nomore Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Hei, Eg har i flere år slitt med dårlig søvn. En del av problemet tror eg skyldes senga. Senga er ei dobbeltseng av typen MALM fra IKEA med en bredde på 140cm. Billigste type madrass, overmadrass og bunn(type buet). Eneste plassen i senga eg ligger greit er i midten pga at sengebunnen på hver sidebuer oppover, og lager så ei "grop" i midten. Soverommet er ganske lite, og pr i dag så opptar senga 90% av rommet(2,5m x 2m). Siden eg er singel har eg derfor revurdert dobbeltseng-tankegangen og vurderer derfor nå å kaste ut den senga eg har og kjøpe meg ei 90x200(eller 80x200) for så å montere en liten garderobeløsning så eg har plass til klærne mine(pr i dag er disse i et skap på badet, hvor de kjemper om plassen med mye annet). Sengeaktivitet i sammen med andre vil jo fortsatt være mulig. Sitter nå og kikker på ny seng og kom over januartilbud fra Skeidar. Der har de ei motorisert Svane Zenit(eller Zefir, for en høvding ekstra) i størrelsen 80x200, til kr 11.196,-. Eg ser de har andre senger også(ikke bevegelige) til en langt billigere peng. Spørsmålet mitt blir da, er dette ei såpass god seng at det er verdt å betale over 11k for den? Eg har ikke våknet opp 100% uthvilt på 4 år, så om det gir(garanterer?) ei god natt søvn er eg villig til å legge ut for det. Får ikke prøvd i butikken før på mandag, så eg vil gjerne høre andres mening før den tid, men vil selvsagt prøveligge i butikken før eg bestemmer meg Årsaken til at eg ønsker motorisert seng er at eg liker å lese på senga, men finner aldri en komfortabel stilling å lese i. Motorisert seng er heller ikke så mye dyrere når man først beveger seg i, og over, titusenkroners klassen. Dette er senga eg sikler på: http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=portlet_Varekatalog_2&portlet_Varekatalog_2_actionOverride=%2Fportlets%2FvareKatalog%2FupdateMainProduct&portlet_Varekatalog_2page_id=1&portlet_Varekatalog_2product_id=37735&_pageLabel=page_varekatalog Endret 1. januar 2011 av nomore Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Du burde dra til nærmeste Skeidar butikk, og prøve sengene selv. Seng er personlig preferanse! Jeg har bestilt Zefir selv, og kommer til å bestille en til senere når behovet melder seg. Forskjellen på disse to er at Zefir har pocket-fjæring, og Zenit har LFK-fjæring. Pocket-fjærer er helt individuelle, noe LFK ikke er, og de bråker mindre. Les mer om "IntelliGel", så får du noe forståelse om hva som gjør disse bedre enn mange andre. Jeg brukte tre timer på Skeidar på tirsdagen som var, hvor jeg testet Jensen Nova Basic, Nova Plus og Nova Max samt Svane Classic, Excellent, Zenit og Zefir (alle motoriserte). Foreldrene mine har hatt motoriserte senger i over 10 år, og de er veldig fornøyde. Du får en god komfort ved å kunne sitte ordentlig i sengen å lese, eller se på TV. Disse kontinentalmadrassene som er billige, har langt i fra samme komfort som f.eks Svane Zefir/Zenit. Svane Zefir/Zenit vil jeg si er det beste valget i prisklassen, de er satt ned med 25% nå. Det er også leveringstid på disse sengene, inntil fire uker. ~ Mortis Endret 1. januar 2011 av Mortis Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Takk for litt info Da er eg mer sikker på at det blir en av disse. Skal en tur før jobb på mandag og teste litt. Leveringstid hadde eg nesten regnet med, så det går greit. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Bare hyggelig! Å kjøpe seng i dag er ikke lett, det er så mye å velge mellom. En av de avgjørende faktorene for min del var en ordentlig demonstrasjon av IntelliGel, samt testing av en haug med senger. Jeg tror sengene blir produsert etter bestilling, så det er ikke lagervare. Jeg gleder meg til min kommer! ~ Mortis Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Såpass. Eg var av inntrykket at IntelliGel tilpasset seg alle kroppstyper, og derfor ikke hadde noen fasthetsgrad slik andre madrasser har. Mao burde jo madrassene være rimelig universale, og det eneste man kan tilpasse blir da størrelse(og her går det jo i standarder også) samt trekkfarger. Årsaken til at eg var forberedt på ventetid er januarsalget, ikke at de måtte produseres pr bestilling Men uansett. Kl 07:00 sharp står eg utenfor en Skeidar avdeling klar til å slite ut demosengene de har. Da må eg også stå opp ekstra tidlig(kl 5) og er derfor sannsynligvis trøtt og klar til å ta en liten blund hos de Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Da fikk eg meg et prøveligg på Skeidar. Ble en Zefir og kom på ca 13.800 med ben To ukers leveringstid 1 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Du syntes også Zefir var bedre enn Zenit? Jeg greide å prute til meg den bedre overmadrassen, og føtter til 13,320kr, og er fornøyd med dealen! Selv om prisen fra før av er veldig god! ~ Mortis Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Eg prøvde Zenit enkeltseng og Zefir enkeltseng og kontinentalseng(dobbel). Zefir var mykere enn Zenit, men det var og forskjell på Zefir enkeltseng og kontinentalseng(følte eg da). Etter et par minutter så følte eg at Zefiren føltes best(enkeltseng), mens Zefir kontinentalseng var for myk. Men kanskje det var innbilning. Gleder meg hvertfall til den kommer Overmadrasser var ikke et tema egentlig. Hun nevnte ikke noe om det og eg antok derfor at det var kun en overmadrass som var mulig. Var det flere å velge mellom? Det vi diskuterte var høyde, farge på trekk og størrelse. Endret 3. januar 2011 av nomore Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg tror det er to overmadrasser å velge mellom. Jeg valgte standard-farge, syntes det er tull å kjøpe ett trekk til 2000kr nå. Det gjør jeg hvis det blir forskjell på trekket, når jeg kjøper seng nr 2. Hvor høye føtter valgte du? 15cm eller 20cm? ~ Mortis Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Eg gikk for standard trekk på senga, og 15 cm ben. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Heldiggrisen God natt får vel eg si da Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Oooooog DER var senga mi levert og hentet. Nå gjenstår montering og innkjøring Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Sovet godt i natt? ~ Mortis Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Jo takk, det var fantastisk med ny seng Selv om eg føler eg kjenner et forbedringspotensiale i forhold til tilvenning, så føler eg allerede etter ei natt at eg har ligget bedre enn i den gamle senga. Dette til tross for at eg gikk for 80x200cm og den gamle var 140x200. Mao ganske så mye mindre plass å bevege meg på. Hadde faktisk veldig lite lyst til å stå opp i dag tidlig 1 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det er uvant den første perioden, jeg gikk selv fra 120 til 80cm, men begynner å bli vant til smal seng nå. Merka forskjell allerede første natten, men den blir nesten bedre og bedre å ligge i, for hver dag som går. ~ Mortis 1 Lenke til kommentar
Annie T Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Er dere fortsatt fornøyd med senga? Ingen "daler"? På googlesøk ser jeg det nevnes svekkelse etter ett par år, stemmer det? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Eg har ingen klager på min Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Jeg endte opp med å få min returnert til butikken, pga stadige feil. Knirking i madrass, bunnen, gjentakende ganger, samt veldig dårlig oppfølging fra Svane og Skeidar. Byttet til en Jensen-seng, ingen problemer, og god oppfølging rundt produktet ved spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå