$ig Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 På mitt kabinett med tre vifter; to bak og en i side døren, skal jeg da blåse inn ny luft bak(nermest CPU, to vifter) eller skal jeg blåse inn luft i side døren(en vifte)? Hva vil være mest effektivt? Jeg har et spm til jeg lurer fært mye på: i BIOS står det at temp på CPU er ca 68-71 grader! men i ASUS Probe(et win program som fulgte med HK) står det at den er på ca 46-48 grader så hvilken av tempraturene er det som er mest korekt? Har en Xp2400+ CPU med en Spire Falcon 2(max xp300+ så i grunn burde denne kjøle bra..) dette sitter på et ASUS a7n8x nforce2 HK; hvis dette er til noe hjelp. -$ig-- Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har en Xp2400+ CPU med en Spire Falcon 2(max xp300+ så i grunn burde denne kjøle bra..) dette sitter på et ASUS a7n8x nforce2 HK; hvis dette er til noe hjelp. -$ig-- nja..om kjøleren takler kun xp 300 ville jeg vurdert å bytte cause ure way over the limit mister..! hehe.. men min bios er også rar..viser alt for mye..så stolt delvis på bios og delvis på pc probe,men har hørt at pc probe kan vise 15-25c feil..kan det stemme? hadde en p4 1,7ghz en gang..på 25c og 36c full load med probe og asus kort..bytta til msi 40-43c idle og 55c load.. så det viser ikke helt riktig.. sitter kjøleren ordentlig da? bruk sisoft sandra eller aida tror de er ganske riktige=) lykke til! Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Tror nok det er fordi Pc probe programmet ditt viser CPU surface temp. og ikke CPU core temp. som blir vist i BIOS. JEg har også samma problemet er ikke helt sikker hvem som er mest riktig men vill nok stolt mest på BIOS. Best å være på den sikre siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå