Gå til innhold

[Løst] Gamer pc-10k Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Heihei!

Ja, no er jula ferdig og har no fått tjent inn noen slanter :)

Har sett mye på komplett.no og finner gode "komplett gamer" pakker.

Desse måneds pakkene, endres desse kver måned?

Men det eg egentlig lurte på, er det noen her som kunne settet opp en "pakke" som er god og fremtidsrettet..? Prisen må ligge på 10k :)

Gjerne kom med innspill på en "komplett" gamer pc til 10 fine lapper :)

Vil gjerne vite kofor du velger dei pc delene, og ytelse pcen vil klare..

Som sagt så er eg ikkje noe flink på pc. derfor ber eg noen om å sette opp dinna pakka til 10k :) Vil gjerne ha med skjerm, tastatur og datamus..

Kabinett: CM Storm Sniper Black Edition Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200 Topp, 1x 120mm Bak, Blå LEDs.(er det mulighet å få NZXT Phantom Big Tower kabinettet istedenfor?)

Er dette kabinettet bra?Gjerne innspill på et fint og godt kabinett!

mus :CM Storm SENTINEL Advance Gaming Mouse 5600 DPI Twin Tactical Laser Sensor, USB, Adjustable Weight System

tastatur.:Razer Lycosa gaming keyboard Nordic USB, Keytop with non-slip rubber finish

Desse vil eg gjerne ha med vist det er mulighet for det.

Pcen min skal kunne kjøre starcraft 2 på topp, samt bad co2 og ja, black ops(?) vil gjerne pcen skal kunne yte veldig bra, og kan vare litt.

Vil det svare seg å vente litt siden det er en god del tilbud der ute? er også åpen for andre pakker! Gi gjerne innspill! :)

takker for svar.

mvh. Aleks94

Endret av Aleks94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få ganske mye PC for 10 lapper. Først vil jeg kommentere på valget ditt av ønsket kabinett. Dette koster fra 1100 kr alene, og spiser dermed opp en stor porsjon av budsjettet ditt. Legg til musen og tastaturet og du havner på rundt 2100 før du har sett på skjerm og komponenter. Hadde jeg vært deg ville jeg heller moderert ønskene til tastatur og kabinett litt og investert litt mer i maskinvaren i stedet :)

Her er et forslag til en grei PC til 10 lapper, inkludert mus og tastatur:

Skjerm: BENQ G2420HDBE 24" (1920x1080) + DVI skjermkabel

1350 kr

Tastatur: Microsoft Sidewinder x4

250 kr

Mus: Cooler master Storm Sentinel (siden du likte denne)

350 kr

Kabinett: Cooler Master CM 690 II Advanced

750 kr

CPU: Intel core i5-760

1550 kr

HK: Asus P7P55D

950 kr

Ram: Corsair DDR3 XMS3 1600MHz CL9 (2x2GB)

460kr

HDD: WD Caviar Black 640GB 64MB Cache 7200RPM

500kr

PSU: Corsair TX 650

630 kr

GPU: Radeon HD 6870 eller gtx 460

1800 kr 1400kr

Windows 7 64bit

850kr

Dette oppsettet havner på 9500 (9100 med gtx460) før frakt og burde gi deg mye PC for pengene. Regner med at du med co2 mente call of duty MW2, og det takler dette oppsettet lett. Black ops burde også kjøre godt her. Har ikke noen spesiell erfaring med det spiller, men fant en liten Test som viser hvor bra kortene yter i spillet. Starcraft 2 er ikke så voldsomt krevende så det burde ikke være noe problem :)

Dette er selvsagt bare en pekepinn. Flytt rundt på deler som du selv vil. Hvis du har tanker om å overklokke CPU anbefaler jeg deg å kjøpe en beder CPU kjøler enn den som følger med. Skal CPU kjøre på stock holder den som følger med, og du kan bruke de pengene på noe annet :)

Håkon

Lenke til kommentar

Det skal sies at Intels nye prosessorserie kommer i løpet av etpar uker. Her skal det komme mye fint for mellomklassen, og kan være vel verdt og vente på. Nvidia skal visstnok slippe sitt gtx 560 20 januar. Dette kortet vil mest sannsynlig bli kongen av mellomklassen, og under forutsetning av at det ikke blir priset for høyt, gi svært mye ytelse for pengene.

Hvis du har tolmodighet og tid til å vente vil du mest sannsynlig tjene en del på dette. Kjenner følelsen med at pengene brenner i lomma, så du får ta avgjørelsen selv :thumbup:

Håkon

Lenke til kommentar

Det skal sies at Intels nye prosessorserie kommer i løpet av etpar uker. Her skal det komme mye fint for mellomklassen, og kan være vel verdt og vente på. Nvidia skal visstnok slippe sitt gtx 560 20 januar. Dette kortet vil mest sannsynlig bli kongen av mellomklassen, og under forutsetning av at det ikke blir priset for høyt, gi svært mye ytelse for pengene.

Hvis du har tolmodighet og tid til å vente vil du mest sannsynlig tjene en del på dette. Kjenner følelsen med at pengene brenner i lomma, så du får ta avgjørelsen selv :thumbup:

Håkon

Takker for kjapt svar! Har ikkje bruk for pc for tiden, skulestart osv. Så kan vente til det kommer nye på markedet. Vil dette være billigere/bedre tilbud kanskje?

Har mixet litt rundt, fjernet høytalere, osv... som eg ikkje har bruk for. Da fekk eg tastaturet/mus/kabinett med det beste(trur eg) altså det dyreste Hardware trur eg.

Men eg trur det vil lønne seg og vente til dei har gitt ut det nye prosessoseriene..

Men er det noen her som kunne valgt ut det beste Grafikk-kortet i den prisklassen(?) bygg gjerne oppsettet og gi meg en link! :)

Men vil denne pcen vare litt ?

Tusen Takk

Lenke til kommentar

Hvis du venter på de nye prosessorene fra intel vil du definitivt få en PC som varer en god stund!

For øyeblikket er gtx 460 og Radeon HD6850 likeverdige konkurrenter i 1200-1500kr segmentet. Hvis du legger i litt mer, opp til rundt 1900 kr støter du på Radeon HD6870 og gtx 470. Her er 6870 etter min mening det klart beste alternativet. Det er hakket bedre i de fleste spill og bruker mindre strøm, men det klart viktigste aspektet her er at gtx 470 bråker som en støvsuger. Bor sammen en som har 2 stk i SLI, og det bråker noe alldeles hinsides under belastning...

Så mitt råd er:

rundt 2000 på skjermkort? -> 6870

rundt 1500 på skjermkort? Fritt valg mellom 6850 og gtx 460.

Aller helst: vent på gtx 560 som kommer 20 januar, og se hvordan den yter i forhold til eksisterende kort, samt hvilken pris det slippes på.

Håkon

Lenke til kommentar

Hvis du venter på de nye prosessorene fra intel vil du definitivt få en PC som varer en god stund!

For øyeblikket er gtx 460 og Radeon HD6850 likeverdige konkurrenter i 1200-1500kr segmentet. Hvis du legger i litt mer, opp til rundt 1900 kr støter du på Radeon HD6870 og gtx 470. Her er 6870 etter min mening det klart beste alternativet. Det er hakket bedre i de fleste spill og bruker mindre strøm, men det klart viktigste aspektet her er at gtx 470 bråker som en støvsuger. Bor sammen en som har 2 stk i SLI, og det bråker noe alldeles hinsides under belastning...

Så mitt råd er:

rundt 2000 på skjermkort? -> 6870

rundt 1500 på skjermkort? Fritt valg mellom 6850 og gtx 460.

Aller helst: vent på gtx 560 som kommer 20 januar, og se hvordan den yter i forhold til eksisterende kort, samt hvilken pris det slippes på.

Håkon

Takker for kjapt svar Håkon!

Trur eg kan vente ut denne måneden.. Er det ikkje nytt "måneds pc" på komplett.no også da? Og da vil det bli lagt ut muligheter for å kombinere desse nye prosessorene også?

såg på ulike kabinetter fra den pakken, men <NZXT Phantom Big Tower Sort> kunne ikke velges. Er det mulighet å kombinere denne med eller må eg kjøpe separat? (er villig til å betale litt ekstra slanter for denne).

Men som sagt, eg vil vente til slutten av måneden og se korleis det endrer seg. Så bestiller eg sikkert i starten av februar..

Er det mulig å svare på denne "tråden" når eg har fått skjekket ut det nye i slutten av Januar?

Og ja, har foreløbig ikkje tenkt å Overclocke.. Hørt mye dårlig om det blant annet går garantien.. og vil kanskje den vare mindre (?) Kunne du gitt innspill på om det er ulempe ved å overclocke? :)

Tusen takk for hjelp! Mvh Aleks

Lenke til kommentar

Vil gjerne ta utgangspunkt i Komplett sin mulighet = Komplett Gamer a20. Vist dette innebærer at pcen blir satt sammen av dem

(har ikkje lyst å stresse med det)

Kunne du markert dine valg for maks ytelse (akkurat no på markedet) for 10 lapper? :) Og sende meg en link?

Mine gamle pcer har eg brukt Intel, svært fornøyd med dem. Og vil gjerne holde meg til dem. Men venter nok til slutten av januar og kjøper da istedet.

Men Skjermen: BENQ G2420HDBE 24" (1920x1080) + DVI skjermkabel> har fått god kritikk, Er 21" noe serlig bedre i kvalitet? Er veldig rusten som sagt og takker for all hjelp eg kan få!

EDIT: sorry for skrivefeil....

Endret av Aleks94
Lenke til kommentar

Å overklokke blir litt det samme som å trimme mopeden. Hvis du vet hva du gjør og har riktig utstyr vil ikke CPU bli skadet i det hele tatt. Gjør du noe galt kan du risikere å ødelegge CPU, så det er alltid en viss risiko. Så lenge man holder temperaturer og volt innenfor akseptable grenser er det ikke noe problem. Du har dog helt rett i at garantien ikke dekker skader på CPU forårsaket av overklokking. Dette blir derfor en vurderingssak som hver enkelt må ta.

Hvis du ønsker NZXT kabinettet i en av de ferdigbygde PCene fra komplett er jeg sikker på at de kunne ordnet det for deg om du sendte dem en mail. Det forutsetter dog at de har det inne på lager.

Hvis du svarer i denne tråden når de nye produktene er sluppet vil alle som har svart i tråden få opp en beskjed om at det er skrevet noe nytt i den, så det burde ikke være noe problem :)

Håkon

Middag nå, skal ta en titt på det senere i kveld :)

Lenke til kommentar

Vil gjerne ta utgangspunkt i Komplett sin mulighet = Komplett Gamer a20. Vist dette innebærer at pcen blir satt sammen av dem

Kunne du markert dine valg for maks ytelse (akkurat no på markedet) for 10 lapper? :) Og sende meg en link?

Mine gamle pcer har eg brukt Intel, svært fornøyd med dem. Og vil gjerne holde meg til dem. Men venter nok til slutten av januar og kjøper da istedet.

Men Skjermen: BENQ G2420HDBE 24" (1920x1080) + DVI skjermkabel> har fått god kritikk, Er 21" noe serlig bedre i kvalitet? Er veldig rusten som sagt og takker for all hjelp eg kan få!

Her er en link til en handleliste jeg satt opp for deg på prisguiden. Den er ca lik som det jeg satt opp forrige gang, med noen små endringer. Dustin havner som billigste butikk, med en totalsum på rett under 9500 kr, noe som gir deg rom til å havne under 10 000 med frakt. Frakt er forøvrig 100kr, så du kan legge ved en CPU kjøler om det skulle være ønskelig.

Om dette er det absolutt beste du kan kjøpe for 10k skal jeg ikke si sikkert, da jeg har null erfaring med AMD prosessorer, men jeg kan garantere deg at det blir er alright PC :D

Når det gjelder skjermen: en 21" monitor med 1920x1080 oppløsning kan gjøre alt litt smått, da det blir mange pixler på lite areal. 24" skjermen skal være like god, så jeg ville heller ha gått for den :)

Håkon

Lenke til kommentar

Her er en link til en handleliste jeg satt opp for deg på prisguiden. Den er ca lik som det jeg satt opp forrige gang, med noen små endringer. Dustin havner som billigste butikk, med en totalsum på rett under 9500 kr, noe som gir deg rom til å havne under 10 000 med frakt. Frakt er forøvrig 100kr, så du kan legge ved en CPU kjøler om det skulle være ønskelig.

Om dette er det absolutt beste du kan kjøpe for 10k skal jeg ikke si sikkert, da jeg har null erfaring med AMD prosessorer, men jeg kan garantere deg at det blir er alright PC :D

Når det gjelder skjermen: en 21" monitor med 1920x1080 oppløsning kan gjøre alt litt smått, da det blir mange pixler på lite areal. 24" skjermen skal være like god, så jeg ville heller ha gått for den :)

Håkon

Takker for kjapt svar! :)

Blir en 24" da! Men eg satser for å kjøpe fra Komplett.no Har brukt den før og er veldig bra(min meining).

Takker for linken, kommer til å bruke den som utgangspunkt! :)

Kommer nokk tilbake i Slutten av Januar sikkert :) angående dei nye prosessorene.

Mvh Aleks!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei igjen :)

Har no rundt 6 tusen kroner, har tenkt meg om så eg lurte på. vil eg kunne få en gaming pc til noe i den duren? er åpen for å kjøpe i deler. vist eg kan spare en del på det :)

Håper gjerne du kunne sottet opp en pakke til den prisen. kan justeres litt vist det trengs. :new_woot:

Som sagt kommer eg til å spille starcraft 2. Og bad co2 (vist det går da)

Endret av Aleks94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...