Fiskargut Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Ja, det lurer jeg på, for den spiser batteri så det koster etter mens jeg sover de uskyldiges søvn..... Jeg antar det er noen oppdaterings-innstillinger jeg må endre på så den ikke jobber hele tiden, men hvilke? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Har du oppdatert til nyeste versjon? Jeg slet med dette før, og måtte slå av auto sync. Etter oppdatering kan jeg ha den på, men har slått av sync mot sense. Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg fikk telefonen for en uke siden, nødvendig å oppdatere da? Har satt Sense oppdateringen til hver 4.time så den burde ikke ta mye strøm? Lenke til kommentar
Seeke Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Etter siste systemoppdatering fikk jeg problemer med HTCSense. Sense brukte all cpukraft. Last ned et program som viser CPU bruk. Eller se på "batteribruk" Bruker android mesteparten av strømmen? Eller bruker "com.android.providers.settings" all cpu? Dersom det gjør det er det stor sannsynlighet for at du har samme feilen som meg og mange andre har. For å stoppe CPU bruken kan du gå inn på "kjørende programmer" og trykke på "ImmediateModeService" og kill. Da går cpu bruken ned til normalen. Eneste måten jeg har funnet som fjerne feilen helt har vært å slette htcsense kontoen. også innstallere den på nytt. Batteriet mitt varte før i 24 timer eller mindre. det varer nå i over 48 timer. (+- avhengig av bruk) Endret 2. januar 2011 av Seeke Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Android bruker 55%, skjermen 31% det er de to store strømbrukerne.... Slettet du da HTC-sense på telefonen? Hvordan lastet du den ned på nytt da? (Dumt spm kanskje men ebdre å spør før enn etter ofte!) Endret 2. januar 2011 av Fiskargut Lenke til kommentar
Seeke Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 da har du samme feilen som jeg hadde. "telefonen ikke i bruk" ligger sikkert helt sist på listen?! gå inn på innstillinger -> kontoer/synkronisering så trykk på HTCsense. Slett konto. Du får opp en advarsel om at alle SMSene dine vil bli slettet. Ingen av mine smser forsvant fra telefonen. kanskje det gjelder smsene på htcsense.com Du kan som sagt også. gå inn på "kjørende programmer" og trykke på "ImmediateModeService" and kill. Dette blir bare en midlertidig fiks. da programmet vil starte igjen. men cpuen går tilbake til normalen. Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Telefon ikke i bruk 3%, trådløstnett 2% ligger nederst ja. HA rikke noen smsèr som er verdt å lagre så da prøver jeg dette Fjernet Facebook for HTC sense når jeg er igang, så eliminerer jeg det også. Fort å få opp igjen. Øhh-hvor finner jeg HTC-sense igjen nå da, går jeg via nettet? Akkurat fått tlf altså så er noob her : Endret 2. januar 2011 av Fiskargut Lenke til kommentar
Seeke Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 gå inn på applikasjoner. også trykk på HTC Hub. da er du i gang. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Da har jeg fjernet sense og ser allerede at android-andelen av strømforbruket raser nedover, fra 55% til 45% foreløpig...sense derimot fant jeg ikke på HTC hub? Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Merkelig- nå har jeg android-operativsystem på topp igjen med 49% og på siste plass "android" med 2%.... Kjører jeg to systemer samtidig nå da? HTC sense fremdeles ikke på plass Endret 2. januar 2011 av Fiskargut Lenke til kommentar
Seeke Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Jeg vil anbefale deg å laste ned et program som viser CPU forbruk. Finnes mange gratis på Marked. (feks. Watchtower) Da ser du hva som bruker all strømmen. Når jeg går inn på oversikten over "Alle applikasjoner" også "HTC Hub" Får jeg opp oppsett av HTC Sense. (trykk neste også logg inn med samme informasjonen som tidligere) (du kan også plugge inn laderen også trekke den ut etter en liten stund. dette vil nullstille "batteriforbruket") Endret 2. januar 2011 av Seeke Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Watchtower lastet ned Når jeg går på HTC Hub får jeg opp en liste med "programmer og pluginer", "widgets" "bakgrunner" etc nedover, ser ikke sense noen plass? Lenke til kommentar
Seeke Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Da virker det som om HTCSense kontoen ikke er slettet. Men hvordan ser CPU bruken ut? Hva er det som bruker CPU kraften? ligger den på 99%+-? Eller under 20% du kan også se på grafen. ligger den kostant på 100%? Endret 2. januar 2011 av Seeke Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Anbefaler deg å installere "Watchdog" fra Marked. Da kan du velge at telefonen skal si ifra når et program overgår et viss bruk av resursene. Jeg har f.eks valgt at telefonen skal si ifra når noe overgår 70%, for da er sjansen stor for at noe har hengt seg i systemet. Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Da virker det som om HTCSense kontoen ikke er slettet. Men hvordan ser CPU bruken ut? Hva er det som bruker CPU kraften? ligger den på 99%+-? Eller under 20% du kan også se på grafen. ligger den kostant på 100%? På CPU History ligger det på ca 60% for user og 40% på system i snitt ser jeg. Har hatt mobilne "inaktiv" en stund og ser "android oprativsystem" er tilbake på 67% når jeg sjekker hva som har brukt strøm via "batteri" på innstillingene. Jeg valgte "Fjern" på HTC Sense og fikk samme advarsel som deg at meldingene kunne forsvinne.... valgte da fjern og har ikke HTC Sense i app.oversikten lenger ihvertfall...kan det være at jeg bare har "ryddet den bort" og ikke slettet den fullstendig? Endret 2. januar 2011 av Fiskargut Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Fremdeles ikke fått sense på plass igjen, tips ønskes Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Øh-nå begynner jeg å tvile fælt på meg selv. jeg innbiller meg at tidligere når jeg gikk inn på applikasjoner så kom HTC sense opp som en av dem-det gjør den ikke nå. Men går jeg på innstillinger-synkroniser så er HTC Sense et av alternativene jeg kan synkronisere...da kan jeg jo ikke ha slettet Sense...hva har jeg egentlig gjort??? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er vel htc hub som kommer opp... Lenke til kommentar
Fiskargut Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Det står HTC Sense- Aksjer-Facebook-Google-HTC Sense ovenfra og ned er rekkefølgen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå