Maciato Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Hei! jeg slurpet i meg en periode Kreatin monohydrat fra gymgrosisten.. men venner og treiningskamerater sier jeg burde vurdere å starte på kre-alkalyn.. jeg har også lest på Tn.no at produsentene av kre-alkalyn sier det er så vanvittig bra osv.. MEN de vil ikke si åssen de klarer å fremstille det.. (virker litt mistenksomt?) jeg lurer da på om det er noen som har noen erfaringer med kre-alkalyn eller om det bare er oppskryt? Endret 1. januar 2011 av andkra Lenke til kommentar
War Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er oppskryt, det er bare litt basisk aske de har tilsatt. monohydrat er best, men det finnes flere merker innen for der igjen. Creapure er bra, de renser iallefall produktet med flere maskiner. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hadde også holdt meg unna Kre-Alkalyn. Slik jeg har forstått det er det eneste positive med det at man slipper vannbindingen i kroppen, men man bruker da ikke kreatin for å bli stor? Man bruker jo kreatin som en prestasjonsøker og vannreneteringen er jo bare en (positiv?) bivirkning. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Man slipper ikke det, man fpr ikke det pga det er mindre kreatin i , samme oppnår man ved å bare ta mindre av den andre..... Pløsete blir man bare om man overdoserer. Lenke til kommentar
Maciato Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 takk for svar! så konklusjonen er at jeg burde holde meg til monohydrat? jeg har denne kreatin-typen: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-monohydrate-500-g er den "bra nok"? den er ivartfall billig Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 takk for svar! så konklusjonen er at jeg burde holde meg til monohydrat? jeg har denne kreatin-typen: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-monohydrate-500-g er den "bra nok"? den er ivartfall billig Billig og bra Funker bra for meg ihvertfall. Dyrt er ikke alltid best Lenke til kommentar
Maciato Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 takk for svar! så konklusjonen er at jeg burde holde meg til monohydrat? jeg har denne kreatin-typen: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-monohydrate-500-g er den "bra nok"? den er ivartfall billig Billig og bra Funker bra for meg ihvertfall. Dyrt er ikke alltid best ok men jeg har også vurdert å bruke kapsler.. fungerer det like godt? har også hørt at det tar lengere tid før det tas opp? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Er snakk om 5 sek lenger. gelatin VS magesyre. Lenke til kommentar
Maciato Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Er snakk om 5 sek lenger. gelatin VS magesyre. haha ok,, med andre ord det har ikke en dritt å si Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) http://www.treningsf.../art.php?id=407 Finner ikke org-art da sidene er nye. Kreatin Ethyl Ester ikke mer effektivt enn Monohydrat! Det lanseres stadig vekk nye kreatinvarianter, selv om vanlig kreatin monohydrat fungerer mer enn godt nok. Årsaken er at produsenter ønsker å tjene mer penger, for kreatin blir bare billigere og billigere etter hvert som tilgjengeligheten øker og effektive produksjonsmetoder blir utviklet. Kreatin ethyl ester (CEE) er en av de siste generasjons kreatintilskudd som hevder å være mer effektiv og ha bedre opptak enn kreatin monohydrat. I denne studien viste de imidlertid NULL effekt av CEE, hverken på opptak i muskulaturen eller på prestasjonsevne, sammenlignet med kreatin monohydrat. I tillegg så man en høy omdanning til kreatinin, et avfallsstoff som belaster nyrene. Siden kreatin monohydrat er såpass billig og har et hundretalls studier som viser at det fungerer, så kan vi ikke annet enn å anbefale at man holder seg unna alle andre finurlige varianter som i tillegg koster det dobbelte eller mer! ABSTRACT The Effects of Creatine Ethyl Ester Supplementation Combined with Resistance Training on Body Composition, Muscle Mass and Performance, and Intramuscular Creatine Uptake in Males Mike Spillane, M.S.Ed. Advisor: Darryn S. Willoughby, Ph.D. Creatine monohydrate has become one of the most popular ingested nutritional supplements due to its potential enhancement of athletic performance. Creatine absorption from the serum into skeletal muscle occurs through the utilization of a membrane-spanning protein, CreaT1. Numerous creatine formulations have been developed primarily to maximize creatine absorption. Creatine ethyl ester (CEE) has been chemically modified by adding an ester group and is thought to increase creatine bioavailability by by-passing the CreaT1. This study examined how a seven week supplementation regimen with CEE affected body composition, muscle mass and performance, whole body creatine retention, as well physiological and molecular adaptations, associated with creatine uptake in nonresistance-trained males following a resistance-training program. Results demonstrated that CEE did not show any additional benefit to increases in muscle strength/performance or a significant increase in total muscle creatine when compared to creatine monohydrate or placebo. CEE supplementation did show a large increase in creatinine levels throughout the study. Endret 2. januar 2011 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå