Playron Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 På morgenen idag deiset pcen min rett i gulvet. Den landet på motsatt side av der hovedkortet og de 2 skjermkortene mine er. Det kom et brak. Jeg skrudde pcen på, og alt så ut til å fungere helt fint. JEg har nå spilt 5 timer i strek, er dette et tegn på at alt gikk bra, eller kan det hende at noe har gått galt, og ville jeg eventuelt ha funnet ut det ganske fort? Alt ser ut til å gå bra. Ingen error under bootup, og jeg har sjekket at alle viftene går. Kan noe ha skjedd? Playron Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Høres ikke ut som noe er feil her nei Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er mest sannsynleg at eventuelle skader ville blitt merkbare umiddelbart, men du kan sjølvsagt ha fått ein brist eller dårleg kontakt som over tid kan bli eit problem. Så lenge den fungerer ville eg ikkje gjort noko meir med saken. Eventuelt åpna den og sjekka at alt sikkert godt fast, spesielt kjølarar. Lenke til kommentar
Playron Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Kjøleren jeg bruker er corsair a70, og den er ganske diger! Jeg har sjekket at den sitter og det gjør den. Har ikke merket noe på noen kontrakter. Ingen sata er skadet, ingen av hdmi ingangene er synlig skadet. Håper alt har gått bra Endret 1. januar 2011 av Playron Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Høres ut som det har gått bra. Det mest typiske som kan ta skade er at tunge kjølere kan løsne, og om maskinen gikk mens den datt i gulvet er harddisker spesiellt sårbare for støt mens de kjører. -Stigma Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er alltid en risk for at senskader kan oppstå senere, derimot ser det ut som om du har vært heldig, men jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du klarte dette. Sjekk over hovedkortet, og se om alt er bra med eventuelle pinner og annet småtteri. Lenke til kommentar
Playron Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Det er alltid en risk for at senskader kan oppstå senere, derimot ser det ut som om du har vært heldig, men jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du klarte dette. Sjekk over hovedkortet, og se om alt er bra med eventuelle pinner og annet småtteri. Ingen pins er skadet. Det var vell mer eller mindre en velt ovenfor et fall. Lagde stor lyd, men lyden var vell betraktelig verre en skaden. Kan se en liten brist ved bakfeste på prosessorkjøleren, men det er ikke veldig synelig. Skal ta en titt innom noen hwinfonprog, og kjøre noen andre tester. Håper at har gått bra, relativ ny pc skjønner dere Endret 1. januar 2011 av Playron Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Som sagt så kan senskader forekomme, her er det åpenbart at du muligens kan få problemer etterhvert. Ta det heller som en god unnskyldning til om et år å oppgradere hovedkort Lenke til kommentar
Playron Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Som sagt så kan senskader forekomme, her er det åpenbart at du muligens kan få problemer etterhvert. Ta det heller som en god unnskyldning til om et år å oppgradere hovedkort Det var et helt nytt hovedkort, satt inn igår:D krysser fingrene, og håper alt har gått bra, men uansett må bare spørre. Hva er senskader? Endret 1. januar 2011 av Playron Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Senskader er feil som kan oppstå i kretsene på PCBen, altså kretskortet på hovedkortet. Det hender at kretser kan ødelegges(de tynne lederne som går tett i tett på hovedkortet), pins kan bli ødelagte og andre uforklarlige feil. For eksempel ved vannskader, kan en mobil som ble vannskadet virke fint, mens etter en stund kan denne tingen plutselig "dø". Ofte så skjer dette på grunn av at komponentene ruster, og dør. Et tilfelle jeg hadde i forhold til vannskader var at jeg vasset uti saltvann med iPhone 2G proppene mine i en shorts. Når jeg oppdaget dette, og fikk ut mesteparten av vannet, så sviktet en propp. På grunn av vannets etsende egenskaper og dannelse av krystaller, så er det dessverre nesten umulig å beregne levetid på vannskada gjenstander, eller ting som har blitt støtskada. Håper du forstår noe av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå