Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool (FA-cup)

Latias

85 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For jævlig at jeg sitter i en bil/buss når kampen går. Tilbake fra juleferie. Men ser at Unibet tilbyr 5.25 i odds på Liverpool. Nesten for bra for oss som liker å gamble litt. Men setter ikke penger før jeg ser laguttaket, og ikke minst før vi vet mer om trenersaken.

Lenke til kommentar

Vi vet selvfølgelig alt om at disse kampene lever sine egne liv, og at form egentlig har utrolig lite å si i slike oppgjør, derfor er de alltid ganske åpne og alt kan skje. Liverpool bør i tillegg være ekstremt revansjesugne, og dette er sånn sett den perfekte kampen å revansjere seg i denne situasjonen, i og med at det er mot Man Utd og FA Cup er alt vi har igjen. Men selv om jeg står opp i mitt mest optimistiske humør, har jeg vanskelig for å se at vi kan vinne denne kampen. For det første er den borte, og med unntak av når vi lekte oss til seier for to år siden, vinner vi "aldri" på Old Trafford. For det andre er Hodgson fortsatt manager. For det tredje - alle lagdeler og mer eller mindre alle spillere spiller elendig om dagen. For det fjerde spiller vi mot per dags dato Englands beste angrepslag.

Det som hvert fall er helt klart er at hvis vi skal vinne denne kampen, må for det første forsvaret stå opp på en måte vi ikke har sett fisen av så langt i år. For det andre må nøkkelspillere som Reina, Gerrard og Torres prestere bra, og hele laget må bidra godt og legge ned en arbeidsinnsats vi ikke, kanskje med unntak av Chelsea hjemme, har sett siden storkampene under Benitez.

Jeg ser alltid frem til disse kampene med en skrekkblandet fryd, men denne gangen er jeg så forberedt på et tap at jeg med hele situasjonen vår neppe kommer til å kjenne det i kroppen engang hvis vi taper. Det blir bare enda noe å le oppgitt av. Og enda en spiker i Roys kiste (som trenger forferdelig mange spikre, en hard nøtt å bli kvitt han Roy).

Men, jeg har en liten drøm om at spillerne er så revansjesugne at alle punktene som taler for et klart tap blir strøket og fighterviljen skinner gjennom spillerne. :)

Lenke til kommentar

Kanskje verdens beste backer i Rafael og Evra, verdens beste midtbanekriger Fletcher, og verdens beste spiller Nani blir skremt og ikke tørr og spille.

I see what you did there.

Herlig å se at det er litt liv i Liverpool-gjengen igjen, selv om dere allerede har resignert til håp og dommedagsprofetier. Dere er hvertfall her; klar til å bli sparket mens dere ligger nede.

Lenke til kommentar

Det er alltid liv i oss, men du hadde ikke ristet av ekstase du heller om United var i samme situasjon som oss. (skjønt du gjør det kansje nå)

Klar til å bli sparket mens man ligger nede? Aventende er svaret, prøve å få noe stabilitet inn i klubben igjenn, på både den admenistrative og sportslige delen.

Faktisk er dere helt ræva stilt økonomisk, selv om dere later til å ikke bry dere. Det at Fergie sier han ikke trenger handle, mens sannheten er at han ikke får penger, er enda verre. Jeg fatter ikke hvordan en manager av et slikt kaliber kan spille på lag med de jævla amerikanerene. Dog, er det deres problem.

Lenke til kommentar

Herlig å se at det er litt liv i Liverpool-gjengen igjen, selv om dere allerede har resignert til håp og dommedagsprofetier. Dere er hvertfall her; klar til å bli sparket mens dere ligger nede.

Heldigvis befinner jeg meg i et fly og etterhvert i et annet land ganske så kjapt etter kampslutt, så jeg rømmer bort fra både dere og Man Utd-kamerater. Vinn-vinn-situasjon. Skulle vi tape, har jeg en god unnskyldning til å ikke ha på mobilen og slippe å snakke med folk. Skulle overraskelsen skje og vi vinner, kan jeg trø til med noen øl på flyet og kjøre en liten sambafeiring i det komfortable setet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Flydansen er über.

Er ekstremt spent til kampen, Roy får muligens sin siste kamp på søndag(uannsett resultat også kanskje) og det blir spesielt å se hvilket lag han kaster utpå banen.

Tror Liverpools beste sjanse er uavgjort og omspill på Anfield.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Faktisk er dere helt ræva stilt økonomisk, selv om dere later til å ikke bry dere. Det at Fergie sier han ikke trenger handle, mens sannheten er at han ikke får penger, er enda verre. Jeg fatter ikke hvordan en manager av et slikt kaliber kan spille på lag med de jævla amerikanerene. Dog, er det deres problem.

Haha, hvorfor skriver du bastant om noe du ikke har greie på? Gjelda til United er ingen fare for klubben annet enn at den er hemmende (renter) og moralsk forkastelig. Er vel rundt £500m og minkende (riktignok smått av gangen) men verdien på klubben er godt over milliarden og omtjeningen er enorm.

Tallene sier at Fergie har £165m å handle for. Han har ingen grunn til å lyve om at han penger om det ikke var tilfellet, eiere har han vist tidligere at han gir faen i, så de skåner han ikke. Han ønsker nok å etterlate erstatteren sin med nok cash til å bygge noe nytt, evt blåse de av når gamlegutta tar kvelden. Han fikk jo delvis rett i at årets United var gode nok til å utfordre. såeh.

Endret av Goldwing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Konchesky og Skrtel er ute med småskader, men kan være klar til søndag. Håper dog førstnevnte(og mulig andrenevte også) ikke starter mot United.

Meireles skal være klar til kamp.

Lenke til kommentar

Det er ikke et problem så lenge inntektene er der, men dersom CL og andre ting skulle komme i det blå blir det fort et problem, da det er disse inntektene som holder rentene i sjakk. Stemmer ikke det? Forøvrig glemte jeg i farten at det ble nylig nedbetalt et betydelig beløp, eller tar jeg feil der?

Det å ha litt penger på bok er jo ikke dumt, er ikke det jeg mener.

Godt du skriver delvis, sånn jeg ser det er det heller de andre som har sviktet. Tenker da spesielt på Chelsea, selv om jeg var litt overasket over hvordan de sendte ut spillere i sommer.

Han var heldig/god som hentet Mexicaneren da, men jeg synes stallen er av en lavere kvalitet enn den kunne vert. Jeg har respekt for lag som ikke øser ut penger, men når man ser hvordan feks Tottenham handler så tror jeg ikke så mange hadde hevet øynene om Alex handlet for litt mer enn han har gjort.

Lenke til kommentar

Det er ikke et problem så lenge inntektene er der, men dersom CL og andre ting skulle komme i det blå blir det fort et problem, da det er disse inntektene som holder rentene i sjakk. Stemmer ikke det? Forøvrig glemte jeg i farten at det ble nylig nedbetalt et betydelig beløp, eller tar jeg feil der?

Det å ha litt penger på bok er jo ikke dumt, er ikke det jeg mener.

Godt du skriver delvis, sånn jeg ser det er det heller de andre som har sviktet. Tenker da spesielt på Chelsea, selv om jeg var litt overasket over hvordan de sendte ut spillere i sommer.

Han var heldig/god som hentet Mexicaneren da, men jeg synes stallen er av en lavere kvalitet enn den kunne vert. Jeg har respekt for lag som ikke øser ut penger, men når man ser hvordan feks Tottenham handler så tror jeg ikke så mange hadde hevet øynene om Alex handlet for litt mer enn han har gjort.

Orker ikke en ny økonomidebatt om essensielle aspekter som hvilke "type" gjeld vi snakker om osv, det har jeg ikke energi til nu, men kort fortalt så ville i verste fall United bli overtatt av en tredjepart (bank/hedgefond) og solgt om amerikanos ikke klarer å håve inn nok til å få skuta til å gå rundt. Slik tilfellet var i LFC, men så langt går det neppe for United som tross alt har en langt sunnere økonomi enn det dere hadde og eiere som har litt mer finansiell og kommersiell teft. United er den mest ettertraktede sportsklubben mht verdi/omtjening, så det skulle ikke være det store problemet med å finne nye eiere heller. Så du trenger ikke "uroe" deg for at vi forsvinner med det første. Aldri noen garantier for å henge med i toppen hvert år og vi kommer helt sikkert til å forfalle de første årene pre-SAF, men United vil alltid være der.

Nei du tar ikke feil.

De andre har sviktet, men det har vi også. Hørte Alasker mente dette var et ekstremt imponerende United lag bl.a og han er relativt bias LFC fanboy. Ikke glem av vi har manglet Rooney så å si hele sesongen frem til nå, samt Valencia siden september. Når vi itillegg aldri har gode høst/vinter halvår sier det ikke rent lite når vi topper og likevel har underprestert. Det er fra februar til mai United vanligvis gjør jobben. United har den beste troppen i PL enda, selv uten Ronaldo, Tevez og det som måtte være. Du så jo hva som skjedde med Chelsea når de endelig var uheldig med skader. Ingen lag er bedre enn sine beste menn. United kommer til å bli sterkere fra nå og ut, det er jeg ganske sikker på. Spørsmålet er bare om City, Chelsea og Arsenal også kan heve "gamet" sitt.

Føler at dere har vært litt heldige med tidspunktene vi har møttes på de siste to sesongene. Sev i perioden rundt 3-2 seieren i høst (som i grunn var flatterende for LFC, det var forholdsvis enveiskjørt) var vi ikke varme i trøya. Jeg tror det mye verre for dere å komme til OT nå som gutta har selvtillit og endel spillere begynner å finne formen. Nå mangler vi riktignok en to-tre mann, spesielt Valencia og Scholes imo for å være helt parate, men det skulle være nok kvalitet til at det nå ikke finnes noen unnskyldninger å gjemme seg bak.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Tipper 1-3

Limbeck? Når ble du pessimist? :scared:

Når jeg fikk vite at vi trakk Liverpool. Og denne undervurderingen av dem gjør meg bare mere nervøs. Dette er en ypperlig sjangse for Liverpool. En kamp der tabellposisjon ikke teller og motivasjon ikke er noe problem. Hvem er det som vinner på det? Liverpool

Vi har alt å tape her.

Jeg er også pessimistisk foran neste kamp. Spurs borte. Kommer til å bli veldig lettet om vi kommer oss igjennom

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Faen nå ble jeg irritert. Roy skal få en siste sjangse mot Man Utd. Og som allmenheten vet så er det sikker seier for Liverpool mot Man Utd.......Nå blir seieren med enda mer bismak! Fuck NESV!

Scenario: Liverpool imponerer(i forhold til det de har gjort så langt i sesongen, alså ikke så mye som skal til) mot Man Utd, vinner og Roy beholder jobben til sommeren....................................

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Liverpool-seier har aldri bismak. Om Liverpool imponerer er jo det en bra ting. Ingenting hadde gledet meg mer om Roy hadde startet å vinne med Liverpool.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...