz innabords lugger og hakker menyer, bilder er unødvendig trege å vise frem fra cache. Det er ikke til å komme unna at grensesnittet flyter som en drøm på iOs.

 

Det var to ting jeg vil trekke frem iOs har som jeg synes fungerer dårlig på min telefon. Tror ikke jeg ville være fremmed for tanken å prøve en iPhone neste gang. Det ender stort sett alltid opp med at jeg kun bruker den til hva den er tiltenkt uansett, ringe og sms.

 

Til syvende og sist vil jeg si at det må være totalopplevelsen som teller, og ikke isolert sett hvilken hardware eller antall funksjoner et OS innehar. Der synes jeg Android faller til kort.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Og din konklusjon er basert på hva?

 

 

Min er basert på 12 dager med SE X10, som raskt ble byttet ut med 2 stk HTC Desire, en til meg og en til kjærringa, men solgte min etter 3 måneder, fordi den manglet noe jeg trenger. Stabilitet, opplevd batterilevetid og appstore. Hører stadig klaging over kjærringa sin Desire så vi må vel bytte den ut snart.

 

De baserer jeg på min iphone 2G som jeg har hatt siden april 2008, iPhone 3GS siden juli 2009 (denne er gitt bort til kona da den ikke tilfredstiller mine behov), HTC Desire siden april 2010, SE Xperia X10 mini siden mai, og iPhone 4 som jobbtelefon siden desember. Jeg har fremdeles alle telefonen... HTC Desire med 2.3 er fremdeles bedre og oppleves raskere en iPhone4. Mangelen på en god kalenderwidget på iPhonen er også ganske irriterende da den er hyppig brukt på jobb.

 

Nok en funksjon som dog eksisterer på iPhone4 og ikke på Android er visning av batteristatus på BT handsfree på telefonen. Det er veldig kjekt når du prater mye i telefonen.

 

Nå har jeg kjørt LeeDroid software på min desire i et par mnd og den har kun vært restartet pga at jeg har pratet tom telefonen et par ganger uten strømkontakt eller PC i nærheten. Det at telefonen og BT handsfree begge har microusb ladeplugg er også en fordel mot nå når jeg må ha 2 ladere for telefon og HF.

 

En glimrende kalender-applikasjon til iPhone er CalenGoo. Den dekker etter min vurdering i praksis alle behov og vel så det. Det finnes også en Android-utgave av CalenGoo, en versjon som nå er under utvikling.

Lenke til kommentar

Men hvordan går det med den fullhdmobilen du ønsket deg?

Jeg svarte deg i orginaltråden men du svarte aldri tilbake. Kanskje fordi du innså at du ved å gjøre narr av en telefon med 720p skjerm også gjør narr av favoritttelefonen din? Eller synes du at iPhone 4 er "perfekt" og alt med lavere eller høyere oppløsning automatisk er dårlig? :roll:

 

Først, og dette er viktig så jeg bruker caps, VET DU HVA 720p ER? ER 960x640 720p? VET DU FORSKJELLEN PÅ OPPLØSNING OG PPI?

 

Slitsomt når folk er dumme med vilje. Emils og Androod kan ikke noe for det, men du ser ut til å insistere på å ta feil.

 

Jeg tror Apple-folk hadde valgt iPhone 5 selv om den er dårligere enn en Doro. Nettopp fordi de ikke klarer å vende Apple ryggen samme hva.

 

Anti-apple hysteriet er så høylytt nå at de frivillig kjøper seg fiasko-totale enheter som galaxy S, galaxy tab og desire HD i ren protest mot merket. Det sier mer enn nok, tbh.

 

Egentlig handler jo denne diskusjonen om iOS og Android og der kan vi fort oppsummere følgende: Nei iOS har ikke noe som Android ikke har. Med Android kan du få til akkurat det samme samt mye mer. Velkommen til å motbevise den da bevisbyrden ligger på iOS denne gangen

 

Denne diskusjonen handler om hvilken fallskjermkonto du poster fra, siden jeg kun har sett en person være så hjernedød og fortsatt være kapabel til å konstruere hele setninger, som en slags idiot-savant.

 

Ferrari eller hjemmesnekra volvo som bryter sammen kontinuerlig med ni hundre hester, iOS eller android?

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ler inni meg når jeg ser hva du klarer å presse ut av munnen din. Galaxy S har solgt over 10 millioner, Desire HD er også en god suksess. Tror du virkelig alle de millionene protesterer mot Apple? Hvorfor i alle verden skal noen gidde det og hva i all verden skal folk få ut av det?

 

Som det er sagt MANNNNNNNNGE ganger tidligere her, folk kjøper etter behov og vilje, ikke alltid etter merke. De eneste jeg vet om som KUN kjøper etter merke er Apple folka. Apple gjør det vanskelig for seg selv når App Store skal holde så strenge linjer at utviklerne kan ikke ha noe der som Apple ikke tålerer, samtidig som du er låst til Apple.

 

Folk vil ha fritt rom. Hadde Apple holdt en mindre strikt linje og latt folk bestemme over et produkt de hadde kjøpt hadde det allerede lignet mer på et godt OS.

 

Men jeg tar ikke deg på et ord som du sier, med tanke på din mentale alder.

Lenke til kommentar

Jeg ler inni meg når jeg ser hva du klarer å presse ut av munnen din. Galaxy S har solgt over 10 millioner, Desire HD er også en god suksess. Tror du virkelig alle de millionene protesterer mot Apple?

 

Galaxy S er rimelig rimelig i Asia der den faktisk selger, Desire HD har ikke solgt særlig godt utenfor skandinavia, og Galaxy tab har "shipped" to millioner enheter til butikkene, hvor mange som støver ned på en hylle vil ikke Samsung ut med.

 

Men fortsett å kringkaste uvitenheten din, er god underholdning, og ikke minst representativ for brukerbasen du tilhører.

 

Men jeg tar ikke deg på et ord som du sier, med tanke på din mentale alder.

 

Tar på meg...med? Jeg har åpenbart for lav mental alder til å tolke denne.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Så alt du har skrevet er ironi? Uansett så er det ikke noe mer å diskutere oss to i mellom. Vi blir aldri enige samme hva.

 

 

Frister å skrive at det eneste Ios har som Android ikke har er fanboys, men jeg skal prøve å ikke kaste mer krutt på bålet.

 

Så enig.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Lilac1: Det du driver med er virkelig ingen diskusjon...

Det er bare en hel masse usakligheter fra ende til annen. Du er irritert og sinna, har til og med Norges sinteste blogg. Wow. Håper du får ut litt sinne her også da men bare pass på så du ikke mister mobilen din i bakken engang fordi du blir for oppspilt nå. Da vet du den blir til tusen biter!

 

Det er faktisk ikke spesielt vrient å konstruere setninger, har øvd på det i mange år. Du også tydeligvis men vær så snill å kom med noe fornuftig å si og ikke klag på alle som du tror ser opp til Android som om det var en Gud. Du og Stool Sample bekrefter bare alt av hva jeg trodde om Apple menigheten og deres religiøse forkjærlighet for produktene deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lilac1: Det du driver med er virkelig ingen diskusjon...

Det er bare en hel masse usakligheter fra ende til annen. Du er irritert og sinna, har til og med Norges sinteste blogg. Wow. Håper du får ut litt sinne her også da men bare pass på så du ikke mister mobilen din i bakken engang fordi du blir for oppspilt nå. Da vet du den blir til tusen biter!

 

Det er faktisk ikke spesielt vrient å konstruere setninger, har øvd på det i mange år. Du også tydeligvis men vær så snill å kom med noe fornuftig å si og ikke klag på alle som du tror ser opp til Android som om det var en Gud. Du og Stool Sample bekrefter bare alt av hva jeg trodde om Apple menigheten og deres religiøse forkjærlighet for produktene deres.

 

Poenget er at det er den samme masinga fra begge leire, først og fremst dere som insisterer på å starte slike tråder, og å hevde fanboyisme hos "Apple klanen" når dere langt på vei er villige til å argumentere som mongoloide sengevætere for deres eget kjære OS blir bare underholdning for min del.

 

Så for all del fortsett med å prøve å legitimere utsagnene dine.

 

Frister å skrive at det eneste Ios har som Android ikke har er fanboys, men jeg skal prøve å ikke kaste mer krutt på bålet.

 

Nei, dette forumet beviser vitterlig at det ikke finnes android fanboys.

:roll:

 

Så alt du har skrevet er ironi? Uansett så er det ikke noe mer å diskutere oss to i mellom. Vi blir aldri enige samme hva.

 

Nei, du er for dum til oppfatte hykleriet i dine egne påstander, derfor burde du slutte å diskutere i slike tråder.

 

Det er faktisk ikke spesielt vrient å konstruere setninger, har øvd på det i mange år.

 

Da er i såfall ungdomsskoleretorikken din og de billige hersketeknikkene desto mer fascinerende.

Endret av Lilac1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lilac1:

Ja siden jeg eier så sykt får du vel bare gi deg for du sier jo selv at du er ikke her for diskusjonen og det virker ikke som det er en Android nisse som har starta den denne gangen. Så hvor er egentlig de fornuftige Apple brukerene, er det bare kasebo eller hva det nå var han het. Han med den nye bærbare pcen skrev jo fornuftige ting.

 

Det er bedre å prøve enn å bare skrive det vanlige maset ditt der du kun hyler ut om hvor enestående du er og hvor enkle Android brukere er eller andre personer som ønsker en diskusjon. Du får fortsette å skrive dine meninger på sinnabloggen din i stedet. Prøv nå heller å finn noe å være glad for, vi er jo trossalt nettopp startet i år 2011. Raseriet kan du legge fra deg nå og heller oppføre deg som om du har noe å gjøre på diskusjonsforumet.

Lenke til kommentar

Lilac1:

Du kunne faktisk hatt godt av å være en mongoloide sengevæter så hadde du i det minste vært en gladgutt;) ingen er så glade som de karene! Du har ikke vondt av å prøve og se litt positivt på ting og ikke være så utrolig vrien å ha med å gjøre. Jeg har ikke noe kjære OS og jeg har ingen eier interesser i Android, kanskje i framtiden ja men ikke nå. Den vurderingen tar jeg uansett siden. Jeg håper de fleste er som meg og ikke er slaver av hype, andre forbrukere eller tilsvarende dårlige grunner til å anskaffe seg ett produkt.

Lenke til kommentar

Jeg ler inni meg når jeg ser hva du klarer å presse ut av munnen din. Galaxy S har solgt over 10 millioner, Desire HD er også en god suksess. Tror du virkelig alle de millionene protesterer mot Apple? Hvorfor i alle verden skal noen gidde det og hva i all verden skal folk få ut av det?

 

Som det er sagt MANNNNNNNNGE ganger tidligere her, folk kjøper etter behov og vilje, ikke alltid etter merke. De eneste jeg vet om som KUN kjøper etter merke er Apple folka. Apple gjør det vanskelig for seg selv når App Store skal holde så strenge linjer at utviklerne kan ikke ha noe der som Apple ikke tålerer, samtidig som du er låst til Apple.

 

Folk vil ha fritt rom. Hadde Apple holdt en mindre strikt linje og latt folk bestemme over et produkt de hadde kjøpt hadde det allerede lignet mer på et godt OS.

 

Men jeg tar ikke deg på et ord som du sier, med tanke på din mentale alder.

Lilac1 kommer med mange gode poenger, selv om han setter de på spissen og fyller på med en god dose ironi. Hvordan du, Emils1, klarer å skrive ned at de eneste du vet som KUN kjøper etter merke er Apple folka er ganske så utrolig. Det er en menge mennesker her på forumet som forsvarer søppel telefoner som X10 og som ville solgt mora si om det gagnet Android os'et. At du ikke får med deg dette tyder jo egentlig bare på at du selv er blind for alt annet enn android.

 

 

Skjønner ikke helt hvorfor dere absolutt skal gjøre om iOS til enda ett Andoid os. De strenge linjene på App Store er jo en av tingene som faktisk skiller App Store og Android Market. Fint å ha flere valg er det ikke? Sikkert noe Apple kan lære av Google, men det går nok begge veiene.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid en iPhone, da jeg anså iPhone som noe for klyser, og valgte på bakgrunn av mange anbefalinger Android som min første smarttelefon (Nexus One).

 

Erfaringene så langt er veldig variert. Det virker som et solid og godt OS, men det er de mange små irritasjonsmomentene som trekker ned. Jeg vil dra frem et par.

 

- "Marked" er ute av kontroll og oversvømt med boss. Og da tenker jeg ikke på "tulle-apps" men applikasjoner som rett og slett ikke virker, fulle av bugs, eller bare er rett og slett skikkelig dårlig. Jeg må ofte leite lenge, om jeg i det hele tatt finner noe som tilfredstiller hva jeg ønsker meg.

Man kan gjerne skylde på så mangt, at det skal fungere på et utall hw kombinasjoner, den fantastiske åpenheten med open-source, og lignende, men uansett hva som måtte være grunnen blir sluttresultatet det samme; dårlig brukeropplevelse og frustrasjon.

 

Det jeg har hørt av erfaringer fra iOs svarer til at dette er et par hakk bedre på AppStore ? Det ville ihvertfall ikke forundre meg om kvaliteten er bedre med ett knippe hw, samt strengere kontroll med applikasjonene som ligger der.

 

- Dårlig flyt! Selv med uante mengder Mhz innabords lugger og hakker menyer, bilder er unødvendig trege å vise frem fra cache. Det er ikke til å komme unna at grensesnittet flyter som en drøm på iOs.

 

Det var to ting jeg vil trekke frem iOs har som jeg synes fungerer dårlig på min telefon. Tror ikke jeg ville være fremmed for tanken å prøve en iPhone neste gang. Det ender stort sett alltid opp med at jeg kun bruker den til hva den er tiltenkt uansett, ringe og sms.

 

Til syvende og sist vil jeg si at det må være totalopplevelsen som teller, og ikke isolert sett hvilken hardware eller antall funksjoner et OS innehar. Der synes jeg Android faller til kort.

Og du er ikke den eneste. Android er desverre ikke bra nok akkurat nå, selv om jeg har siklet litt etter Nexus S. Rett å slett fordi neste android telefon jeg skal ha SKAL være android uten sense eller andre skall. Men tror jeg skal holde ut til at android 3.0(google's nye mer brukervennlige grensesnitt de har snakket om i ett år) kommer før at jeg vurderer å gi android en sjanse til.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Det er en menge mennesker her på forumet som forsvarer søppel telefoner som X10 og som ville solgt mora si om det gagnet Android os'et. At du ikke får med deg dette tyder jo egentlig bare på at du selv er blind for alt annet enn android.

Du er ikke rette typen som kan snakke om XPERIA X10. Du solgte din før den hadde fått Android 2.1.

 

Og det er faktisk gode grunner på hvorfor vi som har telefonen nå med Android 2.1 forsvarer telefonen.

 

Alle jeg vet om som har XPERIA X10 nå med Android 2.1 er for det meste fornøyd, og det er jeg også. Det eneste vi kan klage på er at X10 ikke har multitouch nå. Men nå er det slikt at vi faktisk kommer til å få multitouch på X10, men i litt begrenset utgave. Sony Ericsson har hacket firmwaren til touchpanelet som er i telefonen og har klart å få til multitouch. Så om du vil se hvordan det kommer til å bli, så kan du bare se her.

 

Det andre som vi ikke er helt fornøyde med (selv om man ikke ser store forskjellen faktisk) er at vi bare kan se 65536 farger med XPERIA X10 i Android 2.1. Sony Ericsson foklarte at grunnen hadde noe med ytelsen i telefonen å gjøre. Så bare for å spare CPU'en for mere load, så bestemte Sony Ericsson seg for å bruke 65536 farger bare for å spare mere strøm.

 

Kanskje det er en grunn til hvorfor en del klager på at HTC Desire har dårlig batteritid med at den kjører på 16.7 mill farger?

 

Nå etter at XPERIA X10 fikk Android 2.1, så er telefonen MYYYYYYE bedre og en fryd å bruke. Batteriet varer en del lengere nå enn det den gjorde med Android 1.6. Telefonen er mye mere snappy og er mye mere smooth.

 

Så for meg så funker alt perfekt med telefonen. Er absolutt ingenting å klage på utenom de 2 tingene over.

 

Android 2.2 vil vi nok ikke få på XPERIA X10. Men det er fordi Sony Ericsson har gått rett over til Android 2.3 som kommer med den nye Sony Ericsson XPERIA Arc mobilen, som jeg mest sannsynligvis blir til å kjøpe meg i April - Mai i år.

Men tror jeg skal holde ut til at android 3.0 kommer før at jeg vurderer å gi android en sjanse til.

Tror du for holde ut i mange år da, for Android 3.0 Honeycomb kommer ikke til vanlige smart mobiler. Android 3.0 er kun beregnet til Tablets. Så om du ikke vil gå for en Android Tablet, så må du nok nøye deg med Android 2.3 eller Android 2.4.

 

Men er mulig at Android 3.0 kommer i en mindre utgave senere en gang etter at Android 3.0 er sluppet på Tablets som da er beregnet for smart mobiler. Who knows?

 

Trodde du var så oppdatert på Android at du viste at Android 3.0 er kun for Tablets så langt :!: . Men skitt au, jeg tok jaggu meg feil gitt.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er en menge mennesker her på forumet som forsvarer søppel telefoner som X10 og som ville solgt mora si om det gagnet Android os'et. At du ikke får med deg dette tyder jo egentlig bare på at du selv er blind for alt annet enn android.

Du er ikke rette typen som kan snakke om XPERIA X10. Du solgte din før den hadde fått Android 2.1.

 

Og det er faktisk gode grunner på hvorfor vi som har telefonen nå med Android 2.1 forsvarer telefonen.

 

Alle jeg vet om som har XPERIA X10 nå med Android 2.1 er for det meste fornøyd, og det er jeg også. Det eneste vi kan klage på er at X10 ikke har multitouch nå. Men nå er det slikt at vi faktisk kommer til å få multitouch på X10, men i litt begrenset utgave. Sony Ericsson har hacket firmwaren til touchpanelet som er i telefonen og har klart å få til multitouch. Så om du vil se hvordan det kommer til å bli, så kan du bare se her.

 

Det andre som vi ikke er helt fornøyde med (selv om man ikke ser store forskjellen faktisk) er at vi bare kan se 65536 farger med XPERIA X10 i Android 2.1. Sony Ericsson foklarte at grunnen hadde noe med ytelsen i telefonen å gjøre. Så bare for å spare CPU'en for mere load, så bestemte Sony Ericsson seg for å bruke 65536 farger i stedet for å spare mere strøm.

 

Kanskje det er en grunn til hvorfor en del klager på at HTC Desire har dårlig batteritid med at den kjører på 16.7 mill farger?

 

Nå etter at XPERIA X10 fikk Android 2.1, så er telefonen MYYYYYYE bedre og en fryd å bruke. Batteriet varer en del lengere nå enn det den gjorde med Android 1.6. Telefonen er mye mere snappy og er mye mere smooth.

 

Så for meg så funker alt perfekt med telefonen. Er absolutt ingenting å klage på utenom de 2 tingene over.

 

Android 2.2 vil vi nok ikke få på XPERIA X10. Men det er fordi Sony Ericsson har gått rett over til Android 2.3 som kommer med den nye Sony Ericsson XPERIA Arc mobilen, som jeg mest sannsynligvis blir til å kjøpe meg i April - Mai i år.

 

Du hadde forsvart X10'en din uansett om den hadde vært årsaken til armageddon.

 

 

Vindicator er veldig glad i sin Sony Ericsson XPERIA X10i telefon.

 

Statusen din er nok til å forstå at dine synspunkter er så farget av din kjærlighet til din X10. Og når jeg kjøper telefon så ønsker jeg at den fungerer tilfredstillende med en gang, jeg er IKKE interessert i å vente på patcher som kommer 5-6 måneder senere. Ellers er det jo utrolig hvordan du forsetter å forsvare manglene til X10. Er en grunn til at du ble bannet ett par ganger for oppførselen din. Du var rett å slett latterlig til tider i din argumentasjon.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...