Shruggie Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Jeg fyller snart 30, og tok fransk på ungdoms- og videregående skole, altså har jeg ikke snakket eller lest mer enn menyfransk på 12 år. Nå har jeg dog tenkt å plukke det opp igjen, både skriftlig og muntlig. Noen tips? Jeg tenkte å begynne med å kjøpe en enkel fransk bok og stave meg frem, men det er jo kanskje ikke den mest produktive måten å gjøre det på. Edit: For å presisere, jeg _kunne_ faktisk fransk, muntlig og skriftlig, det er bare fullstendig begravd inne i hjernen min. Så å starte på ABC-nivået er alt for tidkrevende. Endret 2. januar 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg har ingen tips til _hvordan_ du kan lære det, men; Hvis er villig til kaste inn noen kroner for å friske opp språket igjen, så kan du jo ta språkkurs? Om du ikke har tenkt på dette selv, da, og syns det er helt uaktuelt. Om det da er noen muligheter rundt der du bor : ) Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Beste måten å lære et språk på er og reise dit de snakker språket Les denne : http://www.digoo.info/sprak/2010/0521/Hva-er-den-beste-maten-a-laere-et-sprak.html Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg har vært i frankrike flere ganger, men det ender bare opp med at jeg prater engelsk siden jeg ikke gidder stave meg frem. Språkkurs er jo en grei ide, men det forutsetter gjerne at man enten begynner på scratch, eller har en spesielt type forhåndskunnskap (det forrige kurset fra samme sted). Lenke til kommentar
soulless Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Je te recommande de lire des BD comme Donald, Tintin, Picsou etc.. Sinon, ecouter la radio francaise aide aussi, et grace a l'internet, c'est aussi devenu tres facile. En bref, pour ameliorer ton francais, faut le pratiquer surtout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå