Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelska men frustrert (EDIT: FFFUUU!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør jeg da fortsette å ymte frempå, eller blir det å vise manglende respekt for hennes forhold og dermed valg?

Ikke stress med det. Det kommer en dag i morgen også. La de holde på og la de bli lei av hverandre. Det har de jo blitt rimelig fort en gang før også, som du nevnte. Du kan jo vise at du er der, men du burde jo ha tingene dine i orden for at hun skal synes at din tilværelse er mye bedre. Det å "prøve seg" er feildefinert. Du prøver deg like godt når du viser at du kan være underholdene, spennende osv osv å være med, og det i større grad enn han hun er sammen med nå, noe du kan observere (om det er sant eller ikke). Straks jenta legger merke til deg på den måten får du vite det ganske tydelig, selvom hun ikke nødvendigvis må si det rett ut. Men du sa jo også at jenta la hodet sitt på skulderen din. Det er vel et lite tegn, men nå vet ikke jeg settingen/situasjonen dere var i.

EDIT: Hvis det var fyren som svarte "Ja" på spørsmålet om de var sammen, og jenta svarte "Det er ikke offisielt enda", så er det også et tegn kanskje. Jeg tror hun er usikker og egentlig bare vil ha noen å være sammen med ettersom hun går til eksen, som helt sikkert ikke har glemt henne fra da de var sammen sist.

Spør om hun vil bli med å drikke kaffe e.l. Da får du svaret ditt. Jeg regner med at du aldri har gjort det tidligere og da må det jo bli oppfattet som om du skulle sagt rett ut "Jeg er intressert i deg" eller noe. Beregn situasjonen ut ifra hva som skjer etter det. Hvis man ikke investerer så kan man ikke vinne, heller ikke tape.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det har nå gått en stund, og jeg er om mulig mer forelska enn før. Jeg merker jeg holder på å bryte sammen, selv om jeg lufter tankene mine så mye som mulig med andre. Jeg kommer nok til å legge kortene på bordet om ikke veldig lang tid, og i den forbindelse trenger jeg noen andres synspunkter (jeg er ikke det mest rasjonelle akkurat nå). Tror kontakten hennes med han andre har dabbet av, men er ikke 100% sikker. Jeg gjør research på det området.

Er det best å fortelle slikt ansikt til ansikt? Jeg tror det, men er ikke sikker. Har noen av dere erfart at vennskap har blitt ødelagt på grunn av sånt? Vil IKKE miste henne som venn, har noen noen tips til hvordan man går frem?

På forhånd takk,

en forvirret Gekonody.

Lenke til kommentar

WOOOHOOO! Fikk vite i stad at det ikke funket mellom henne og han andre, og har chattet med henne en stund. Det avsluttet med

Henne: "Sov godt <3"

Meg: "Natta, glad i deg ;)"

Henne: "Jeg er glad i deg og"

Er nå så i lykkerus at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. HAPPY TIMES! Plutselig tror jeg at dette skal gå helt fint, har tenkt å snakke mer med henne i morgen!

Det er helt utrolig hvordan humøret kan endre seg drastisk i løpet av en kveld!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å lese om deg, er akkurat som å lese om meg selv. Har hatt dette problemet flere ganger selv. Jeg blir kjent med ei jente og ble venn med henne. Jeg er ikke av typen som blir fort forelsket, det tar litt tid. Etter en stund har jeg blitt så godt kjent med henne og ser alle hennes gode egenskaper. Følelsene kommer og jeg blir forelsket. Da kommer man i en situasjon der man er livredd for å tape og samtidig ikke kan vinne. Man tør rett og slett ikke satse. Som du skriver er man redd for å sitte igjen alene uten denne flotte personen. Man møter en coctail av følelser. Man er glad når dama er singel og gir deg oppmerksomhet, men blir trist når dama snakker om eller er med andre menn.

Jeg fant en løsning ved en tilfeldighet. Ta med ei dame vennegjengen ikke kjenner når du møter gjengen og venninnen din neste gang. Se hvordan venninnen din reagerer. Hvis hun er helt avslappet og sier noe sånt som "så fint at du har funnet ei dame". Da er løpet kjørt. Dersom hun i ettertid snakker nedsettende om hun du tok med, eller hun du tar med og veninnen din begynner å småkrangle der og da så er veninnen din interessert. Hun du tar med må være med på "leken", vi gentlemen vil ikke leke med følelsene til noen.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det uaktuelt å bli fulle sammen, knulle for så å ta praten?

hahahah. Vittig kommentar oppi alt det andre som er så meget seriøs, uansett hvor seriøs du prøvde å være..

Selv vil jeg si meg enig med en på side 1 her, mirakler skjer ikke alltid. Vær sammen, gjør ting sammen - som kan oppfattes/føles romantisk. Ta det forsiktig, også innrøm at du har sterke følelser for kjerringa.

Jeg fikk hvertfall hanka inn ei jeg likte veldig godt ved bruk av denne fremgangsmåten. Og yes, vi er kjærester nå etter noen måneder sammen. :)

Lenke til kommentar

Selv vil jeg si meg enig med en på side 1 her, mirakler skjer ikke alltid. Vær sammen, gjør ting sammen - som kan oppfattes/føles romantisk. Ta det forsiktig, også innrøm at du har sterke følelser for kjerringa.

Jeg fikk hvertfall hanka inn ei jeg likte veldig godt ved bruk av denne fremgangsmåten. Og yes, vi er kjærester nå etter noen måneder sammen. :)

Ja, men dette er avhengig av at følelsene er gjensidige, og det er nettopp dette som er problemet, og det som er vanskelig. Vet du at jenta føler det samme for deg, da er det jo ikke noe problem å si hva du selv føler, men når ting er så usikkert er det annerledes. Og hvis man da liker jenta såpass godt at man er redd for å risikere noe, så er det, i mitt syn, ikke lurt å fortelle hva man føler. Det er ikke rasjonellt.

Men utrolig godt å høre at jenta har endret oppfatningen mot deg Gekonody! Eller det virker slik, for jeg har helt siden du startet tråden hatt en slags følelse av at du ikke ga nok av deg selv, slik at jenta gikk videre, men nå gikk jo dette skeis, med denne typen, og dermed snakker hun til deg på den måten du nå beskriver. Det er et bra tegn. Kjør på, men hold en stødig kurs for det kan fort snu. Altså vær overbevist om at du er bra nok for denne jenta, men samtidig... Du er ikke gratis du heller.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding! Vi møttes i dag hos en venn av meg (en slags alliert i denne prosessen), og hun virker på ingen måte avvisende. Hun ville gjerne vise meg bilder på mobilen sin, og la seg inntil meg da vi så på tv. Det eneste jeg sliter litt med er å ikke være helt "gratis", som nevnt her. Hadde hun sagt "hopp" hadde jeg nok spurt "hvor høyt?" for å si det sånn.

Mitt hinder i denne saken har nok blitt min egen selvtillit, men den er kraftig på vei oppover. Tror faktisk dette kan gå bra!

Endret av Gekonody
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding! Vi møttes i dag hos en venn av meg (en slags alliert i denne prosessen), og hun virker på ingen måte avvisende. Hun ville gjerne vise meg bilder på mobilen sin, og la seg inntil meg da vi så på tv. Det eneste jeg sliter litt med er å ikke være helt "gratis", som nevnt her. Hadde hun sagt "hopp" haddejeg nok spurt "hvor høyt?" for å si det sånn.

Mitt hinder i denne saken har nok blitt min egen selvtillit, men den er kraftig på vei oppover. Tror faktisk dette kan gå bra!

Der svarer du da enkelt å greit "du får gi en demonstrasjon på hvordan først", på en humoristisk måte.

Uansett, kanon å se at det går veien for deg. :w00t:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding! Vi møttes i dag hos en venn av meg (en slags alliert i denne prosessen), og hun virker på ingen måte avvisende. Hun ville gjerne vise meg bilder på mobilen sin, og la seg inntil meg da vi så på tv. Det eneste jeg sliter litt med er å ikke være helt "gratis", som nevnt her. Hadde hun sagt "hopp" hadde jeg nok spurt "hvor høyt?" for å si det sånn.

Jeg visste det kompis. Denne jenta er for deg ;) EDIT: Nå har du fått alle de bekreftelsene på at dette er sant. Tenk om du hadde sagt om du ville ha henne når hun var sammen med den andre fyren? Ikke bra.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Joda. Jeg har tenkt å trappe stille og rolig opp de neste dagene. Holdt meg som nevnt litt unna mens hun holdt litt på med han andre, så vil ikke sette ting helt over styr.

Neineinei.. Du kan ikke akseptere at hun oppfører seg slik mot deg samtidig som hun er slik mot han andre. Ikke at du skal gjøre noe, eller bryte inn imellom her, men du vet hva du vil ha. Bare drit langt i han andre, det er du som teller her. Jeg tror jenta velger mellom deg og en annen. Vis hvem som er best.

Lenke til kommentar

HAHAHAHAAH! Har snakket med et par av vennene hennes, og det virker som om hun er småkeen/nysgjerrig og har vært det før også!

:D <- Hvorfor finnes det ikke bredere smileys enn den?

Hvis jeg setter meg inn i din situasjon nå, så kan jeg godt forstå hvorfor du vil ha et bredere smiley enn den!

Det høres ut som det går din vei mate! Et stort lykke til videre! :D

Lenke til kommentar

Virkelig happy for deg at det ser ut som det løser seg.

Husker følelsen jeg fikk da jenta jeg var forelska sa "Jeg har følelser for deg, også." Satt i èn time og bare var glad og med et bredt smil rundt munnen.

Krysser fingrene for deg, kamerat. Kommer til å sjekke tråden her fremover, og forhåpetligvis får vi en happy ending. :)

Lenke til kommentar

Dette er så utrolig deilig, deilig å vite at dette faktisk har særs gode muligheter for å gå. Merker jeg er mye roligere rundt henne nå, jeg er ikke like spent og redd for å drite meg ut, samtidig som det nå er lettere å faktisk vise hva jeg føler.

Herlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...