Gå til innhold

Vifte forand eller bak, og hvilken temp på CPU?

$ig

Anbefalte innlegg

På mitt kabinett med tre vifter; to bak og en i side døren, skal jeg da blåse inn ny luft bak(nermest CPU, to vifter) eller skal jeg blåse inn luft i side døren(en vifte)? Hva vil være mest effektivt?

Jeg har et spm til jeg lurer fært mye på: i BIOS står det at temp på CPU er ca 68-71 grader! men i ASUS Probe(et win program som fulgte med HK) står det at den er på ca 46-48 grader :D så hvilken av tempraturene er det som er mest korekt? :roll:

Har en Xp2400+ CPU med en Spire Falcon 2(max xp300+ så i grunn burde denne kjøle bra..) dette sitter på et ASUS a7n8x nforce2 HK; hvis dette er til noe hjelp.

-$ig--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Xp2400+ CPU med en Spire Falcon 2(max xp300+ så i grunn burde denne kjøle bra..) dette sitter på et ASUS a7n8x nforce2 HK; hvis dette er til noe hjelp.

-$ig--

nja..om kjøleren takler kun xp 300 ville jeg vurdert å bytte cause ure way over the limit mister..!:p:D

hehe..

men min bios er også rar..viser alt for mye..så stolt delvis på bios og delvis på pc probe,men har hørt at pc probe kan vise 15-25c feil..kan det stemme?

hadde en p4 1,7ghz en gang..på 25c og 36c full load med probe og asus kort..bytta til msi 40-43c idle og 55c load..

så det viser ikke helt riktig..

sitter kjøleren ordentlig da?

bruk sisoft sandra eller aida tror de er ganske riktige=)

lykke til!

Lenke til kommentar

Tror nok det er fordi Pc probe programmet ditt viser CPU surface temp. og ikke CPU core temp. som blir vist i BIOS.

JEg har også samma problemet er ikke helt sikker hvem som er mest riktig men vill nok stolt mest på BIOS. Best å være på den sikre siden :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...