Rabbern Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hei jeg er en gutt på 14 år og om et års tid er det min tur til og velge hvilke(n) utdannings retning jeg skal gå.Jeg har tenkt på tømrer og mekaninker, og har rundt 3,8 i snitt, men på et år med skole kan jo dette gå to veier, opp eller ned. Positvit med å gå ned: - Mindre og velge i. Posivtvt med å gå opp: - Får flere muligheter til og realisere en drøm. - Jeg får også en større sjangse til og komme inn på ønsket skole. - Litt om meg. Jeg er glad i friluftsliv, skyting og jakt. Har alltid vært intrerisert i motor og bil. Jeg bor ganske sentralt til skoler. Både Stange, Hamar, Elverum og Våler, Samtidlig som jeg kan ha hybel eller liknende. Sånn jeg har tenkt tidligere er følgende: - hybel i Våler og gå vg1 bygg og anlegg, og videre flytte hjem igjen å få lærlingeplass rundt mitt hjemsted. - Den andre tanken, bo hjemme gå vg1 på Stange, og flytte til hybel/leilighet i/rundt Brummunddal og få lærlingeplass der. åja jeg vet med kun et år på vidregående vil gi meg 3 år lærlingetid. Håper på positive tilbake meldinger! PS: se opp for skrive leifer. Lenke til kommentar
WasaDu Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Er jo smart å bo hjemme mens du studerer da Velg den skolen som krever mest av deg, press deg selv litt ! Men det er ditt valg, og ingen andre kan bestemme det for deg. Er jo en idè å gå på studieforberedelse ? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hva med allmenne fag også høyere utdanning innen for natur og miljø? http://www.umb.no/studietilbud/artikkel/bachelor-i-miljo-og-naturressurser Lenke til kommentar
Rabbern Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Det kan jo være smart og presse seg selv litt og bestemme selv, noe som kan bli litt vanskelig når man bor hjemme. Også den skolen i Stange har antakeligvis lavere snitt enn Våler og hvis jeg skal gå på skolen i Våler kan jeg ikke bo hjemme. Også til blåbærets innlegg: Jeg vil ikke gå allmenn-fag, og studere ved høyskolen etterpå. Da vil jeg heller ha mer fagkompetanse om jeg begynner i læra etter et år skole enn at jeg går mer en 5 år skole. Så det med lang skolegang er noe jeg ikke har særlig lyst til, og naturbruk er jo en viktig ting av miljøer som igjen er viktig for helsa og annet. Men f.eks bygg og anlegg på Stange og 3 år i læra også jobbe litt i etterkant. Noe som kansje hadde vært litt fint, Hatt et lite småbruk med endel skog ta trærne der og lage tømmer, og lafte f.eks hytter og gapahuker. Lenke til kommentar
Rabbern Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Ingen som har noen innspill? Lenke til kommentar
Rabbern Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Bring up my post! BUMpBUMP Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Du må huske på at vi ikke kan velge for deg, og det er du selv som hvet hva du vil. Uansett for mange preferanser du skriver, er du kun du selv som vet hva du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå