Ivantacus Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) God morgen! Etter at maskinen har stått på i noen timer så starter 6970 og yte dårlig. Skjer helt plutselig. Jeg har ikke overklokket GPU eller noe. Tester det som regel i 3dmark 11. I den første testen skal FPS ligge på rundt 27.. Den ligger på rundt 16 fps når dette skjer da.. Spiller ingen rolle om jeg over eller underklokker, ligger alltid på det samme. Jeg har en i7 920 @ 4.2ghz, men med tidligere skjermkort har jeg ikke opplevd noe slikt (Hadde HD 5970 før.) Tester og CPU i 3dmark og får høye scores, så kan ikke skjønne at det kan være CPU? Er usikker på når dette skjer da, men pleier å skje litt etter at maskinen er skrudd på. Temperaturene er helt fine, og eneste måten og få tilbake vanlig ytelse er å restarte maskinen, da fungerer alt fint igjen. Drivere: 10.12a hotfix. Er ganske irriterende når dette skjer hver dag :/ Endret 1. januar 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Det kan ut som at de nåværende catalystdriverene ikke samarbeider så godt med gpu-overklokkingsprogram som feks MSI Afterburner. MSI Afterburner skal for øvrig etterhvert komme i ny versjon som støtter 6xxx-serien. Se feks på slutten av siden og begynnelsen av neste side i denne techpowerup-tråden. "bystander" har problemer med at core-en underklokker seg under lav last (500 mhz), for så å ikke klokke seg til spec (880 mhz) før etter reboot slik du forklarer. For hans del løste problemet seg når han avinstallerte MSI Afterburner. Du kan også forsøke å kjøre driver sweeper på skjermkortdriverene i sikkerhetsmodus, for så å installere dem på nytt. Lykke til! Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Takk for tips Cursio Av-installerte 10.12a Hotfix driveren, kjørte driver sweeper og installerte 10.12. Nå skjer ikke dette med at GPUen klokker seg ned slik det gjorde.. MEN... Får BSOD og skjermkortdriveren har sluttet og virke meldinger noen ganger når jeg starter videor. Er den klassiske Atikmpdag.sys. Spiller og en del Black Ops, og det henger seg opp en del og hver gang jeg starter spillet henger det i 30 sekunder... Så noe må være feil... Endret 3. januar 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg vil anbefale deg å bruke 10.12a, da denne har støtte for 69xx-serien, noe 10.12 ikke har i tilstrekkelig grad. Forsøk å kjør en ny avinstallasjon av driveren du nå har, avinstaller Smartdoctor, MSI afterburner, Trixx og andre overklokkingsverktøy som kan krangle med ATI overdrive. Kjør så driver sweeper på alle Ati-filer i sikkerhetsmodus og forsøk å legge inn 10.12a-driverene på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå