Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Svindel i Los Angeles

mrala

Anbefalte innlegg

I forrige uke besøkte jeg Los Angeles i samme gate som Walk of Fame, da jeg gikk forbi noen som hadde et såkalt Gameshow der jeg ble totalt overrumplet og forvirret. Jeg fikk "gjette" på hvor en kule befinner seg, og jeg hadde rett. Han sa til meg "show me cash", and I'll double" samtidig som at han dyttet 100 dollar opp i hendene mine. Jeg skjønte egentlig ikke helt hva han mente med det, men jeg viste han 100 dollar jeg hadde i lommen, som han bare snappet ut av hentene mine, sammen med de 100 han viste meg, og nektet å gi de tilbake, fordi han hevdet at jeg hadde gjettet feil. Han virket aggressiv. Jeg forsøkte å krangle, men en annen turist som også stod å så på, dro meg til side og sa at dette er koppespill drevet av mafiaen, og at jeg kunne komme i problemer om jeg protesterte mer. Jeg holdt kjeft og gikk derifra.

I ettertid er dette nesten pinlig å skrive her, hvor naiv jeg som nordmann på ferie er. Men jeg ble iallefall svindlet. Det er det liten tvil om.

Er dette noe jeg kan forvente å få dekket av forsikringsselskapet, siden jeg ble åpenbart svindlet, eller dekkes ikke nordmenns naivitet i utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel koste mer bare i egenandel på reiseforsikringen din, jeg tror jeg hadde tatt de 5-600 kronene som du tapte som en lærepenge.

Men det koster ikke penger å sjekke hva reiseforsikringen din dekker og ikke dekker, jeg foreslår at du leser hva du har av papirer fra forsikringsselskapet.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Hvis har du sett programmet "svindler triks" som har gått på tV2 ( vet ikke om andre kanaler sender det elle har send det ) så var de i en episode inne på akkurat det samme spillet.

Om du ikke blir "ranet" slik du beskriver det i første innlegg så blir du lur om du satser penger på gjette hvilken kopp kulen er under.

i følge programmet er det ikke sikker at kulen er under noen av kopene nå du gjetter.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Om hendelsen skjedde slik du fremstiller den i første post så har du blitt ranet, ikke svindlet.

Du kan alltids sjekke med forsikringsselskapet ditt, men jeg vil tro at egenandelen overskrider det aktuelle beløpet. I tillegg vil det, som allerede nevnt, ofte være et krav om at hendelsen er anmeldt hos lokalt politi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han som sa de var med i mafian var antagelig med på svindelen. Slike svindler har normalt flere tilskuere som er med på svindelen. Ofte er de ogås med på å gjette for å vide att det er lett å vinne penger. Og om man ikke lar seg bli dratt med på å spille kan man ofte risikere at lommene blir tømmt uten at man er klar over det. Tryggeste er å holde seg unna slikt siden det nesten altid er en svindel.

Endret av -kga-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...