Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool (FA-cup)


Latias

  

85 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Når jeg fikk vite at vi trakk Liverpool. Og denne undervurderingen av dem gjør meg bare mere nervøs. Dette er en ypperlig sjangse for Liverpool. En kamp der tabellposisjon ikke teller og motivasjon ikke er noe problem. Hvem er det som vinner på det? Liverpool

 

Vi har alt å tape her.

 

Jeg er også pessimistisk foran neste kamp. Spurs borte. Kommer til å bli veldig lettet om vi kommer oss igjennom

 

Undervurdering? Leser du bare hva folk skriver på forumet?

 

SIR ALEX FERGUSON will show crisis-club Liverpool no mercy by vowing to field Manchester United’s strongest possible team in the FA Cup on Sunday.

http://www.express.co.uk/football/view/221629/I-ll-show-strength-says-Sir-Alex-FergusonI-ll-show-strength-says-Sir-Alex-Ferguson#ixzz1AOEQJW5e

 

Det finnes mange slike saker hvor SAF sier han IKKE skal stille med svakt lag som mot Leeds i fjor. Rio ble spart til kampen. Vi kommer til å stille med vårt beste tilgjengenlige mannskap, og spillerne elsker å spille mot Liverpool. Man undervurderer lag som Stoke, Wolves og Burnley. Liverpool blir neppe undervurdert av United i den kampen.

 

Vi har forøvrig alt å tape, nettopp derfor kan vi ikke undervurdere Liverpool.

 

Spurs borte er jeg forøvrig enig med deg. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå mer tro på seier enn tidligere hvertfall, håper managerbytte gir spilleren en ekstra boost.

 

Man har jo sett det på flere spillere at dem har vært misfornøyd med situasjonen med Hodgson, misfornøyd med treningene , virker som de ikke vil spille fotball lenger. Nå gleder jeg meg til kamp på Søndag :)

Lenke til kommentar

Spiller for spiller og manager for manager er vi på en annen planet fra dumpekandidaten fra mersy, så jeg uroer meg ikke fordi en utdatert og høyst oppskrytt spiller i sin tid skal hjelpe til med å skylle LFC lengre ned i skåla. Det gjør det faktisk bare enda sweetere om det er Dalglish som er neste mann som får sparken i tegneserieland.

 

Om noe tror jeg dette var en dårlig deal for LFC, i alle fall langsiktig. Mye mulig det gir dem et løft til i mårra, men det er nok ikke tilstrekkelig. Med 5p fra sisteplass er det ligaen som rår.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spiller for spiller og manager for manager er vi på en annen planet fra dumpekandidaten fra mersy, så jeg uroer meg ikke fordi en utdatert og høyst oppskrytt spiller i sin tid skal hjelpe til med å skylle LFC lengre ned i skåla. Det gjør det faktisk bare enda sweetere om det er Dalglish som er neste mann som får sparken i tegneserieland.

 

Om noe tror jeg dette var en dårlig deal for LFC, i alle fall langsiktig. Mye mulig det gir dem et løft til i mårra, men det er nok ikke tilstrekkelig. Med 5p fra sisteplass er det ligaen som rår.

 

 

Oppskrytt?

 

Regner med dette også er et dårlig sleivspark mot oss Liverpool supportere. Jeg tror faktisk du ikke er så på jordet at du vet om historien hans. Så nok et dårlig forsøk. Og for det første så er det ikke Kenny en langsiktig løsning. Han er en her bare ut sesongen, til vi får hentet en manager som passer NESV sin ambisjon. Rimelig sikker på at de sikler på en ung manager ala Klopp, Han kisn fra Porto eller noen andre i den kategorien.

 

Dalglish er en legende. Er vell den 3 beste manageren vi har hatt. Ikke nok med at han kanskje var en av balløyas beste spillere. Så oppskrytt meg i rævva. Utdatert er jeg enig i. Er skeptisk på en manager som ikke har ledet et lag på 10 år. Men det kan umulig bli værre en den defensive bøtta iHodge.

Lenke til kommentar

Spiller for spiller og manager for manager er vi på en annen planet fra dumpekandidaten fra mersy, så jeg uroer meg ikke fordi en utdatert og høyst oppskrytt spiller i sin tid skal hjelpe til med å skylle LFC lengre ned i skåla. Det gjør det faktisk bare enda sweetere om det er Dalglish som er neste mann som får sparken i tegneserieland.

Daglish var da en meget god manager, det uro momentet jeg sitter med er at det er lengesiden han har vert i gamet. Dog ser han jo hver eneste hjemmekamp og følger klubben tett både ved første lag og akademiet. Så peiling på Liverpool har han, jeg tenker mer på overgangsmarked osv.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

At Kenny blir en langsiktig løsning virker ikke så sannsynlig, nei. I uttalelsene er det også lagt vekt på at han trener ut sesongen, og deretter får man se. NESV vil jo ha en litt ung manager, som passer deres filosofi og som kan være den langsiktige løsningen for klubben.

 

Men som midlertidig løsning er Kenny det beste for klubben. Han rekker ikke å gjøre stort av endringer til kampen i morgen, men som jeg sa i This is Anfield er det lov til å håpe at det fører til et mentalt løft for gutta, og at vi kanskje kan få se en noe bedre offensiv fotball når Destroy er borte. Jobben til Kenny blir først og fremst å få oss opp av sumpen og på øvre halvdel av tabellen, og heve fotballen vi spiller og få spillerne til å få troen på fotball igjen.

Lenke til kommentar

Spiller for spiller og manager for manager er vi på en annen planet fra dumpekandidaten fra mersy, så jeg uroer meg ikke fordi en utdatert og høyst oppskrytt spiller i sin tid skal hjelpe til med å skylle LFC lengre ned i skåla. Det gjør det faktisk bare enda sweetere om det er Dalglish som er neste mann som får sparken i tegneserieland.

Daglish var da en meget god manager, det uro momentet jeg sitter med er at det er lengesiden han har vert i gamet. Dog ser han jo hver eneste hjemmekamp og følger klubben tett både ved første lag og akademiet. Så peiling på Liverpool har han, jeg tenker mer på overgangsmarked osv.

Det var under Dalglish Liverpool så smått begynte å forfalle, selv om det er Souness som har fått absolutt all dritten i ettertid og da av de mest historieløse supporterne, eller dem med selektiv hukommelse, potito potato. Han tok over LFC som player-manager i en periode hvor klubben vant alt og hvor det ikke var konkurranse engang. For meg er ikke det allverden til prestasjon, derfor rangerer jeg hverken han eller Fagen som noe spesielt. I dagens fotball varer ikke et lag i mer enn 3år før de må bygges opp på nytt, i den tid kunne det vare i 15. Fotball på 80-tallet var en annen sport og absolutt ikke en profesjonell en, så når man først var på toppen var det lettere å bli der enn i feks i dag.. Senere tok Kenny over en PL skampletter i sin tid, Blackburn, som pengedopet seg i Chelsea stil og han vant riktignok ligaen. Så var det en 2. plass med et strålende Newcastle før alt gikk til heidundas for mannen.

 

Han har en bra meritt liste, men hvor dyktig manager han er? Det er ikke godt å vite. Jeg tipper han kommer til å gi LFC et løft de nærmeste par ukene, deriblant i morgen (dessverre) før det smeller rett ned i grøfta.

 

Men jeg skjønner godt at dere heller vil ha ham enn Oggy. Herrefred, jeg hadde heller hatt maskoten enn den vitsen der. Kjipt for meg, ble faktisk litt glad i oggy og hans arbeide. Han og Benitez var som gaver fra gudene til oss Utd fans.

Endret av Goldwing
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spiller for spiller og manager for manager er vi på en annen planet fra dumpekandidaten fra mersy, så jeg uroer meg ikke fordi en utdatert og høyst oppskrytt spiller i sin tid skal hjelpe til med å skylle LFC lengre ned i skåla. Det gjør det faktisk bare enda sweetere om det er Dalglish som er neste mann som får sparken i tegneserieland.

 

Om noe tror jeg dette var en dårlig deal for LFC, i alle fall langsiktig. Mye mulig det gir dem et løft til i mårra, men det er nok ikke tilstrekkelig. Med 5p fra sisteplass er det ligaen som rår.

 

 

Oppskrytt?

Ja, oppskrytt. Han var god, i sin tid blant balløyas beste, men han har et stempel som bedre enn han var. Keagen og Rush var bedre. Bryan Robson var også bedre, lett.

 

Jeg har sett mye fotball fra 70 og 80 tallet, har du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjipt for meg, ble faktisk litt glad i oggy og hans arbeide. Han og Benitez var som gaver fra gudene til oss Utd fans.

 

Jeg vet du og Jotun har en vanskelig dag. Jotun ligger nok i krampegråt siden han enda ikke har postet. Kansje du bør ringe å høre hvordan det går med han.

 

Ikke bland inn Benitez er du snill, han tok skalpen deres mer enn 1 gang, synd han aldri fikk sjansen til å slå dere ut i kvart/semi i CL.

 

Det er godt mulig at feks Gerrard er en bedre fotball spiller enn Kenny var.

Endret av guttorm
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spiller for spiller og manager for manager er vi på en annen planet fra dumpekandidaten fra mersy, så jeg uroer meg ikke fordi en utdatert og høyst oppskrytt spiller i sin tid skal hjelpe til med å skylle LFC lengre ned i skåla. Det gjør det faktisk bare enda sweetere om det er Dalglish som er neste mann som får sparken i tegneserieland.

 

Om noe tror jeg dette var en dårlig deal for LFC, i alle fall langsiktig. Mye mulig det gir dem et løft til i mårra, men det er nok ikke tilstrekkelig. Med 5p fra sisteplass er det ligaen som rår.

 

 

Oppskrytt?

Ja, oppskrytt. Han var god, i sin tid blant balløyas beste, men han har et stempel som bedre enn han var. Keagen og Rush var bedre. Bryan Robson var også bedre, lett.

 

Jeg har sett mye fotball fra 70 og 80 tallet, har du?

 

Skal ikke si at jeg har sett mye live. Men har sett en del opptak fra Kevin og Kenny sin tid i Pool. Desverre er jeg ikke gammel nok. Oppskrytt vil jeg dog ikke kalle han.

 

Dessuten krever det en del av en manager som leder en klubb som doper seg med penger. Mourinho har klart det. Vil ikke si at Hughes, Mancini, Ancelotti og de andre som har prøvd seg har klart det samme. Uansett. Hva Kenny kan gjøre som manager tror jeg det er fint få som vet. Det er trossalt et 10år siden han har ledet en klubb. Jeg er en av de som er skeptiske. Kunne godt tenkt meg en langsiktig løsning allerede i fjor sommer. Men da kom vår gode venn Woy.

 

Vi får se. At spillerne kommer til å få et løft er jeg rimelig sikker på. Men hva fyren har å fare med taktisk over tid er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Kjapt svar før jeg smyger for dagen.

 

Ikke oppskrytt som i dårlig, men oppskrytt som i ikke like god som ryktet hans i Mersyside sier. Hvis du føler meg på den ? :)

 

Riktig det du skriver, det er ikke bare å kjøpe og tro at man vinner ting av seg selv. Men tidlig til midt på nittitallet var det ikke samme konkurransen som i dag, ergo kan det ikke sammenlignes. United feks bestod i stor grad av gamle 80-talls stjerner og egenprodukter (class of 92 + Lee Sharp mfl) samt noen kjøp som Keane og Cantona. Med et slikt ambisjonsnivå ville klubben havnet midt på tabellen i moderne fotball.

 

Du nevner Hughes. Hvor lang tid fikk han? Kenny handlet som en gærning med Jack Walkers lommebok i et par somre før han lykkes, dersom jeg ikke husker helt feil. Forskjellen er at a) han fikk tid, noe man ikke får i dagens kjøpeklubber b) det var mye mindre konkurranse.

 

Det er noe heeeeeeelt annet å være manager nå enn bare for 10 år siden.

 

Men vi snakkes guttaboys, ha en cracking dag, blir noen innlegg i mårra kveld om det går veien. Hvis ikke snakkes vi om et par uker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra et nøytralt ståsted så må det jo være perfekt at Hodgson fikk sparken akkurat nå som han gjorde det. Det skaper litt mer spenning rundt kampen i morgen og United vet kanskje ikke helt hva som kommer. Jeg er likevel ganske sikker på at vi taper med god margin, men nå ble det plutselig litt mer interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...