Gå til innhold

OC p4 2.53GHz 533MHz Fsb


hansbt

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har en P4 2.53GHz 533MHz Fsb og skulle gjerne visst om dette er en CPU som egner seg til OC. Er det noen måte å finne ut dette på, andre enn å ta av kjøler etc?..

 

Har er ASUS P4PE HK og lurer på om noen kan anbefale meg en bra og stillegående kjøler. Det er det jeg etterstreber, en stillegående og kraftig pc. Vannkjøling er ikke no alternativ atm.

 

På forhånd takk.

 

Mvh

hansbt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, overklokking er lett å teste ut ;) det er faktisk bare å overklokke den til den ikke klarer mer ;) Hvis du ser at du får overklokket langt forbi punktet hvor maskinen er stabil er det et tegn på at du har for dårlig kjøling og det kan være meningsfullt å kjøpe ny kjøling.

 

microplex selger en zalman heatsink (7000 AlCu) som jeg har sett vinne et par tester (både i ytelse OG stillhet - en sjeldenhet) bare sjekk at hk ikke står på listen over hk som er inkompatible...

Lenke til kommentar

jeg har samme cpu, med Abit IT7 Max2 v2. og kan ikke si jeg er så imponert over _min_ cpu.

Har prøvd to rambrikker, en Corsair XMS 3500 512, og en Geil Golden dragon 3500 512. Samme hvem jeg benytter, så får jeg den ikke stabil når jeg kommer over 3.0 GHz :grumpy:

rundt 200 fsb..

 

Burde jo komme høyere, men aner ikke hva som hindrer systemet i å nå høyere..

 

Har btw Slk900 med en ok papst

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Temperaturen på min CPU atm er 42'C. Kjører Xp med Media player og Opera 7.10 som eneste apps oppe. Er det en "normal temp" eller er det høyt med std boxed versjon?

 

Takk for Konsktruktive svar :)

 

Mvh

hansbt

 

Det er en normal temp og ingenting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...