OlaNordmann14 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hei. For 2 dager siden kjøpte jeg en Western Digital 2tb ekstern harddisk på elkjøp. Startet med å formatere den til FAT32 istedenfor den vanlige NTFS. Alt funket bra hittil, så begynte jeg og legge inn filmer for sånn ca. 60gb før det begynte å gå galt. Fikk opp en feilmelding hvor det sto: Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod. Jeg avbrøt overførelsen og tok ut harddisken. Etter en stund prøvde jeg å koble den inn igjen, men denne gangen sto det at jeg måtte formatere den på nytt. Noe som jeg da prøvde, men ikke funket pga. samme feilmelding. Etter dette prøvde jeg å slette partisjon der jeg fulgte denne guiden: http://avforum.no/forum/generelle-guider/58397-eksterne-disker-fat32.html Da kommer det opp samme feilmelding som før og jeg får ikke åpnet harddisken noen steder. Harddisken har ikke vært utsatt for noe som helst skade, og den er i alle fall ikke for gammel. Noen som har noen ide om hva som er feil, og åssen man kan få fikset det? Takker for svar. Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 FAT32 systemet har begrensninger både på total kapasitet og kapasitet på enkelt filer. Dette forklarer vel hvorfor du får oppgitte feilmeldinger. Se her for mer informasjon Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Man får da ikke I/O feil pga begrensinger i FAT32. Det høres mer ut som en hardware feil. Prøv den i en annen PC. Prøv også en annen USB kabel. Lenge siden jeg kjøpte eksterndisker, kommer de virkelig formatert i NTFS nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå