Gå til innhold

Skal bygge ny pc, se liste om dette er gode greier :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv i7-950 sammen med NH-D14. CPU er klokket til rett over 4GHz og kjøleren holder temp på rundt 60 grader under prime95 og lange tunge økter i BFBC2 så jeg vil absolutt anbefale den. Størrelsen kan være et problem hvis du har RAM med store ribber, uansett hvilket hovedkort du kjører på. Kjører selv muskin redline, som har ribber som stikker rundt en halv cm over selve brikken (tatt fra hukommelsen). Her er det etpar mm igjen med klaring opp til kjøleren, så det er ikke plass til så voldsomt høye brikker.

Når det gjelder lagringsmediet holder det lenge med en 3GBps SATA disk, gjerne med 7200 RPM. Hvis du har en SSD på 64GB eller mer har du plenty med plass. Har hørt at det er greit å ha 15-20 GB til operativsystemet. Da har du plass til etpar tre spill eller andre større programmer du bruker ofte.

Leverandøren av skjermkortet har vel ikke så mye å si, gå gjerne for noen du har gode erfaringer med fra før av. Selv har jeg hatt flere kort fra sapphire og har ingen ting å utsette på dem.

Håkon

Kikka på dette minnet

Stikker vell mer enn 0,5 cm opp her, kan kanskje bli et problem da siden jeg skal ha 4 ram brikker.

Ikke noe problem, siden kjøleribbene på Vengeance brikkene er festet med klips å dermed enkle å fjerne :)

Du spør hvilken produsent når det gjelder skjermkort - selv forbinder jeg Asus og EVGA innen Nvidia kortene som kvalitet.

Nei, Windows 7 kjører enkelt 12 GB og 16 GB RAM, for å svare deg helt enkelt.

6970 er et bra kort det, men 6950 er bedre mtp pris, strømforbruk og temperaturer. Om du ikke har behov for å kjøre de mest krevende spilla på høy FPS med veldig høy grafikk, så gå for et 6950.

Ville valgt en Crucial Real C300 64GB SSD. Bedre lesehastighet og dermed bedre opplevd ytelse for den vanlige brukeren. Koster også nærmest det samme.

Corsair er den beste strømforsynleverandøren, kvalitet tvers igjennom, og er verdt å vurdere.

Lenke til kommentar

Det ser ikke verst ut, ville kanskje valgt en annen SSD - Crucial C300 eller Intel og spandert på meg et antistatisk armbånd om du ikke har det fra før.

Du vil kunne spare ytterligere en tusenlapp ved å gå for Asus Sabertooth isteden for Rampage Extreme uten å tape merkbar ytelse. Noe av de pengene ville jeg lagt i en tredjeparts CPU-kjøler. Det kan også være litt å hente på å handle fra to foskjellige butikker - det er sjelden at en butikk er billigst over hele linja.

Lenke til kommentar

Det ser ikke verst ut, ville kanskje valgt en annen SSD - Crucial C300 eller Intel og spandert på meg et antistatisk armbånd om du ikke har det fra før.

Du vil kunne spare ytterligere en tusenlapp ved å gå for Asus Sabertooth isteden for Rampage Extreme uten å tape merkbar ytelse. Noe av de pengene ville jeg lagt i en tredjeparts CPU-kjøler. Det kan også være litt å hente på å handle fra to foskjellige butikker - det er sjelden at en butikk er billigst over hele linja.

Gode poeng! Skal ha en annen kjøler, glemte bare og legge den til, får sjekke ut noen tester før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...