jorgen230 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 skal bygge ny pc men trenger hjelp med valg av deler: jeg skal ha Eyefinity setup. vil helst ha intel cpu. har et par ting fra før: jeg har strømforsyning og hardisker (ssd) og kabinett og 3 skjermer. så jeg trenger; HK, cpu, gpu og ram si i fra vis du lurer på noe Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Hovedkort - Asus P6X58D-E X58 S-1366 ATX Prosessor - Intel Quad Core i7 950 Minnebrikker - Corsair Vengeance 6GB CL8 1600Mhz Skjermkort - 2 x Sapphire HD 6950 2GB Valgte 2 stykker 6950 fordi det gir deg godt nok med VRAM og dermed knall utnyttelse i Eyefinity6. 6950 generer også mindre varme i Crossfire enn både 570 og 6970, med god margin. Det trekker også langt mindre strøm. Om du skal absolutt vil ha Intel, så vent til Sandy Bridge kommer. Og den kommer nå snart, kan hende blir prisene så behagelige at du kan ha et Intel oppsett med 2 stykk GTX 570 i SLI da, som gir bedre ytelse. Med et AMD oppsett får du råd fort råd til 2 stykker 6970 i crossfire, men det vil generere så høye temperaturer, bråke så fælt og trekke så mye strøm at jeg fråråder det. Husk å ha et kabinett med god luftgjennomstrømning og plass til to skjermkortbeist da Endret 2. januar 2011 av Montseur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå