Gå til innhold

Hva driver min HTC Desire HD med om natten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter siste systemoppdatering fikk jeg problemer med HTCSense.

Sense brukte all cpukraft.

Last ned et program som viser CPU bruk.

Eller se på "batteribruk"

Bruker android mesteparten av strømmen?

Eller bruker "com.android.providers.settings" all cpu?

Dersom det gjør det er det stor sannsynlighet for at du har samme feilen som meg og mange andre har.

For å stoppe CPU bruken kan du gå inn på "kjørende programmer" og trykke på "ImmediateModeService" og kill.

Da går cpu bruken ned til normalen.

Eneste måten jeg har funnet som fjerne feilen helt har vært å slette htcsense kontoen. også innstallere den på nytt.

Batteriet mitt varte før i 24 timer eller mindre. det varer nå i over 48 timer. (+- avhengig av bruk)

Endret av Seeke
Lenke til kommentar

Android bruker 55%, skjermen 31% det er de to store strømbrukerne....

Slettet du da HTC-sense på telefonen? Hvordan lastet du den ned på nytt da? (Dumt spm kanskje men ebdre å spør før enn etter ofte!)

Endret av Fiskargut
Lenke til kommentar

da har du samme feilen som jeg hadde.

"telefonen ikke i bruk" ligger sikkert helt sist på listen?!

gå inn på innstillinger -> kontoer/synkronisering så trykk på HTCsense.

Slett konto.

Du får opp en advarsel om at alle SMSene dine vil bli slettet. Ingen av mine smser forsvant fra telefonen. kanskje det gjelder smsene på htcsense.com

Du kan som sagt også.

gå inn på "kjørende programmer" og trykke på "ImmediateModeService" and kill.

Dette blir bare en midlertidig fiks. da programmet vil starte igjen. men cpuen går tilbake til normalen.

Lenke til kommentar

Telefon ikke i bruk 3%, trådløstnett 2% ligger nederst ja.

HA rikke noen smsèr som er verdt å lagre så da prøver jeg dette :) Fjernet Facebook for HTC sense når jeg er igang, så eliminerer jeg det også. Fort å få opp igjen.

Øhh-hvor finner jeg HTC-sense igjen nå da, går jeg via nettet? Akkurat fått tlf altså så er noob her :

Endret av Fiskargut
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å laste ned et program som viser CPU forbruk. Finnes mange gratis på Marked. (feks. Watchtower)

Da ser du hva som bruker all strømmen.

Når jeg går inn på oversikten over "Alle applikasjoner" også "HTC Hub"

Får jeg opp oppsett av HTC Sense. (trykk neste også logg inn med samme informasjonen som tidligere)

(du kan også plugge inn laderen også trekke den ut etter en liten stund. dette vil nullstille "batteriforbruket")

Endret av Seeke
Lenke til kommentar

Da virker det som om HTCSense kontoen ikke er slettet.

Men hvordan ser CPU bruken ut?

Hva er det som bruker CPU kraften?

ligger den på 99%+-? Eller under 20%

du kan også se på grafen. ligger den kostant på 100%?

Endret av Seeke
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å installere "Watchdog" fra Marked. Da kan du velge at telefonen skal si ifra når et program overgår et viss bruk av resursene. Jeg har f.eks valgt at telefonen skal si ifra når noe overgår 70%, for da er sjansen stor for at noe har hengt seg i systemet.

Lenke til kommentar

Da virker det som om HTCSense kontoen ikke er slettet.

Men hvordan ser CPU bruken ut?

Hva er det som bruker CPU kraften?

ligger den på 99%+-? Eller under 20%

du kan også se på grafen. ligger den kostant på 100%?

På CPU History ligger det på ca 60% for user og 40% på system i snitt ser jeg. Har hatt mobilne "inaktiv" en stund og ser "android oprativsystem" er tilbake på 67% når jeg sjekker hva som har brukt strøm via "batteri" på innstillingene.

Jeg valgte "Fjern" på HTC Sense og fikk samme advarsel som deg at meldingene kunne forsvinne.... valgte da fjern og har ikke HTC Sense i app.oversikten lenger ihvertfall...kan det være at jeg bare har "ryddet den bort" og ikke slettet den fullstendig?

Endret av Fiskargut
Lenke til kommentar

Øh-nå begynner jeg å tvile fælt på meg selv. jeg innbiller meg at tidligere når jeg gikk inn på applikasjoner så kom HTC sense opp som en av dem-det gjør den ikke nå. Men går jeg på innstillinger-synkroniser så er HTC Sense et av alternativene jeg kan synkronisere...da kan jeg jo ikke ha slettet Sense...hva har jeg egentlig gjort???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...