NeEeO Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Hei, Ta en titt: www.str.totalh.com Vis du ser, så overlapper logoen min innholdet..jeg vil at innholdet skal flyttes lenger ned. Hvordan gjør jeg det? Edit: De knappene er runde i MF, men ikke i IE...hvordan gjøre dem runde i IE? Endret 1. januar 2011 av Noreply Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Knappene er for øvrig ikke runde i Opera heller :/ Men jeg skjønte ikke det med logoen. Vil du at logoen skal være over alt annet? 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Nei, Nei fiksa det Tusen takk ellers.. Men er det en annen måte på å få knappene runde i IE? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Gjøre dem om til bilder. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ja, det er vel det enkleste. Vet du hvordan du gjør det? li { background-image: url('ADRESSE-TIL-BILDE.HER') no-repeat; height: 20px; (ENDRE TIL RIKTIG HØYDE) width: 100px (Endre til riktig width) } Jeez, hvorfor blir alt fjernet når jeg skal endre teksten? Jeg skal finne en kode du kan prøve, som visstnok funker i IE. Vent litt 1 Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 border: 1px solid #000; display: block; border-radius: 5px; Prøv det. Er litt usikker på om det funker 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Nope, funka ikke..Får vel ta det forslag om bilder.. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Nope, funka ikke..Får vel ta det forslag om bilder.. Her er en link til hvordan dette kan gjøres: http://jonraasch.com/blog/css-rounded-corners-in-all-browsers ... litt jobb, ja ... 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Nope, funka ikke..Får vel ta det forslag om bilder.. Her er en link til hvordan dette kan gjøres: http://jonraasch.com/blog/css-rounded-corners-in-all-browsers ... litt jobb, ja ... Taak, skal ta det senere..Men jeg får ikke til å putte background image på navbaren..eller sidebaren min..Hva er problememt? Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Fordi adressen til bildet er feil. Jeg skal prøve å forklare: Du har en mappe med alle filene dine i. Der ligger f.eks. index.php og style.css. Men, har du bildet "nav_bar.jpg" i samme mappe? Eller ligger den i en undermappe? For du har en undermappe der, som du kaller "images". Der ligger de andre bildene dine. Css-koden som du har: background-image: url('nav_bar.jpg'); ser kun etter bilder som er i samme mappe som style.css. Men bildet ditt er jo i "images"-mappa di. Det ser ikke den koden. Derfor må du linke til den mappa også. For å gjøre det, må du bruke: background-image: url('images/nav_bar.jpg'); Da sier du at den skal se i images etter "nav_bar.jpg". Skjønner? 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Ja, jeg skjønte det .. Men forsatt funker det ikke: #leftnav { float: left; width: 140px; height: 530px; padding-top: 200px; background-image: url('images/nav_bar.jpg'); padding: 11px; /* NORAMLLY 5px */ } #sidebar { padding: 20px; /* Normal 10px */ float: right; width: 130px; background-image: url('images/nav_bar.jpg'); height: 512px; } Website/images/nav_bar edit: skrev litt feil Endret 2. januar 2011 av Noreply Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Såvidt jeg kan se så fins ikke bildet ('nav_bar.jpg') i undermappen 'images'... 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Oi, Mann..Jeg er viirkelig leei for å ha brukt tiiden din/deres, ja dette var en noob feil, jeg puttet nav_bar.html isteden for .jpg inn..er virkelig lei meg..mente ikke Tusten Takk Mads7 oh Helsten Dere har fått en stemme fra meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå